بازی

فناوری اطلاعات

February 18, 2015
18:36 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67598

مردم دریک سال یک میلیارد دلار در Candy Crush خرج کردند

بازار بازی های آنلاین فیس بوکی با سرعت نجومی در حال رشد است و همین امر هم باعث شده که توجه خیلی از شرکت های بازی سازی به این سمت جلب شود و به قول معروف به یک میدان رقابت جدید تبدیل شود. جالب است بدانید که مثلا در آمریکا بیش از 100 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی مشغول به بازی هستند و جالب تر اینکه یک بازار 600 میلیون دلاری از محصولات مجازی تولید کرده اند. آمار کلی در مورد گیمرهای اجتماعی حاکی از آن است که یک دوم جمعیت آنلاین دنیا که تعداد آنها به 510 میلیون نفر می رسد در شبکه های اجتماعی بازی می کنند. این میزان از سال 2010 تاکنون با رشد چشمگیر 71 درصدی همراه بوده است.
 
 
 
در این میان بازی کندی‌ کراش با چنان استقبالی مواجه شده که شرکت سازنده آن یعنی کینگ حتی در خواب هم آن را نمی‌دیده است. شرکت کینگ با ساخت این بازی نه تنها سابقه 10 ساله‌اش را در حوزه توسعه بازی‌های ویدیویی درخشان کرد، بلکه درآمدی به جیب زد که تحلیلگران آن را حدود 633 هزار دلار در روز تخمین می‌زنند.
حال خبری منتشر شده که نشان می‌دهد این بازی محبوب در سال گذشته درآمدی معادل 1/33 میلیارد دلاری را برای شرکتش رقم زده است.
بازی کندی کراش در حالی موفق به کسب این درآمد میلیاردی شده است که کاربران می‌توانند آن را از بسیاری از اپ‌استورهای معروف به صورت رایگان دریافت کنند. اما این درآمد از خرید‌های درون برنامه‌ای حاصل شده است. 
البته با وجود بالا بودن این خرید‌های درون برنامه‌ای، درآمد کینگ از کندی کراش کاهش یافته است. این بازی موفق شد تنها در شش ماهه پایانی سال 2013 حدود 1/04 میلیارد درآمد کسب کند. درآمد این بازی با 551 میلیون دلار، در سه ماهه سوم سال 2013 به اوج خود رسید.
درآمد این بازی پس از رسیدن به اوج، در هر سه ماهه کاهش داشته است.
کینگ اکنون باید به فکر جبران این کاهش درآمد باشد. در حال حاضر 97/7 درصد از کاربران از این بازی به صورت کاملا رایگان استفاده می‌کنند و تنها 2/3 درصد از کاربران درآمد حاصل شده را تامین می‌کنند. شرکت کینگ باید تلاش کند تا این 97/7 درصد را به خرید‌های درون برنامه‌ای تشویق کند. 
همانطور که گفتیم این بازی هم نسخه موبایلی و هم نسخه فیس‌بوکی‌اش به صورت مجانی در دسترس کاربران قرار دارد. اما زمانی که کاربر جان دیگری برای ادامه بازی ندارد یا در مراحلی گیر می‌افتد که به کمک دوستان فیس‌بوکی خود نیاز دارد، به کاربر پیشنهاد می‌دهد که با پرداخت پول واقعی می‌توانید این مراحل را به راحتی از سر بگذرانید و این درآمد حاصل از این نوع کمک‌هاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.