رگولاتوری

January 19, 2015
12:24 دوشنبه، 29ام دیماه 1393
کد خبر: 66744

اپراتورها برای رسیدن به شاخص های کیفی تلاش بیشتری کنند

تمام شاخص‌های مربوط به کیفیت و پوشش اپراتورها به صورت دوره‌ای کنترل می‌شود و هنوز اپراتورها برای رسیدن به شاخص‌ها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب برسیم.
غلامرضا داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این که طبق مصوبه ۱۱۹ کمیسیون تنظیم مقررات کلیه شاخص‌های کیفی مربوط به شبکه نسل ۲ و بالاتر مصوب و ابلاغ شده گفت: در بحث پوشش شهری و جاده ای و کیفیت سازمان به صورت دایم وضعیت را مانیتور می‌کند و به نظر ما تمام اپراتورها نیازمند کار بیشتر هستند تا به استانداردهای مصوبه ۱۱۹ برسند.
وی افزود: سازمان در دو سطح پوشش و کیفیت شبکه را رصد می‌کند. یکی، براساس گزارش‌های دوره‌ای اپراتورها که هر سه ماه یک بار تمام شاخص‌ها از جلمه پوشش را گزارش می‌کنند و سپس از طریق گزارش‌های ستاد و مناطق که هر شش ماه یکبار در کشور شاخص‌ها از نظر میزان برآورده کردن انتظارات بررسی می‌شود.
داداش‌زاده با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌های کیفی مربوط به شبکه و پوشش از سنوات قبل تا به حال رشد بسیار خوبی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: با این وجود، از نظر ما و مردمی که انتظار ارایه سرویس مناسب دارند، هنوز اپراتورها باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند، به ویژه در زمینه پوشش درون شهرها و منازل، جاده‌ها و مناطق روستایی مقداری از شاخص‌ها عقب هستیم و مردم انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.
وی در عین حال با اشاره به برخی مشکلات از جمله مشخص نبودن محدوده شهرها و روستا گفت: علی‌رغم این که نیازمند ایجاد یکسری سایت‌های جدید هستیم، عدم همکاری دستگاه‌های مختلف باعث اشکال در کار اپراتورها شده است. به ویژه در شهرها که اپراتورها با مشکلات بسیاری مواجه هستند که به سختی قابل حل است و همین امر موجب پوشش نامناسب در برخی مناطق پرجمعیت شهری شده و باتوجه به رشد ساختمان سازی در بسیاری شهرها طبیعتا اپراتورها مسوولیت سنگینی برای پوشش و بهینه‌سازی شبکه دارند.
وی با تاکید بر این که هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی و منطقه داریم کرد: اپراتورها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب کیفیت و پوشش برسیم.
داداش‌زاده در بخش دیگر سخنان خود در مورد سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان نیز گفت: تا پیش از عید، باید مطابق مصوبات کمیسیون و دستورالعمل نظارتی ابلاغی به اپراتورها، تکلیف سیم‌کارت‌های دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه در شبکه مخابرات کشور، سیم‌کارت فعال بدون نام و نشان نداریم، اظهار داشت: هر دو اپراتور به یک میزان دارای سیم‌کارت‌های اشکال دار با هویت جعلی هستند و از این رو باید به تکمیل کد ملی سیم‌کارت‌های فاقد کد ملی پرداخته و سپس نسبت به احراز هویت صاحب سیم‌کارت با کسی که از آن استفاده می‌کند، اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.