گزارش کامل نشست خبری هشتمین سالروز راه اندازی ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل در هشتمین سالروز راهاندازی این اپراتور خبر داد:
درآمد 173 هزار میلیارد ریالی دولت از محل پروژه ملی ایرانسل
مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از درآمد مستقیم و غیرمستقیم 173 هزار میلیارد ریالی دولت از پروژه اپراتور دوم طی هشت سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی در نشست خبری هشتمین سالروز راهاندازی شبکه ایرانسل با اشاره به رشد 30 درصدی سالانه ترکیبی درآمد دولت از محل این پروژه ملی گفت: ایرانسل 112 هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم در هشت سال گذشته به دولت داشته است که مجموع پرداختیها بابت حق امتیاز صدور پروانه نسل دوم و سوم و وایمکس، تسهیم درآمد، شمارهگذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس، هزینه اتصال متقابل، مالیات بر درآمد و عوارض، مالیات تکلیفی، گمرک و عوارض، خطوط انتقال، هزینه برق، آب، گاز و انرژی و درآمدهای شرکتیهای دولتی مخابراتی بوده است.
پوشش ایرانسل فراتر از تعهدات است
او افزود: تعهدات پروانه ایرانسل در سال نهم برای پوشش جادهای 9.089 کیلومتر بوده و عملکرد شهریور ماه 93 به 28.229 کیلومتر رسیده و 210.6 درصد بیش از تعهدات خود عمل کرده است.
به گفته دزفولی، پوشش جمعیتی نیز طبق تعهدات پروانه باید 76.03 درصد باشد و ایرانسل با عمکرد 84.1 درصدی، 8.1 درصد جلوتر از تعهدات خود است.
گستردهترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور متعلق به ایرانسل است
مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل با نصب بیش از 135 هزار TRX دارای گستردهترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور از طریق 2G، 2.5G، GPRS، EDGE،3G و 4G است و 10 مرکز سوئیچ اصلی در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، همدان و اهواز و 53 مرکز سوئیچ فرعی نیز در 31 استان کشور قرار دارند.
نرخ قطع مکالمات ایرانسل تنها 0.77 درصد است
او با اشاره به اینکه در حوزه کیفیت شبکه، نرخ قطع ناخواسته مکالمات براساس استاندارد در سال نهم قراردادی یک درصد است، افزود: این رقم در وضعیت فعلی شبکه ایرانسل باوجود اجرای فرایند ارتقای شبکه به نسل های بالاتر 0.77 درصد است و براساس پروانه استاندارد نرخ قطعی مکالمات یک درصد است که این رقم به عنوان نمونه در شیراز 0.8 درصد، در تهران 1.2 درصد، در مشهد 0.6 درصد، در ساری کمتر از 0.3 درصد، در بابل کمتر از 0.29 درصد، در اهواز 0.56 درصد، در گرگان کمتر از 0.39 درصد، و در یزد نیز کمتر از 0.58 درصد است.
گسترده ترین شبکه رومینگ ایران از آن ایرانسل است
دزفولی، گستردهترین شبکه رومینگ بینالملل تلفن همراه کشور را متعلق به ایرانسل دانست و اظهار داشت: در این شبکه رومینگ سیمکارتهای دائمی ایرانسل با 421 اپراتور دنیا و رومینگ سیمکارتهای اعتباری با 158 اپراتور دنیا برقرار است و ایرانسل تنها اپراتور ایرانی دارای قرارداد رومینگ دیتا با 304 اپراتور دنیا است و امکان استفاده از کدهای دستوری و کارت شارژ در اپراتورهای کشور مقصد و امکان استفاده از سیمکارتهای ایرانسل در طول پروازهای بینالمللی و سفرهای دریایی را برای اولین بار با 21 خط هوایی و کشتی برقرار کرده است.
مقرون به صرفهترین تعرفه ارتباطی حجاج از سوی ایرانسل ارائه شد
او گفت: ایرانسل همچنین مقرون به صرفهترین تعرفه خدمات ارتباطی برای حجاج با قابلیت حفظ شماره و عدم از دست دادن تماسها را فراهم کردو نرخ هر دقیقه تماس با ایران، تماس دریاقتی از ایران و تماس در داخل عربستان سعودی 5990 ریال بود و خدمات دیتا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.
دزفولی افزود: در دوره حج امسال نسبت به سال گذشته 98 درصد تعداد استفادهکنندگان از خدمات نسبت به دوره حج سال گذشته افزایش یافتند و مصرف دیتا نیز 202 درصد و میزان مکالمات نسبت به دوره حج سال گذشته 6.5 درصد افزایش یافت و بیش از 34 هزار و 386 کاربر ایرانسل در دوره حج سال جاری فعال شدند.
رشد 70 درصدی مصرف دیتا در خاورمیانه
مدیرعامل ایرانسل درباره روند جهانی دیتای همراه در جهان گفت: در سال 2018 میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه 15 اگزابایت برآورد شده است که از سال 2013 تا 2018 افزایش 11 برابری ترافیک پیشبینی شده است.
او افزود: تعداد وسایل الکترونیکی که تا سال 2018 با استفاده از فناوریهای همراه با یکدیگر در ارتباطات هستند شامل دستگاههای متصل به هم یا M2M به 10 میلیارد دستگاه میرسد و رشد تجمعی مصرف دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال 2018، 70 درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته دزفولی، پیشبینی میشود روند مصرف دیتای همراه در مناطق مختلف در آفریقا و خاورمیانه 9.4 درصد، در آمریکای شمالی 18.6 درصد، در آسیای شرقی 42.4 درصد، در اروپای مرکزی و شرقی 10.3 درصد، اروپای غربی 12 درصد و در آمریکای لاتین 7.3 درصد باشد.
