مدیرعامل پست در جمع اعضای گروه پستی 8، خواستار شناخت نقاط ضعف و ارایه راهکارهای عملی برای رسیدن به جایگاه واقعی پست در بین رقبا شد.
مهندس مهری در پایان این جلسه با بیان این موضوع، ادامه داد: باید از فرصت طلایی پیش آمده که تاکنون در شبکه قدیمی پست بی سابقه بوده، نهایت استفاده را نمود و با حمایت های عمیق و اعتقادی وزیر ارتباطات و مسئولان وزارتی، استفاده از خدمات پست را به عنوان تنها نهاد ارتباطی بی بدیل که جایگزینی ندارد در بین مردم و سازمان ها نهادینه نمود.
رییس هیات مدیره پست، پس از آن به رسالت سنگینی که بر دوش همه مسئولان شبکه پستی است اشاره کرد و افزود: کار سخت و طاقت فرسایی بر عهده ماست چرا که باید ضمن جبران عقب افتادگی های چند سال اخیر، خدمات نوینی را که می تواند علاوه بر کمک به معضلات اجتماعی و کاهش هزینه های مردم، دولت الکترونیک را نیز محقق سازد، ارایه دهیم.
مهری همچنین وجود رقبا در بخش های مختلف را یک فرصت مغتنم برشمرد و اظهار داشت: تنها نقطه قوتی که می تواند پست را از رقبا جدا ساخته و از آن ها پیش اندازد، ارتقای کیفیت خدماتی است که به مردم و سازمان ها در ابعاد مختلف فیزیکی، مالی و الکترونیکی ارایه می شود.
مدیرعامل پست ادامه داد: راه اندازی سریع سرویس های نوین در سه بخش فیزیکی، مالی و الکترونیکی پست مهم ترین اولویت شبکه است که باید در نهایت دقت و با شناخت کامل از نیازهای ارتباطی جامعه، ایجاد شده و به بهره برداری برسد، به نحوی که خدمات پست متمایز از خدمات دیگر بخش ها و سازمان ها باشد.
مهری از ارایه هشت طرح ماندگار به منظور تحول در بخش پست خبر داد و گفت: سرعت گسترش خدمات مبتنی بر نت به نحوی است که ما را وادار می سازد همپای آن، به ایجاد و بهره برداری از سرویس های تحت شبکه که نقش موثری در کاهش اختلاس، رانت و فساد اداری دارد، بپردازیم.
وی با ذکر این نکته که نوآوری کلید آینده پست است افزود: با توجه به عملکرد ادارات پست کشورهای پیشرفته، می توان از دیدگاه آنان در ایجاد سرویس های نوین در کشور استفاده کرده و با بومی سازی سرویس ها به تحول اساسی در این زمینه دست یافت.
وی در این خصوص افزود: دنیا به سمت ارایه مرسولات غیرثبتی می رود به نحوی که در برخی کشورها قریب به 99 درصد از خدمات پستی را مرسولات غیرثبتی تشکیل می دهد.
مدیرعامل پست در بخش دیگری از سخنان خود به واحد توزیع اشاره کرد و اظهار داشت: بخش توزیع برای شبکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا در ارتباط مستقیم با مشتریان بوده و می تواند در نظر آنان نسبت به خدمات پست در جهت مثبت و منفی تاثیرگذار باشد و به همین دلیل است که می بایست توجه ویژه ای به این واحد نمود.
مهری استفاده از قابلیت ها و توان نیروها را از دیگر نکات مورد اهمیت دانست و گفت: هم اکنون تنها از 20 تا 25 درصد ظرفیت ها و قابلیت های نیروی انسانی و تجهیزات در همه شبکه استفاده می شود و نیاز است تا برای بهره مندی از حداکثر توان نیروی انسانی، تجهیزات و امکاناتی که در اختیارمان است، مهندسی مجدد در همه بخش ها صورت پذیرفته و ساده سازی در فرآیندها انجام شود.
وی در پایان با اشاره به این مهم که پست امین مردم است، تغییر در دیدگاه ها و استفاده از قابلیت های مغفول مانده در شبکه پست کشور را بسیار با اهمیت دانسته و خواستار وسعت نظر مسئولان و شناخت توانمندی های خدمات پستی در رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور شد.