اپراتورها

تلفن همراه

October 14, 2014
20:19 سه شنبه، 22ام مهرماه 1393
کد خبر: 64898

توضیحات همراه اول در خصوص مغایرت در صورتحساب سیم کارتهای دائمی با اعلام تلفن گویا

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران از مغایرت در اعلام مبالغ صورتحساب مشترکان سیم کارتهای دائمی اول توسط سیستم پاسخگوی تلفنی 9990 خبر داد و گفت: مشکل فنی در سیستم تلفن گویا IVR همراه اول باعث شده که استعلام از این سیستم با مغایرتهایی نسبت به قبوض صورتحساب مشترکان همراه باشد که این مشکل بزودی برطرف می شود.

محمدمهدی عطوفی در گفتگو با مهر، درباره دوگانگی‌ استعلام صورتحساب مشترکان سیم کارتهای دائمی همراه اول که در پرداخت قبوض میان دوره و پایان دوره این اپراتور دیده می شود، اظهار داشت: این اشکال تنها در سیستم پاسخگوی تلفنی  IVR همراه اول وجود دارد و مربوط به اعلام بدهی مشترک است اما در سایر روش های پرداخت این اختلال دیده نمی شود.
 
وی با تاکید بر اینکه براساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پرداخت اجباری مشترکان هر دوماه یکبار خواهد بود، افزود: اعلام صورتحساب مشترکان سیم کارتهای دائمی به صورت ماهانه تنها برای اعلام به مشترک است و به منزله آن نیست که مشترک حتما مجبور است در این تاریخ قبض خود را پرداخت کند.
 
معاون شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه پرداخت یک ماهه یک پرداخت اختیاری است و همراه اول هیچ مشترکی را مجبور به پرداخت یک ماهه نخواهد کرد، ادامه داد: به دلیل تغییر سیستم اطلاع رسانی قبوض از دوماهه به یک ماهه هم اکنون در بخش فنی سیستم پاسخگوی تلفنی IVR مشکلی وجود دارد که این اختلال ظرف یک ماه آینده برطرف خواهد شد. براین اساس مشترکانی که برای استعلام صورتحساب خود به تلفن گویا مراجعه می کنند در دریافت اطلاعات میان دوره و پایان دوره خود با مغایرت مواجه می شوند که این اشکال مقطعی بوده و به زودی برطرف می شود.
 
عطوفی گفت: در این سیستم صورتحساب پرداختهای یک ماهه به عنوان معوقه اعلام می شود و چیزی که از سوی این سامانه تلفنی اطلاع رسانی می شود با آنچه که در سایت همراه اول به عنوان صورتحساب مشترکان وجود دارد متفاوت است.
 
وی با تاکید براینکه این مغایرت بزودی اصلاح می شود تا هر دو منبع – وبسایت همراه اول و تلفن گویا – یک پیغام واحد را به مشترک اعلام کنند، تصریح کرد: این اشکال به این معنی نیست که مشترکان هزینه بیشتری می پردازند بلکه تلفن گویا تنها در اعلام مانده بدهی اختلال دارد اما زمانی که مشترک بخواهد صورتحساب خود را بپردازد سیستم رقم اصلی بدهی را از حساب مشترک کسر می کند.
 
معاون شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه رقم صورتحساب مشترکان در وبسایت همراه اول و نیز مبلغی که از سوی دفاتر امور مشترکان به مشترک اعلام می شود صحیح است و ایرادی ندارد، افزود: همراه اول بدهی مشترکان را از طریق پیامک 990009 اطلاع رسانی می کند و به استعلام مشترک از طریق قبض و دفاتر امور مشترکان نیز بدون اشکال است.
 
عطوفی در مورد ابهام در محاسبات قبوض مشترکان همراه اول به دلیل این اختلال خاطرنشان کرد: تمامی پرداخت مشترکان سیم کارتهای دائمی همراه اول از سال 78 تا به امروز، در سیستم این اپراتور وجود دارد و چنانچه مشترک مبلغی بیش از صورتحساب پایان دوره خود پرداخت کرده باشد در قبض بعدی مابه التفاوت این پرداخت به عنوان بستانکاری به وی تعلق می گیرد.
 
وی ادامه داد: در سیستم صورتحساب گیری همراه اول از زمان پرداخت مشترک، ظرف 24 ساعت رفع مغایرت گیری انجام می شود و به این ترتیب تمامی افرادی که علاوه بر قبض میان دوره، قبض پایان دوره خود را نیز پرداخت کرده‌اند قطعا در قبض بعدی مبلغ مابه التفاوت را به عنوان بستانکاری دریافت خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.