او افزود: درحال حاضر 331 شبکه LTE در 112 کشور جهان و 547 شبکه نسل سوم در 216 کشور جهان به صورت تجاری راهاندازی شده است و درصد مشترکان فعال باندپهن همراه از سال 2007 تا 2014 در کشورهای توسعه یافته 83.7 درصد، در کل جهان 32 درصد و در کشورهای درحال توسعه 21.1 درصد است.
دزفولی درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر شاخصهای جهانی گفت: به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 1.38 درصد رشد در تولید ناخالص ملی و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 0.2 درصد نرخ اشتغال افزایش مییابد و 0.13 درصد افزایش در بهرهوری تولید اتفاق میافتد.
او افزود: همچنین به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایهگذاری برای توسعه پهن باند 1.8 میلیون شغل در طول 10 سال ایجاد میشود و 300 میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال 2007 در آمریکا برابر 22 درصد از کل صرفه اقتصادی را به دنبال داشته است و با استفاده از اینترنت پهن باند صادرات شرکتهای تولیدی شش درصد افزایش مییابد و فروش شرکتهای خدماتی 10 درصد افزایش مییابد.
دزفولی با اشاره به گزارشهای منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرد به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 1.38 درصد رشد در تولید ناخالص ملی و طبق اعلام گروه تحلیلی Analysys Mason به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 0.13 درصد افزایش در بهرهوری تولید اتفاق میافتد.
او خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از پهن باند منجر به تسهیل بکارگیری فرایندهای کارآمدتر در کسب و کار، معرفی خدمات و برنامههای کاربردی جدید و دسترسی حداکثری به منابع، مشتریان و نیروی کار میشود و نتیجه آن بهبود بهرهوری، افزایش نوآوری و افزایش کارآیی واحدهای سازمانی میشود و بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوریITIF اعلام کرده است به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 0.2 درصد نرخ اشتغال افزایش مییابد و به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایهگذاری برای توسعه پهن باند 1.8 میلیون شغل در طول 10 سال ایجاد میشود.
دزفولی افزود: Criterion Economics اعلام کرده است صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال 2007 در آمریکا 300 میلیارد دلار بوده است و صرفه اقتصادی مصرفکننده یعنی خرید یک محصول توسط مصرفکننده با قیمتی کمتر از آنچه انتظار دارد.
به گفته او، افزایش استفاده از پهنای باند نیز با ارایه سرویسها و کاربرهای جدید مانند درمان از راه دور، سلامت همراه، جستجوی اینترنت، تجارت الکترونیک، آموزش مجازی، خدمات جدید مالی و روشهای جدید پرداخت و تجارت، سفارشی سازی محصولات، کاهش نیاز به انبارداری و بهینهسازی زنجیره تامین، رشد بخش خدمات و رشد درآمد کسب و کار منجر به افزایش میزان صرفه اقتصادی مصرفکنندگان میشود.
دزفولی با اشاره به اینکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اینترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکتهای تولیدی و 10 درصد فروش شرکتهای خدماتی افزایش می یابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارایه شده و براساس تجارب بینالمللی، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخصهای کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیتهای داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش محوری با توسعه شبکه پهن باند محقق خواهد شد.
او با اشاره به تاثیر اینترنت پهن باند بر فرهنگ نیز گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرمافزاری و سختافزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصی و آحاد مردم فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدئویی در حوزههای علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن میشود.
دزفولی افزود: همچنین با بسط امکان توزیع گسترده پیامدهای ناشی از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستای رفع بدآموزیهای فرهنگی و قانونگریزی در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ویدیو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگیری میشود و با فراهم آوردن دسترسی به اینترنت پهن باند برای تمامی اقشار جامعه فارغ از موقعیت جغرافیایی و زمان در حوزههای آموزش، بهداشت و درمان و امنیت پایدار، زمینههای توسعه عدالت اجتماعی محقق میشود.
او درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر اقتصاد فرهنگ نیز گفت: افزایش نزدیک به 260 درصدی در درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامههای کاربردی به عنوان فعالان عرصه فرهنگ تا سال 2020 و افزایش 25 درصدی در سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامههای کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه از نتایج آن خواهد بود.
54 شهر تحت پوشش 3G ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل، شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه این اپراتورها را 54 شهر اعلام کرد و افزود: 60 درصد از مشتریان دیتا در مناطق تحت پوشش در 54 شهر آبادان، آستارا، اراک اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسلامشهر، اصفهان، اهواز، ایلام، بابل، بروجرد، بندرانزلی، بندرعباس، بوشهر، بوکان، بهارستان، تبریز، تهران، جلفا، دستگرد، دولتآباد، دورود، خرمآباد، خلخال، خوی، رشت، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سنندج، سهند، شیراز، شهرکرد، طرقبه، طوس، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرمدره، لاهیجان، لنگرود، مراغه، مرودشت، مشهد، ملایر، همدان، یاسوج و یزد به اینترنت نسل سوم دسترسی دارند و در طول شش ماه آینده یعنی تا پایان اسفند ماه 93 با رشد 300 درصدی مواجه خواهیم بود.
به گفته او، در طول بهرهبرداری اولیه از شبکه نسل سوم، میزان مصرف در میان مشترکین دارنده گوشی سازگار با تکنولوژی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
دزفولی درباره ویژگیهای مودمهای همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوی ایرانسل گفت: این مودمها قابلیت اتصال به شبکههای GPRS، EDGE، 3G و 4G، صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB، قابلیت اتصال به Wi-Fi و قابلیت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخی از مدلهای آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل Rj 45، قابلیت استفاده به عنوان شارژر موبایل و پنل مدیریت مصرف دیتا دارند.
