سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

July 12, 2014
0:49 شنبه، 21ام تیرماه 1393
کد خبر: 63258

اپل باید فکری به حال ناکامان اپ استور کند

شاید برنامه‌نویس های بسیاری از همین اپ استور به نان و نوایی رسیده باشند، اما گزارشی جدید ناکامان این عرصه را بسیار بیشتر از تصور ما نشان می‌دهد.
 
اپ استور اپل در ششمین سال تولد خود توانسته آمار بسیار قابل توجهی را به نام خود ثبت کند. برای مثال تاکنون 75 میلیارد دانلود در این فروشگاه اتفاق افتاده و توسعه‌دهندگان در مجموع 15 میلیارد دلار را روانه حساب‌های بانکی خود کرده‌اند.
 
اما گزارش جدیدی از سوی کمپانی Adjust که در حوزه آنالیز دنیای موبایل فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که 80 درصد از 1.2 میلیون اپلیکیشن موجود در اپ استور به ندرت حتی یک بار دانلود شده‌اند!
 
Adjust از ترکیب «اپلیکیشن زامبی» برای نام‌گذاری چنین اپلیکیشن هایی استفاده می‌کند. اپلیکیشن هایی که توجه مورد نیاز برای صعود به جداول تاپ اپ استور را تجربه نکرده‌اند. در ماه ژوئن 953,387 مورد از 1,197,087 مجموع اپلیکیشن، از نوع زامبی بودند که رشدی 10 درصدی را نسبت به ژوئن سال گذشته نشان می‌دهد.
 
میزان پایین دانلود، ریشه در نداشتن امکان کافی جهت معرفی اپلیکیشن ها توسط توسعه‌دهندگانش دارد. در حالی که هر ماهه 60 هزاراپلیکیشن به اپ استور اضافه می‌شود، مقاومت اپلیکیشن ها نیز با چنین شرایطی سریع‌تر شکسته می‌شود. طبق گزارش Adjust تنها یک پنجم اپلیکیشن ها در ماه ژوئن «به طور مناسب» در دید کاربران قرار گرفته‌اند.
 
اپل بیش از 39 هزار لیست رنکینگ دارد که میزان محبوبیت را در انواع مختلف اپلیکیشن ها بررسی و ثبت می‌کند. این شرکت قبل‌تر در هر یک از این لیست‌ها تا 350 اپلیکیشن را معرفی می‌کرد، اما اخیرا به دلیل بی‌توجهی کاربران به اپلیکیشن های پایین‌تر لیست، این تعداد به 150 اپلیکیشن تقلیل پیدا کرده است؛ اتفاقی که شرایط را هنوز سخت‌تر می‌کند.
 
این گزارش در نهایت حدود 21 درصد از نرم افزارهایی را که در اپ استور طی سال قبل آپلود شده‌اند، «مرده» نامیده که یا به دلیل تخطی از قوانین اپل اتفاق افتاده و یا خود توسعه‌دهنده آن را از اپ استور بیرون کشیده است. به ترتیب کتاب‌ها، حوزه سرگرمی (Entertainment) و Utility بیشترین میزان اپلیکیشن های مرده را در این لیست داشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.