اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2014
10:53 دوشنبه، 1ام دیماه 1393
کد خبر: 66018

خطای انسانی، مهم‌ترین عامل بروز اختلال در Azure مایکروسافت

در جریان از کار افتادن سرویس پردازش ابری مایکروسافت موسوم به Azure در ماه نوامبر، خطای انسانی به عنوان مقصر اصلی شناخته شد و این شرکت اعلام کرد که امیدوار است با به‌روزرسانی‌های اخیر خود که به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود و جایگزین فرآیند دستی می‌گردد، جلوی این گونه اختلالات را در آینده بگیرد و باعث شود Azure به این صورت از دسترس خارج نشود."جِیسون زاندر" مدیر مرکز Azure مایکروسافت  با اشاره به از دسترس خارج شدن این سرویس توضیح داد: «دستورالعمل استفاده از Azure مایکروسافت بسیار واضح و روشن است. اما برای استقرار ابزارهای مبتنی بر آن میان تصمیمات اتخاذ شدن توسط انسان و پروتکل اصلی فاصله فراوانی بوده است».
 
 
در ادامه توضیحات او گفته شد: «سیاست‌هایی که هم‌اکنون برای به‌روزرسانی ابزارهای Azure تعریف شده به این صورت است که سیستم‌ را مجبور می‌کند به صورت خودکار مستقر شود».
 
این نخستین باری نیست که مایکروسافت اعلام می‌کند Azure بر اساس خطا و اشتباهات انسانی از دسترس خارج می‌شود.
 
در فوریه 2013 نیز مجوز امنیتی منقضی شده Azure باعث شد تا این سرویس به طور کامل از دسترس مشترکان خود خارج شود.
 
هر دو مورد نشان می‌دهد که چگونه خطاهای کوچک می‌تواند تاثیرات بزرگی را در یک سرویس بزرگ مانند Azure بجا بگذارد و به‌نظر می‌رسد این مسئله مایکروسافت را مجبور کرده است تا بر اهمیت فرایند اتوماسیون خدمات ابری خود تاکید بیشتری داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.