رشد 25 درصدی ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت شبکه وایمکس این اپراتور گفت: تعداد مشترکین وایمکس ایرانسل با رشد 25 درصدی در یک سال به 492 هزار مشترک با 852 نمایندگی و 996 سایت در 36 شهر تحت پوشش رسیده است.
او، شهرهای تحت پوشش وایمکس ایرانسل را شامل اسلامشهر، اصفهان، اندیشه، اندیمشک، اهواز، آبادان، بهارستان، تبریز، تهران، خرمشهر، خمینی شهر، خوراسگان، دزفول، سبزوار، سپاهان شهر، سردرود، شاهین شهر، شهر قدس، شهرری، شهرک صنعتی اطلس، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی طوس، شهریار، شور آباد، شیراز، فردیس، قرچک، کاشان، کرج، گلستان، لواسان، محمودآباد (اصفهان)، مشهد، نجف آباد (دانشگاه آزاد)، هشتگرد و ورامین عنوان کرد.
به گفته دزفولی، رشد ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل نیز 25 درصد است و تلفن اینترنتی و وایفای نیز آماده بهرهبرداری است و سرویس VPN مبتنی بر وایمکس نیز به بیش از 30 بانک، موسسه اعتباری و شرکت در نزدیک به دو هزار نقطه در سطح کشور، بانک پاسارگاد، بانک سامان، شرکت پرداخت نوین آرین، بانک گردشگری، شرکت DHL و بورس کالا عرضه شده است.
رشد 85 درصدی ترافیک محتوا
دزفولی گفت: در حوزه محتوای دیجیتال، رشد تنوع محتوا در مقایسه با مهر سال 92 به میزان 32 درصد افزایش یافته و به تفکیک سرویس نیز تعداد سرویس پیشخوان 109 درصد و تعداد آهنگ پیشواز 39 درصد رشد یافته است.
او افزود: بر همین اساس رشد ترافیک محتوا در مقایسه با سال گذشته 85 درصد و تعداد ارایهدهندگان محتوا در مقایسه با سال گذشته 67 درصد رشد یافته است.
بهرهبرداری ایرانسل از توانمندیهای داخلی
دزفولی با تاکید بر بکارگیری، توسعه ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در شبکه ایرانسل گفت: از توانمندی و ظرفیت بیش از 400 شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی مهندسی، ارایهکنندگان محتوا، بازرگانی، گیرنده و تجهیزات اصلی و جانبی مراکز سوئیچ شبکه، کانتینر های خاص مراکز سوئیچ بهره میبریم.
ایجاد 54 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم
او با اشاره به اینکه ایرانسل بیش از 54 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: بیش از 1913 نفر در سراسر کشور بکار گرفته شدهاند و بیش از 52 هزار نفر در شبکه برونسپاری شده فنی، فروش و پشتیبانی با اشتغالزایی غیرمستقیم فعالیت میکنند.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، تعداد کل اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در ایرانسل با رشد سالانه ترکیبی 16 درصد به 54 هزار نفر رسیده است.
تخفیف 99 درصدی در تعرفه مکالمات
دزفولی با اشاره به ارایه تعرفههای متعدد و متنوع در شبکه این اپراتور گفت: مشترکین ایرانسل میتوانند علاوه بر تعرفههای پایه با استفاده از طرحهای رنگی تعرفه مکالمات درون شبکه خود را تا هفت ریال در دقیقه کاهش دهند بطوریکه در طرح جزیره هوشمند تخفیف تا 99 درصد ارایه میشود و در طرحهای رنگی قرمز، آبی و طلایی تحفیف تا 40 درصد در مکالمات درون شبکه ارایه میشود.
او افزود: در طرح آدینه مکالمات درون شبکه در روزهای جمعه نیمبها است و در طرح تخفیف پلهای تا 14 درصد تخفیف به مشترکان ارایه میشود و علاوه بر این بستههای ترکیبی و تخفیفی متنوعی نیز ارایه میشود. برای استفاده از طرحهای تعرفهای ایرانسل کد دستوری #555* درنظر گرفته شده است.
مسوولیتهای اجتماعی ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل در راستای اجرای مسولیتهای اجتماعی ایرانسل اقدامات متعددی را برشمرد و گفت: در حوزه محیط زیست و زیبایی شهر، ایرانسل اقدام به استفاده مشـترک از سایتهای BTS موجود و استفاده از ایستگاههای آتشنشانی، پلهای عابر پیاده و دکلهای موجود در سطح شهر برای حفظ زیبایی شهر و برهم نزدن مبلمان شهری، استفاده از انرژی های ترکیبی خورشیدی، بادی، سوخت و برق برای جلوگیری از اتلاف انرژی و اولین سـایت سبزBTS با انرژی ترکیبی در کشور، ایجاد سایتهای استاندارد مورد تایید سازمان انرژی اتمی از لحاظ بیضرر بودن تشعشعات، ارسال پیامک انبوه در راستای فرهنگسازی برای حفظ محیط زیست (فروردین ۹۳)، مدیریت پسماند خطرناک براساس مقررات و استانداردها به منظور پیشگیری از آلودگی محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانهای و محاسبه اثر کربن از سال ۲۰۱۱ عنوان کرد.
او افزود: اسپانسری ورزشی و حمایت از سازمان بهزیستی، ساخت مدرسه در مناطق کمبرخوردار و همکاری با کمیته امداد امام خمینی از دیگر اقدامات ایرانسل در حوزه مسوولیتهای اجتماعی بوده است.
