معاون مخابرات تهران در خصوص علت طولانی بودن زمان انتظار در 2020، گفت: 20 درصد ترافیک 2020 کاذب است؛ به این معنی که مشترکان برای کسب اطلاع از موضوعات متعدد و خارج از موضوع پشتیبانی اینترنت نیز با 2020 تماس میگیرند.
محمد رضا بیدخام در گفتوگو با فارس، در پاسخ به گلایه از طولانی بودن مدت زمان انتظار سامانه پشتیبانی ADSL مخابرات، گفت: طبق آخرین گزارش ها مدت زمان انتظار در سامانه 2020 حدود 120 ثانیه (2 دقیقه) است که در ساعات شلوغی این زمان تا 4 دقیقه نیز افزایش می یابد.
به گزارش فارس، زمان انتظار شرکت های خصوصی اینترنت حدود 30 ثانیه است.
معاون فروش شرکت مخابرات استان تهران توضیح داد: شلوغی و پیک ترافیک سامانه 2020 در ساعت 10 تا 12 هر روز است.
وی در توضیح علت شلوغی این سامانه توضیح داد: در بررسی ها دریافتیم که 20 درصد ترافیک 2020 کاذب است؛ به این معنی که مشترکان برای کسب اطلاع از موضوعات متعدد و خارج از موضوع پشتیبانی اینترنت نیز با 2020 تماس می گیرند. برای مثال نحوه جابه جایی خط تلفن یا دریافت ریز مکالمات را از 2020 سوال می کنند.
بیدخام همچنین در پاسخ به این سوال که چندی است در سامانه 2020 پس از اعلام مشکلات از سوی مشترکان، به جای رفع درحال مشکل، به آنها گفته می شود که به زودی با آنها تماس گرفته خواهد شد، چرا این تغییر رویه ایجاد شده است، گفت: در برخی مواقع این کار انجام می شود. هدف از این اقدام پاسخ گویی حرفه ای و تخصصی به مشکل کاربر است. همچنین با این کار تلاش می کنیم سوالاتی که مربوط به پشتیبانی شبکه ADSL است سریعتر وارد صف شود و زمان انتظار برای آنها کاهش یابد.