سیستم‌عامل و نرم‌افزار

March 30, 2015
16:45 دوشنبه، 10ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68560

همکاری‌های مایکروسافت و یاهو تمدید شد

بیست‌وسوم مارس گذشت و خبری در مورد همکاری‌های مایکروسافت و یاهو منتشر نشد تا مشخص شود فعالیت مشترک آنها به پایان می‌رسد یا آنکه برای دوره زمانی ۱۰ سال همکاری‌ها در حوزه جست‌وجوهای اینترنتی ادامه می‌یابد.
 
به گزارش وبسایت Zdnet، هم‌اکنون مشخص شده که چرا خبر به‌روز شده‌ای در این زمینه منتشر نشده است. این دو شرکت موافقت کردند تا تاریخ مشخص شده برای خروج یاهو از این معاهده را یک ماه دیگر تمدید کنند. بر این اساس یاهو در تاریخ ۲۷ مارس اسناد مربوطه را در «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» ارائه کرد.
در ژوئیه ۲۰۰۹ مایکروسافت و یاهو قرارداد همکاری ۱۰ ساله‌ای را با یکدیگر به امضا رساندند که در راستای تصمیم مایکروسافت برای خرید یاهو به قیمت ۴۵ میلیارد دلار صورت گرفت. در سال ۲۰۰۸ میلادی «استیو بالمر» مدیرعامل اسبق مایکروسافت چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود.
قرارداد سال ۲۰۰۹ میلادی مشخص کرد که مایکروسافت جست‌وجوی اینترنتی در یاهو را تقویت می‌کند و یاهو نیز به عنوان بازوی فروش تبلیغات برای مایکروسافت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
این قرارداد یک بند ویژه را شامل می‌شد که به موجب آن یاهو این حق را داشت تا پس از گذشت ۵ سال یعنی در فوریه ۲۰۱۵ بتواند از این همکاری خارج شود؛ البته به شرط آنکه برای دوره زمانی ۱۲ ماه میانگین درآمد به‌ازای جست‌وجو(PRS) یاهو در کشور آمریکا کمتر از میانگین پیش‌بینی شده توسط گوگل باشد.
مایکروسافت طی چند سال گذشته برای پایین بودن درصد PRS به یاهو غرامت پرداخت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ شرکت یاهو اعلام کرد ۳۱ درصد از درآمدهای خود را به واسطه همکاری با مایکروسافت به دست آورده است که این رقم بسیار بیشتر از ۱۰ درصدی بود که یاهو پیش‌تر ادعا کرده بود.
یاهو روی پروژه‌های مختلف مربوط به جست‌وجوی اینترنتی کار می‌کند تا بتواند موقعیت خود را در این بازار حفظ کند. «ماریسا مِیِر» مدیرعامل یاهو عدم تمایل خود را به ادامه همکاری با مایکروسافت نشان داده است. در مقابل، مقامات ارشد مایکروسافت ادعا می‌کنند که این همکاری با گذشت زمان ثبات پیدا کرده است.
مایکروسافت از همکاری با یاهو استفاده کرد تا بتواند سهم خود را در بازار جست‌وجوهای اینترنتی افزایش دهد. اما در این میان مایکروسافت جست‌وجوگر Bing را گسترده‌تر از قبل با ابزارها و خدمات خود ارتقا داد و همچنین با عرضه محصولاتی مانند Windows with Bing آن را با ویندوز همسو کرد تا بتواند میزان استفاده از Bing را افزایش دهد.
مقامات مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند که معتقدند Bing در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدزا خواهد بود.
همکاری‌های مایکروسافت و یاهو تمدید شد
بیست‌وسوم مارس گذشت و خبری در مورد همکاری‌های مایکروسافت و یاهو منتشر نشد تا مشخص شود فعالیت مشترک آنها به پایان می‌رسد یا آنکه برای دوره زمانی ۱۰ سال همکاری‌ها در حوزه جست‌وجوهای اینترنتی ادامه میابد.
البته هم‌اکنون مشخص شده که چرا خبر به‌روز شده‌ای در این زمینه منتشر نشده است. این دو شرکت موافقت کردند تا تاریخ مشخص شده برای خروج یاهو از این معاهده را یک ماه دیگر تمدید کنند. بر این اساس یاهو در تاریخ ۲۷ مارس اسناد مربوطه را در «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» ارایه کرد.
در ژوئیه ۲۰۰۹ مایکروسافت و یاهو قرارداد همکاری ۱۰ ساله‌ای را با یکدیگر به امضا رساندند که در راستای تصمیم مایکروسافت برای خرید یاهو به قیمت ۴۵ میلیارد دلار صورت گرفت. در سال ۲۰۰۸ میلادی «استیو بالمر» مدیرعامل اسبق مایکروسافت چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود.
قرارداد سال ۲۰۰۹ میلادی مشخص کرد که مایکروسافت جست‌وجوی اینترنتی در یاهو را تقویت می‌کند و یاهو نیز به عنوان بازوی فروش تبلیغات برای مایکروسافت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
این قرارداد یک بند ویژه را شامل می‌شد که به موجب آن یاهو این حق را داشت تا پس از گذشت ۵ سال یعنی در فوریه ۲۰۱۵ بتواند از این همکاری خارج شود؛ البته به شرط آنکه برای دوره زمانی ۱۲ ماه میانگین درآمد به‌ازای جست‌وجو(PRS) یاهو در کشور آمریکا کمتر از میانگین پیش‌بینی شده توسط گوگل باشد.
مایکروسافت طی چند سال گذشته برای پایین بودن درصد PRS به یاهو غرامت پرداخت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ شرکت یاهو اعلام کرد ۳۱ درصد از درآمدهای خود را به واسطه همکاری با مایکروسافت به دست آورده است که این رقم بسیار بیشتر از ۱۰ درصدی بود که یاهو پیش‌تر ادعا کرده بود.
یاهو روی پروژه‌های مختلف مربوط به جست‌وجوی اینترنتی کار می‌کند تا بتواند موقعیت خود را در این بازار حفظ کند. «ماریسا مِیِر» مدیرعامل یاهو عدم تمایل خود را به ادامه همکاری با مایکروسافت نشان داده است. در مقابل، مقامات ارشد مایکروسافت ادعا می‌کنند که این همکاری با گذشت زمان ثبات پیدا کرده است.
مایکروسافت از همکاری با یاهو استفاده کرد تا بتواند سهم خود را در بازار جست‌وجوهای اینترنتی افزایش دهد. اما در این میان مایکروسافت جست‌وجوگر Bing را گسترده‌تر از قبل با ابزارها و خدمات خود ارتقا داد و همچنین با عرضه محصولاتی مانند Windows with Bing آن را با ویندوز همسو کرد تا بتواند میزان استفاده از Bing را افزایش دهد.
مقامات مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند که معتقدند Bing در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدزا خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.