دریافت نخستین پروانه بدون محدودیت تکنولوژی از سوی ایرانسل
دزفولی، مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی ایرانسل را اخذ پروانه بدون محدودیت تکنولوژی برای اولین بار در ایران، تحقق فناوری نسلهای 3 و 4 تلفن همراه و ارایه سرویسها و محصولات متنوع مبتنی بر فناوریهای روز دنیا عنوان کرد.
او، اجرای رومینگ ملی به منظور ایجاد زمینه برای افزایش ضریب نفوذ پهن باند اینترنت همراه در کشور، بسترسازی تولید محتوای دیجیتال در کشور در راستای تحقق سیاستهای دولت و مجلس درخصوص تثبیت و کاهش قیمتها، افزایش ضریب نفوذ و تحقق ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، خودباوری در اجرای پروژههای بزرگ و مشترک داخلی و خارجی، اشتغالزایی برای 54 هزار نفر و تحقق بخشی از سیاستهای اجرایی اصل ۴۴ در رابطه با خصوصیسازی را از جمله مهمترین فعالیتهای ایرانسل عنوان کرد.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، حداکثر استفاده از توان داخلی، کاهش تصدیگری دولت و افزایش درآمدهای آن، استفاده از توان بیش از 4۰۰ شرکت داخلی در زمینه های تولید و تامین تجهیزات، خدمات فنی-مهندسی، مدیریتی، تولید محتوای دیجیتال، بازرگانی، مالی و غیره، گسترش پرشتاب شبکه تلفن همراه، کاهش قابل ملاحظه قیمت سیمکارت، تحویل به روز سیمکارت، تحول در حوزه خدمترسانی، 3.1 میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی تاکنون، اطمینان سرمایهگذاران خارجی از سرمایهگذاری در کشور و اطمینان و اعتقاد سرمایهگذاران داخلی به سرمایهگذاری خارجی را از دیگر دستاوردهای پروژه ایرانسل بوده است.
معاونت فروش و توزیع ایرانسل خبر داد:
45 میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل
معاونت فروش و توزیع ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از 45 میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل از طریق روشهای مختلف وجود دارد که از جمله آنها 33 هزار و 889 نقطه آن خودپردازها، 560 نقطه وب کیوسکها، دو میلیون و 612 هزار و 202 پایانه فروشگاهی، هشت هزار و 637 عاملیت فروش و خدمات و 440 هزار فروشنده هستند.
محمود طلایی در هشتمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل افزود: اهم فعالیتهای ایرانسل در حوزه فروش و توزیع ایجاد 42 مرکز خدمات مشترکین در تمامی مراکز استانها به اضافه شهرهای بابل، کیش و قشم با اختصاص فضایی بالغ بر 4700 متر مربع و پرسنلی بیش از 190 نفر، ارتقای سیستم فروش و توزیع از مدل متمرکز به مدل غیرمتمرکز (طرح فروش منطقهای و استانی) و تمرکز بر توسعه فروش الکترونیکی بوده است.
به گفته او، طرحریزی و عملیاتی کردن سیستم جامع ارزیابی عملکرد شبکه توزیع، تولید و توزیع کارت شارژهای 10 هزار ریالی با استاندارد تعریف شده، تسهیل ورود توزیع کنندگان غیرالکترونیک به حوزه فروش الکترونیک از طریق روش های نوین الکترونیک، بکارگیری طرح تحویل فوری (Plug & Play) در شبکه توزیع وایمکس، عرضه سیمکارتهای دائمی iSIM، فروش آنلاین سیمکارتهای دائمی و اعتباری (OLR) و توسعه شبکه فروش در حوزه الکترونیک و بانکی را از دیگر فعالیتهای ایرانسل در حوزه فروش و توزیع عنوان کرد.
طلایی افزود: انواع روشهای دسترسی به خدمات فروش در شبکه ایرانسل نیز از طریق #7* پرداخت همراه ایرانسل، #100*، وبسایت ایرانسل، سایتهای اینترنتی بانکها و شبکههای فروش اینترنتی، فروش از طریقUSSD، شارژ مستقیم (e-charge)، خود پرداز (ATM) 25 بانک در شبکه بانکی کشور، پایانه فروشگاهی (POS)، وب کیوسک، سامانه فروش از طریق تلفن (IVR)، روش خط به خط و نرمافزارهای همراه بانک هستند.
به گفته او، در یک سال گشته شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل به میزان 43 درصد و فروش شارژ مستقیم به میزان 200 درصد افزایش یافته است.
818 نفر 24 ساعته پاسخگوی مشترکین ایرانسل هستند
معاون فروش و توزیع ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از 818 نفر آماده پاسخگویی و حل مشکلات تمامی مشرکین ایرانسل در بزرگترین مجموعه مرکز تماس خاور میانه هستند و مراکز تماس منطقهای نیز درحال حاضر در تهران، تبریز، شیراز و مشهد به منظور حصول اطمینان از پشتیبانی پیوسته مشترکین در شرایط اضطراری راهاندازی شدهاند.
او افزود: ارایه سرویسهای پیشرفته از جمله سامانه پاسخگویی خودکار(IVR) و استفاده از سیستمهای یکپارچه پیشرفته مدیریت روابط مشتریان ( CRM)، پیادهسازی سیستم نظرسنجی از مشترکین بعد از پابان هر تماس با مرکز تماس جهت تجمع نظرات و بکارگیری آن به منظور ارتقای رضایتمندی مشترکین و ارسال در لحظه اطلاعات موردنظر مشترک از طریق بستر پیامک از جمله خدمات مرکز خدمات مشتریان ایرانسل است و استفاده از برنامه کاربردی پیامک هوشمند درخصوص دریافت بازخورد مشکلات مطروحه مشترکین نیز در دستور کار است.
