اپراتورها

تلفن همراه

January 27, 2015
23:40 سه شنبه، 7ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67000

پایان بهمن‌ماه سیم‌کارت چه‌کسانی قطع خواهد شد؟

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خاطرنشان کرده که سیم‌کارت‌های جعلی و احراز هویت نشده تا پایان بهمن‌ماه قطع خواهند شد اما جای این سوال وجود دارد که سیم‌کارت چه کسانی قطع خواهد شد؟
 
از حدود دو ماه پیش تاکنون اپراتورهای تلفن موظف به تکمیل اطلاعات مشترکان خود شده‌اند و بر همین اساس به شیوه‌های مختلف به مشترکان خود هشدار داده‌اند که لازم است اطلاعاتشان را از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.
 
اکنون معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه می گوید طی این مدت اپراتورها حداقل دو تا هشت بار به تمام مشترکانی که اطلاعات آنها ناقص بوده تذکر داده‌اند که باید اطلاعات خود را وارد شبکه کنند.
 
غلامرضا داداش‌زاده همچنین تاکید کرده که حدود 15 تا 20 درصد مشترکان نیز این اطلاعات را وارد کرده‌اند اما افرادی که هنوز به این موضوع اقدام نکرده‌اند در صورتی که تا نیمه بهمن ماه اطلاعات خود را وارد نکنند، سیم‌کارت آنها قطع خواهد شد.
 
اما در این میان این سوال پیش می‌آید که چه کسانی و از چه طریق باید چه اطلاعاتی را منتقل کنند؟
 
بنا بر اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکانی که طی ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده که باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازند تا نیمه بهمن ماه فرصت دارند نسبت به ارسال کد ملی خود به اپراتور اقدام کنند چراکه در بازه‌ای از زمان در سالهای قبل، به هنگام خرید سیم‌کارت کد ملی افراد پرسیده نمی‌شده که حالا لازم است مشخصات سیم‌کارت براساس کد ملی مالک مشخص باشد به همین دلیل کاربرانی که اپراتور آن‌ها اعلام کرده اطلاعاتشان ناقص است، موظف هستند کد ملی خود را تا نیمه بهمن ماه از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.
 
در این میان مشترکان ایرانسل می‌توانند اطلاعات خود را از طریق پیامک به شماره 272 ارسال کنند و مشترکان همراه اول نیز در صورت ناقص بودن اطلاعات می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 8980 شماره کد ملی خود را به اپراتور اعلام کنند.
 
البته از طریق سایت اپراتورها نیز می‌توان این عملیات را انجام داد.
 
درباره مشترکان رایتل نیز گویا با توجه به اینکه سیم‌کارتهای این اپراتور ظرف سالهای اخیر به فروش رسیده چنین مشکلی وجود ندارد و ارسال کد پستی مشترکان برای اپراتور ضرورتی ندارد.
 
در حال حاضر در فاز اول تکمیل اطلاعات مشترکان تنها شماره کد ملی صاحبان سیم‌کارتها مدنظر است.
 
در حال حاضر در موارد متعدد با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌هایی که هویت جعلی دارند، کلاهبرداری‌های متعدد صورت گرفته و به واسطه آنها مشکلات مختلفی ایجاد شده است.
 
به عبارت دیگر، طی سال‌های گذشته به واسطه سیم‌کارتهای جعلی مشکلات متعددی ایجاد شده و اقدامات خلافکارانه و قاچاق ترافیک مکالمه از دیگر مشکلات این سیم‌کارتهاست که حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده و درنهایت لازم است جلوی این تخلفات گرفته شود؛ بر همین اساس مسوولان مربوطه تاکید دارند که تا اسفند ماه امسال تکلیف این موضوع روشن شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.