مجمع کارآفرینان ایران با حضور جمعی از تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان مطرح کشور پس از اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
این مجمع از دی ماه سال گذشته با هدف کمک به اصلاح و بهبود سیاستهای کارآفرینی، برقراری نظام یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی و ایجاد شبکههای اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور با رویکرد کمک به دولت برای بهبود شرایط محیط کسب و کار به منظور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تشکیل شد و به تازگی موفق به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز شد.
محمود امیری موسس شرکت مادیران یکی از اعضای هیات موسس مجمع کارآفرینان ایران است و در حال حاضر بیش از 30 شرکت تولیدی و صنعتی با پرسنلی بالای 100 هزار نفر، عضو مجمع کارآفرینان ایران شدهاند.
ضرورت ایجاد کارگروه در مجمع کارآفرینان
رییس مجمع کارآفرینان ایران در مراسم آغاز فعالیت مجمع کارآفرینان گفت: عمده افراد عضو مجمع کسانی هستند که کار خود را از کارگاههای کوچک آغاز کردهاند و در حال حاضر کارگاههای بزرگ صنعتی در اختیار دارند.
محمدرضا دیانی افزود: در سایه تشکیل این مجمع قرار است از توانمندی کارآفرینان کشور استفاده شده و به کمک دولت و مجلس در قانونگذاری برویم تا از این طریق کارآفرینی در کشور تقویت شود.
در ادامه این مراسم، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرایی شدن سیاستهای اصل 44 قانون اساسی در کشور گفت: لازمه اجرای این سیاستها تقویت تشکلها است و بدون حضور و فعالیت تشکلهای غیر دولتی اجرای این سیاستها کامل نخواهد شد.وی در خصوص حضور و فعالیت اتاق بازرگانی در کشور گفت: اتاق بازرگانی وظایف و اقدامات خود را انجام میدهد و تشکیل تشکلهای اینچنینی منافاتی با فعالیت اتاق بازرگانی ندارد.
رحمانی با بیان اینکه باید حضور و فعالیت تشکلهای خصوصی بیش از پیش گسترش یابد، خطاب به اعضای مجمع کارآفرینان ایران گفت: میتوان در این مجمع کارگروههایی ایجاد کرد تا مسایل به صورت مبنایی پیگیری شود و ما هم در مجلس پیگیر این مباحث خواهیم بود.
وی اضافه کرد: یکی از امتیازات کشور داشتن جامعه جوان است که اغلب آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما از سوی دیگر خطر بیکاری جوانان هم وجود دارد و باید برای آن فکر و اندیشه شود.
تعریف 16 هدف برای مجمع کارآفرینان
هدف از برگزاری مجمع کارآفرینان ایران به این شرح است:
1. ایجاد تشکلی خاص و سازماندهی شده در راستای حمایت از تولیدات داخلی و هماهنگی هر چه بیشتر کارآفرینان کشور خصوصا در بخش صنعت و فراهم کردن موجبات بهبود کیفیت و بالا بردن میزان بهره وری و دفاع از حقوق اعضا در کلیه مراحل و مجامع.
2. برقراری نظام مدیریت یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی
3. کمک به اصلاح و بهبود سیاستهای حمایتی از کارآفرینان کشور
4. نهادینه ساختن فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، مشاورهای و ترویج کارآفرینی و انسجام بخشی به کارآفرینی متناسب با نیازهای توسعه ملی
5. کمک به ساماندهی فعالیتهای مرتبط با کارآفرینان
6. کمک به ایجاد تعامل منطقی و مناسب میان کارآفرینان، دولت، بانکها و سایر نهادهای مرتبط و ذیصلاح
7. ایجاد شبکههای اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور در سطح محلی، ملی و جهانی
8. شناخت فرصتها و تهدیدهای بر سر راه کارآفرینان و مدل سازی و ارایه الگوهای کارآفرینی متناسب با مزیتهای نسبی
9. تلاش برای ارتقا جایگاه و منزلت اجتماعی کارآفرینان به منظور الگو سازی تولید ثروت ملی با تفکر ناب
10. برگزاری نشستهای هماندیشی و تعاملات لازمه بین کارآفرینان
11. کوشش در جهت استیفای حقوقی صنفی و خواستهای مشروع و قانونی اعضا
جمعآوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویتها
13. کوشش در ارتقای ظرفیت تولید، با بررسی، شناخت و استقرار روشهای نوین کنترل کیفیت
14. کوشش در جهت هماهنگی در آموزش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز
15. عضویت و ایجاد ارتباط با تشکلها و سازمانهای مرتبط با وظایف مجامع صنفی با کانونهای استانی، در داخل یا خارج از کشور در چارچوب فعالیتهای صنفی و قوانین و مقررات کشور
16. ارایه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرحهای مربوط به قوانین کارآفرینی و ارایه به دولت و مجلس