تمام نیازهای ارتباطی سازمانها را تامین میکنیم
طلایی گفت: در حوزه راهکارهای سازمانی، ایرانسل با تکیه بر اینکه هر نیاز ارتباطی یک سازمان، یک راهکار مخصوص به خود میخواهد، مجموعهای از راهکارهای ارتباطاتی جامع (END TO END) با ویژگیهایی از جمله تشخیص و تعریف نیاز ارتباطی با مشارکت سازمان یا شرکت مربوطه، طراحی راهکار متناسب با نیازمندی های تعریف شده، کمک و ارائه مشاورههای لازم برای ایجاد زیرساختهای موردنیاز و اجرا و عملیاتی کردن راهکار با هدف تحقق اهداف از پیش تعیین شده به سازمانها و شرکتها ارایه میدهد.
او افزود: اهم فعالیتها در حوزه راهکارهای سازمانی، طراحی و ایجاد ساختار سازمانی مستقل برای توسعه راهکارهای سازمانی متناسب با نیازهای سازمانها و صنایع مختلف، اصلاح فرایندها و طرحریزی مدل جدید ارتباط با مشتری، تخصیص و آمادهسازی تیم پشتیبانی 24 ساعته اختصاصی برای راهکارهای سازمانی، توسعه راهکارهای نوآورانه با هدف سهولت در ارتباطات و توسعه کسب و کار شرکتها، شناسایی نیازمندیهای شرکتهای تجاری (B2B) و سازمانهای دولتی و عمومی (B2G)، تمرکز بر حوزه ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) و توسعه راهکارهای مربوطه، ارایه سرویسهای اختصاصی انتقال داده به بخش عمده بانکهای کشور و همکاری با موسسات و شرکتهای مختلف به منظور توسعه راهکارهای سازمانی هستند.
مدیرکل بازاریابی ایرانسل خبر داد:
عرضه محصولات و خدمات جدید ایرانسل بر بستر باند پهن موبایل
مدیرکل بازاریابی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ضمن اشاره به عرضه محصولات و خدمات جدید ایرانسل بر بستر باندپهن موبایل از عرضه برنامههای جدید در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، باقر صمدی در نشست خبری هشتمین سالروز راهاندازی شبکه ایرانسل گفت: گسترش ارایه خدمات دولت الکترونیکی، مدیریت شهری و ترافیک با استفاده از خدمات مبتنی بر مکان، مدیریت بلایای طبیعی با استفاده از اطلاعرسانی مبتنی بر موقعیت، ترابردپذیری تلفن همراه، همگرایی بین حسابهای کاربری و وسایل الکترونیکی، توجه به حوزههای تخصصی در ارایه محتوی اللکترونیکی و استراتژی همکاری باOTTها از برنامههای آتی ایرانسل به شمار میروند.
صمدی افزود: از آنجاکه در مقطع کنونی، خدمات جدید همراه، بر تمام جنبههای زندگی شهروندی اثر گذاشته است، ایرانسل با ارایه خدمات و برنامههای کاربردی همچون آموزش همراه، فروشگاه محتواهای تعاملی ویترین و چارسو، سلامت همراه، برنامههای کاربردی ریتم، زوم و بازیک، خدمات مبتنی بر مکان، و بسیاری محصولات و خدمات متنوع دیگر، تجربه زندگی دیجیتال را برای تمامی مشتریان خود فراهم کرده است.
او، سرویسهای جدید ارتباطی ایرانسل را جزیره هوشمند، سیمکارتهای دائمی iSIM، سیستم ثبتنام آنلاین سیمکارت (سامانه انتخاب تعرفه)، شمارههای طلایی 0901و 0902، شارژ از طریق وبسایت، راهنمای ایرانسل، پیام خودکار، آهنگ شخصی، صدای پس زمینه، پیام پیشواز، سرویس های جدید تعاملی ایرانسل، مکالمات بین الملل هوشمند، سرویسهای مبتنی بر کدهای دستوری، سرویس کمک های مردمی، خدمات مالی و پرداخت، خرید بلیط، خرید شارژ، خرید بیمه، بسته های ترکیبی بلند مدت مکالمه، بیمههای خرد، بسته ترکیبی من و کیف پول همراه عنوان کرد.
صمدی، سرویسهای جدید مبتنی بر اینترنت پهن باند ایرانسل را اینترنت همراه نسل های بالاتر، نسل جدید سیم کارتهای ایرانسل (USIM)، بستههای ترکیبی حجم بالای اینترنت همراه، مودمهای جدید اینترنت همراه، حساب چند کاربره، محصولات چندرسانهای ایرانسل (برنامههای کاربردی زوم و ریتم)، سلامت همراه، نسخه جدید فروشگاه برنامههای کاربردی چارسو، فروشگاه بازیهای موبایلی بازیک، برنامه کاربردی مبتنی بر مکان نشان، آموزش همراه، کتابخوان ایرانسل و سرویس پیامرسان اینترنتی معرفی کرد.
جزیره هوشمند ایرانسل
او با اشاره به سرویس جزیره هوشمند ایرانسل به عنوان یکی از سرویسهای جدید ارتباطی این اپراتور، محاسبه و اعمال تخفیف مکالمه براســاس ترافیک شبکه به صورت هوشمند، مدیریت توزیع ترافیک مصرف شبکه براساس تعرفه سطح سایت مخابراتی و مشترک، اطلاعرسانی تخفیف مکالمه از طریق Call Cell Broadcast، امکان اطلاعگیری از تخفیف فعلی با شمارهگیری کد دستوری #0*135*، تخفیف تعرفه در مکالمات درون شبکه تا سقف 80 درصد و امکان مدیریت زمان و مکان مکالمه توسط مشترکین به منظور استفاده بهینه از اعتبار سیمکارت را از ویژگیهای آن عنوان کرد.
