اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

February 25, 2015
11:17 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67813

2 میلیون شرکت تبلیغاتی در فیس‌بوک فعال هستند

شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 2 میلیون شرکت تبلیغاتی فعال در این شبکه اجتماعی مشغول به کار هستند و رشد اصلی در این زمینه در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA) صورت گرفته است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فیس‌بوک توضیح داد تعداد شرکت‌های تبلیغاتی وابسته به آن نسبت به ژوئیه گذشته یک‌سوم افزایش یافته است و در زمان مذکور 1.5 میلیون مرکز تبلیغاتی با آن همکاری می‌کردند.

کسب و کارهای کوچک بیش از دیگر مراکز هزینه‌های تبلیغاتی خود مبتنی بر این شبکه اجتماعی را افزایش داده‌اند و روزانه بین 5 تا 50 دلار در این زمینه هزینه می‌کنند.

«شریل سندبرگ» مدیر عملیاتی فیس‌بوک اظهار داشت که هم‌اکنون بیش از 30 میلیون سازمان کوچک و متوسط(SME) روی این شبکه اجتماعی صفحه شخصی خود را به‌روز می‌کنند.

او گفت: «دسترسی به صاحبان کسب و کارهای کوچک معمولا به سختی انجام می‌شود و آنها در بیشتر موارد وابسته به فناوری نیستند».

لازم به ذکر است که در فصل چهارم سال 2014 میلادی درآمدهای فیس‌بوک با رشد 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.8 میلیارد دلار محاسبه شد و 69 درصد آگهی‌های تبلیغاتی در دستگاه‌های موبایلی به فروش رسید.

در طول دوره زمانی یاد شده 80 درصد سرکت‌های تبلیغاتی فعال در این پلتفورم اجتماعی سعی کردند با انتشار مطالب انگیزاننده کاربران را تحریک کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.