اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 8, 2014
18:13 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64196

توضیحات همراه اول در خصوص اختلالات اخیر شبکه این اپراتور

خطوط تلفن همراه این روزها مدام دچار اختلال می شود که مسئولان دلیل اصلی آن را ارتقا به نسل سوم و چهارم اعلام می کنند.

به گزارش مهر، خطوط تلفن اپراتور همراه اول چندی است دچار اختلال شده و برقراری ارتباط توسط گوشی های موبایل به سختی امکانپذیر می شود همچنین اینترنت موبایل نیز با مشکلاتی مواجه شده است.
 
این اختلالات در شبکه موبایل امروز نیز مشترکان را در شهر تهران به دردسر انداخت.
 
پیگیری های خبرنگار مهر از همراه اول حاکی از آن است که این اختلالات به دنبال ارتقا شبکه و توسعه پهنای باند اتفاق افتاده است.
 
در همین زمینه یک مقام مسئول در اپراتور همراه اول به مهر گفت: تا زمانی که پوشش نسل سوم مویایل در تهران کامل شود این مشکلات وجود دارد ما همچنین در حال ارتقا به نسل چهارم موبایل هستیم و مشترکان باید کمی تحمل کنند.
 
پیش از این وزیر ارتباطات نیز وجود این اختلالات را تأیید و دلیل آن را ارتقا به نسلهای بالاتر اعلام کرده بود. وی طی چند روز گذشته اعلام کرده بود که مردم این اختلالات موقتی را به منظور ارتقاء اپراتور همراه اول تحمل کنند.
 
به گزارش مهر، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در گفتگو با مهر گفت: تا شبکه اینترنت موبایل توسعه پیدا کند و 3G به حالت استیبل در بیاید، اختلالات در شبکه اینترنت موبایل ادامه دارد از این رو بهتر است مشترکان موبایلهای خود را روی 3G قرار دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.