صمدی با اشاره به فعالسازی رایگان این سرویس از طریق کد دستوری #1*135*، امکان محلیسازی تعرفه بر خلاف تعرفههای ملی رقبا، امکان ارایه پیشنهاد تعرفه شخصی براساس ظرفیت شبکه و خدمتی جذاب برای مشترکین پرمصرف با ارائه تعرفههای تخفیفی در مکالمات داخل شبکه را از مزایای آن عنوان کرد و گفت: درحال حاضر بیش از 40 درصد مشترکین اعتباری ایرانسل عضو این سرویس هستند و بیش از390 میلیارد ریال تخفیف روی آن ارایه شده است.
بسته ترکیبی من
او با اشاره به ارایه سرویس بسته ترکیبی من گفت: مشترکین اعتباری ایرانسل میتوانند باتوجه به میزان مصرف خود یک بسته ترکیبی شامل دقایق مکالمه ایرانسلی، تعداد پیامک فارسی ایرانسلی و ترافیک اینترنت همراه بسازند.
صمدی افزود: در این سرویس مشترکین میتوانند با درنظر گرفتن حجم مصرف دلخواه خود، میزان هر یک از موارد ذکر شده را در سیستم مربوط مشخص کنند و نسبت به ایجاد بسته اقدام کنند. قیمت بسته ایجاد شده دقیقا منطبق با میزان مصرف برآورد شده از سوی مشترکین است و تا سقف 94 درصد تخفیف دارد.
کتابخوان ایرانسل
مدیرکل بازاریابی ایرانسل برنامه کتابخوان ایرانسل را از سرویسهای جذاب این اپراتور عنوان کرد و گفت: این برنامه کاربردی به مشترکین امکان خواهد داد به صدها عنوان کتاب متنی و صوتی در حوزههای متنوع از قبیل مذهبی، سلامت، روانشناسی، اخلاق، ورزش، داستان و… دسترسی داشته و لذت شنیدن و خواندن کتابها با تلفن همراه را تجربه کنند.
او افزود: خرید کتاب به صورت مستقیم با استفاده از حساب تلفن همراه و پرداخت اینترنتی، اولین برنامه کتابخوان ایرانی با امکانات چند رسانهای، علامتگذاری و دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای صوتی از جمله امکانات آن است که دسترسی به آن از طریق نشانی ketabkhan.irancell.ir ممکن است.
نسخه جدید چارسو؛ فروشگاه برنامههای کاربردی تلفن همراه
صمدی، نسخه جدید چارسو را فروشگاهی برای ارایه برنامههای کاربردی تلفن همراه هوشمند توصیف کرد و گفت: در این فروشگاه محصولات متنوعی شامل انواع برنامههای کاربردی، بازی و سرگرمی و غیره قرار دارد که بسیاری از این برنامهها توسط برنامهنویسان داخلی تولید شدهاند.
او افزود: پشتیبانی از سیستمهای عامل جدید، شارژ درون برنامهای، سهولت در پرداخت هزینه خرید محصولات از طریق اعتبار سیمکارت، پورتال اختصاصی برای ارسال برنامهها، پیگیری مراحل تایید و گزارشگیری، به روزرسانی خودکار و آسان برنامههای کاربردی تلفن همراه، دسترسی به محصولات از طریق وب و فروشگاه قابل نصب روی تلفن همراه از امکانات این برنامه است و مشترکین میتوانند این برنامه کاربردی را از طریق لینکcharsoo.irancell.ir دریافت کنند.
ریتم؛ مجموعه محتواهای صوتی
صمدی، سرویس صدای ایرانسل را یکی دیگر از خدمات ایرانسل عنوان کرد که به کمک آن مشترکین میتوانند به سادگی به مجموعه متنوعی از آرشیوهای صوتی دسترسی داشته باشند و به آنها گوش دهند. برای این کار باید با استفاده از شماره سیمکارت اعتباری و رمز ورود کنترل حساب اینترنتی (e-care) خود وارد برنامه شده و پس از انتخاب فایل صوتی موردنظر، به صورت آنلاین آن را خریده و دانلود کنند.
به گفته او، امکانات این سرویس شامل دسترسی سریع به محتواهای صوتی با کیفیت بالا در کمترین زمان، امکان خرید محتوای صوتی به صورت مستقیم با استفاده از حساب تلفن همراه، حفظ حقوق معنوی صاحبان اثر و امکان دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای صوتی هستند و از آدرس ritm.irancell.ir قابل دسترس است.
زوم؛ مجموعه محتواهای ویدئویی
صمدی، زوم را سرویس تصویر ایرانسل معرفی کرد که به وسیله آن مشترکین قادر خواهند بود به شبکههای تلویزیونی ملی روی تلفن همراه خود دسترسی داشته و همچنین انواع محتواهای تصویری اعم از فیلم، سریال، مستند و غیره را از طریق این برنامه مشاهده کنند.
او افزد: دسترسی سریع به محتواهای تصویری با کیفیت بالا در کمترین زمان، دسترسی به برنامه یک هفته گذشته شبکههای ملی براساس جدول پخش برنامهها و امکان خرید محتوای تصویری به صورت مستقیم با استفاده از حساب ایرانسل از امکانات این سرویس به شمار میرود و امکان دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای تصویری فراهم شده است که به زودی در دسترس آنها خواهد بود.
بازیک؛ سرگرمی به سبک ایرانسل
صمدی، بازیک را برنامه کاربردی اندرویدی جدید ایرانسل برای دوستداران بازیهای موبایلی ذکر کرد که در این برنامه کاربردی، مجموعه گستردهای از انواع بازیها در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
او افزود: مشترکین ایرانسل میتوانند از میان موارد موجود، بازیهای رایگان یا دارای هزینه را انتخاب کنند و از طریق اعتبار سیمکارت خود، اقدام به پرداخت هزینه برای بازیهای پولی کرده یا پرداخت درون برنامهای انجام دهند.
مدیرکل بازاریابی ایرانسل، امکانات این برنامه اندرویدی را پورتال اختصاصی برای خرید و دریافت بازیها، پیگیری مراحل خرید و گزارشگیری، شارژ درون برنامهای، سهولت در پرداخت هزینه خرید بازیهای موبایلی از طریق اعتبار سیمکارت و به روزرسانی خودکار و آسان بازیهای تلفن همراه، دسترسی به بازیهای موبایلی از طریق پورتال قابل نصب روی گوشیهای اندرویدی عنوان کرد که مشترکین میتوانند این برنامه کاربردی را به زودی از طریق وبسایت ایرانسل به آدرس Irancell.ir/Bazik دریافت کنند.
پیامرسان بیسفون
او ضمن معرفی پیامرسان اینترنتی بیسفون، آن را یک برنامه ارتباطی بومی برای تلفنهای همراه هوشمند عنوان کرد که ضمن استفاده ساده از بیسفون و طراحی بهینه آن با تاکید بر استفاده روزانه، ایجاد گروه دوستان، خانواده، کار و …، امکان ارسال فایلهای تصویری و صوتی، برقراری تماس با کاربران دارای نرمافزار و حتی کاربران فاقد نرمافزار، امکان تماس داخل کشور و خارج از کشور، امکان ارسال پیام به صورت گروهی و انبوه، امکان اشتراکگذاری مکان، امکان دریافت و ارسال صورتکهای بومی، سهولت در پرداخت و امکان درآمدزایی، قابلیت تشخیص خودکار دوستان و آشنایان دارای بیسفون و … از جمله امکانات آن است.
به گفته صمدی، مشترکین ایرانسل میتوانند این برنامه کاربردی را از طریق فروشگاه بازار برای گوشیهای اندروید و ITunes برای IOS دریافت کنند.
نشان؛ اطلاعات شهری به سبک ایرانسل
مدیرکل بازاریابی ایرانسل گفت: با استفاده از برنامه کاربردی نشان ایرانسل، کاربران میتوانند به سادگی موقعیت مکانی مراکز خدمات گوناگون، رستورانها، بیمارستانها، مساجد، جایگاههای سوخت و پارکینگهای محدوده اطراف خود را مشاهده کرده و بهترین مسیر برای رسیدن به مکانهای مختلف را بیابند.
او افزود: همچنین کاربر قادر خواهد بود تمامی تخفیفهایی که توسط رستورانها، کافیشاپها و مراکز خرید در سطح شهر ارایه میشود را مشاهده کرده، به دوستان خود پیشنهاد داده و نیز درمورد مکانهایی که تجربه استفاده از آنها را داشتهاند، نظرات خود را بیان کنند.
صمدی درمورد امکانات این برنامه اظهار داشت: جستجوی مکانی خاص به همراه قابلیت جستجوی تخفیفهای درحال ارایه در سطح شهر، به روز رسانی مکانی خاص روی نقشه، مسیریابی از مبدا به مقصد، یافتن مکانهای دیدنی سطح شهر و امکان ایجاد پروفایل و نوشتن نظرات در مورد مکانهای موجود توسط کاربران از ویژگیهای آن است و مشترکین میتوانند به زودی این برنامه کاربردی را از طریق وبسایت ایرانسل دریافت کنند.
آموزش همراه
او ضن معرفی سرویس برنامه کاربردی آموزش همراه ایرانسل، از دسترسی به محتواهای آموزشی متنوع و تعاملی در هر زمان و مکان با هر سطح دانشی از طریق آن خبر داد و گفت: قابلیت انتخاب دوره آموزشی دلخواه، قابلیت تعامل استاد و فراگیر دوره آموزشی، دسترسی آسان به محتوای متنوع آموزشی و درسی، کاهش هزینههای آموزشی، یادگیری همزمان چندین محتوای آموزشی و صرفهجویی در زمان از ویژگیهای آن است و مشترکین میتوانند به زودی این برنامه کاربردی را از طریق وبسایت ایرانسل دریافت کنند.
سلامت همراه
صمدی گفت: ایرانسل به منظور افزایش آگاهی سلامت عمومی جامعه و همچنین سرعت بخشیدن در امور پزشکی اقدام به راهاندازی سرویسهای متنوعی در حوزه سلامت بر بستر تلفنهای همراه کرده است که سرویسهای مراقبتهای پزشکی، سلامت فردی و بهداشت روان، برنامه کاربردی جهت آزمایشات اولیه، نبض، قند خون، دسترسی سریع به پزشک شخصی و داروهای موردنیاز بیمار و سهولت در پرداخت هزینه خرید سرویس ها از طریق اعتبار سیمکارت از ویژگیهای آن است و مشترکین میتوانند این برنامه کاربردی را از طریق وبسایت ایرانسل به زودی دریافت کنند.
تبلیغ همراه
به گفته مدیرکل بازاریابی ایرانسل، سرویس تبلیغات روی بستر تلفن همراه این امکان را برای مشتریان تجاری فراهم میآورد تا روی کانالهای موجود مانند «پیام اطلاعرسانی تماس از دست رفته»، «پیام اطلاع رسانی از هزینه تماس» و «پیام با من تماس بگیر» پیغامهای تبلیغاتی خود را به مشترکین ایرانسل برسانند.
او، پاسخ فوری، مشاهده سریع توسط کاربر، سهولت استفاده، بازاریابی مستقیم، برقراری ارتباط مستقیم بستر تبلیغاتی موبایل با کاربران، پیگیری پاسخ کاربر و درک بهتر و تحلیل راحتتر رفتار کاربران از مزایای آن است.
بیمه همراه
صمدی از عرصه سرویس بیمه همراه ایرانسل خبر داد و گفت: مشترکین ایرانسل با شمارهگیری کد دستوری مربوط و انتخاب بیمه مورد نظر میتوانند اقدام به پرداخت حق بیمه و خرید بیمهنامه کنند.
او افزود: در این طرح، مشترکین ایرانسل قادر به خرید بیمههای خرد با مدت اعتبار یک ماه خواهند بود و حق بیمه از طریق کارت بانکی و داشتن رمز دوم پرداخت خواهد شد.
به گفته صمدی، بیمههای خرد ویژه حوادث طراحی شده برای مشترکین ایرانسل، تخفیف قابل توجه نسبت به قیمتهای بازار، سهولت خریداری بیمهنامه به علت بسترهای فراهم شده توسط اپراتور و دسترسی به بیمه همراه از طریق کد دستوری #999* از امکانات آن به شمار میرود.
پیام پیشواز متنی
او با اشاره به اینکه با استفاده از سرویس پیشواز متنی ایرانسل مشترکین سیمکارت اعتباری می توانند یک پیام متنی برای خود تنظیم کنند، گفت: در این صورت در تمامی تماسها، پیام متنی تهیه شده به صورت یک پیام فلش روی نمایشگر گوشی تماس گیرنده نمایش داده میشود.
صمدی افزود: امکان تنظیم پیامهای متنی گوناگون برای مخاطبان متفاوت و به مناسبتهای مختلف، همچنین مشترکین میتوانند در مواقعی که در خارج از کشور به سر میبرند با تنظیم پیام و نمایش آن برای مخاطبان خود تا حدی زیادی هزینه ارسال پیامک بینالمللی را کاهش دهند.
به گفته او، امکان تغییر پیام پیشواز به دفعات و امکان زمانبندی پیامهای متنی طی ساعات مختلف یک روز از ویژگیهای آن است و برای استفاده از سرویس کاربر میتواند عبارت OZV را به 8585 پیامک کند.
سامانه جامع تاکسیرانی
صمدی، سامانه جامع تاکسیرانی را از خدمات جدید ایرانسل عنوان کرد و گفت: در این سامانه با استفاده از زیرسیستم قرار داده شده در تاکسی، دستگاه کارتخوان و کارتخوان شهروندی، مسافت مسافران مشخص و هزینه تاکسی پرداخت میشود.
او با اشاره به اینکه قابلیتهای دیگری از جمله درخواست مرخصی و ماموریت از طرف راننده و تایید آن از طرف مدیریت سامانه وجود دارد، افزود: این سیستم با استفاده از سیمکارتهای انتقال داده و 3G برای ارسال اطلاعات از تاکسی به سیستم مدیریت شهری تاکسیرانی و بالعکس فعالیت میکند و اکنون در اصفهان و مشهد درحال اجرا است.
سامانه جامع ثبت ماموریت
مدیرکل بازاریابی ایرانسل، سامانه جامع ثبت ماموریت را از دیگر خدمات این اپراتور عنوان کرد و گفت: در این سیستم مدیریت سامانه مرکزی از طریق پورتال خود قادر به ثبت ماموریت جدید، دیدن وضعیت هر یک از ماموران و فاصله آنها از مکان حادثه، ارسال ماموریت به تبلت مامور از طریق سیمکارت، ارسال جزییات و آدرس محل حادثه به تبلت مامور است.
او افزود: همچنین مامور در هنگام اتمام هر یک از مراحل قبول ماموریت، رسیدن به محل حادثه، اتمام ماموریت و… میتواند وضعیت خود را برای مدیریت سامانه ارسال کند.
سامانه تعاملی ارسال پیام
صمدی از راهاندازی سامانه تعاملی ارسال پیام خبر داد و گفت: این سامانه اکنون راهاندازی و تجاریسازی شده و دارای مزیت رقابتی ارسال به گروههای هدف است.
او افزود: درحال حاضر حدود یک هزار پایگاه داده به این سیستم افزوده شده است که براساس منطقه، مشاغل، سن، جنسیت، میزان مصرف، دریافتکنندگان پیام تصویری و… است.
صمدی گفت: به منظور تسهیل فروش این محصول، پایگاههای داده جدیدی که مشتریان درخواست دارند ایجاد و به سیستم افزوده میشود و ویژگیهای جدیدی نیز به درخواست مشتریان و با بررسی تیمهای داخلی سازمان درحال اضافه شدن به سیستم است از جمله استفاده از پایگاههای داده با استفاده از وب سرویس، ارسال از گوشی برای گروه و… است.
در جلسه پرسش و پاسخ نشست خبری هشتمین سالروز راه اندازی شبکه ایرانسل مطرح شد
هیچ یک از دعاوی حقوقی ترکسل به نتیجه نرسید
مدیرعامل ایرانسل درباره شکایت ترکسل درخصوص پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران گفت: ترکسل هیچوقت مستقیما از ایرانسل شکایت نداشته و ایرانسل مستقیما درگیر دعاوی با ترکسل نبوده است.
علیرضا قلمبر دزفولی در پاسخ به سوال خبرنگاران در نشست خبری هشتمین سالروز راه اندازی شبکه ایرانسل افزود: ترکسل دعوایی را علیه شرکای ایرانی داشت که به نتیجحه نرسید و دعوایی را نیز از سال 87 علیه دولت جمهوری اسلامی مطرح کرد که اخیرا رد شد. همچنین دعاوی بی نتیجه ای هم علیه MTN در آمریکا ثبت کرد که عدم صلاحیت دادگاه آمریکا احراز شد و نهایتا هیچ کدام از دعواهایی که علیه شرکا یا جمهوری اسلامی داشت،