بیستوسوم مارس گذشت و خبری در مورد همکاریهای مایکروسافت و یاهو منتشر نشد تا مشخص شود فعالیت مشترک آنها به پایان میرسد یا آنکه برای دوره زمانی ۱۰ سال همکاریها در حوزه جستوجوهای اینترنتی ادامه مییابد.
هماکنون مشخص شده که چرا خبر بهروز شدهای در این زمینه منتشر نشده است. این دو شرکت موافقت کردند تا تاریخ مشخص شده برای خروج یاهو از این معاهده را یک ماه دیگر تمدید کنند. بر این اساس یاهو در تاریخ ۲۷ مارس اسناد مربوطه را در «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» ارائه کرد.
در ژوئیه ۲۰۰۹ مایکروسافت و یاهو قرارداد همکاری ۱۰ سالهای را با یکدیگر به امضا رساندند که در راستای تصمیم مایکروسافت برای خرید یاهو به قیمت ۴۵ میلیارد دلار صورت گرفت. در سال ۲۰۰۸ میلادی «استیو بالمر» مدیرعامل اسبق مایکروسافت چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود.
قرارداد سال ۲۰۰۹ میلادی مشخص کرد که مایکروسافت جستوجوی اینترنتی در یاهو را تقویت میکند و یاهو نیز به عنوان بازوی فروش تبلیغات برای مایکروسافت به فعالیت خود ادامه میدهد.
این قرارداد یک بند ویژه را شامل میشد که به موجب آن یاهو این حق را داشت تا پس از گذشت ۵ سال یعنی در فوریه ۲۰۱۵ بتواند از این همکاری خارج شود؛ البته به شرط آنکه برای دوره زمانی ۱۲ ماه میانگین درآمد بهازای جستوجو(PRS) یاهو در کشور آمریکا کمتر از میانگین پیشبینی شده توسط گوگل باشد.
مایکروسافت طی چند سال گذشته برای پایین بودن درصد PRS به یاهو غرامت پرداخت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ شرکت یاهو اعلام کرد ۳۱ درصد از درآمدهای خود را به واسطه همکاری با مایکروسافت به دست آورده است که این رقم بسیار بیشتر از ۱۰ درصدی بود که یاهو پیشتر ادعا کرده بود.
یاهو روی پروژههای مختلف مربوط به جستوجوی اینترنتی کار میکند تا بتواند موقعیت خود را در این بازار حفظ کند. «ماریسا مِیِر» مدیرعامل یاهو عدم تمایل خود را به ادامه همکاری با مایکروسافت نشان داده است. در مقابل، مقامات ارشد مایکروسافت ادعا میکنند که این همکاری با گذشت زمان ثبات پیدا کرده است.
مایکروسافت از همکاری با یاهو استفاده کرد تا بتواند سهم خود را در بازار جستوجوهای اینترنتی افزایش دهد. اما در این میان مایکروسافت جستوجوگر Bing را گستردهتر از قبل با ابزارها و خدمات خود ارتقا داد و همچنین با عرضه محصولاتی مانند Windows with Bing آن را با ویندوز همسو کرد تا بتواند میزان استفاده از Bing را افزایش دهد.
مقامات مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند که معتقدند Bing در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدزا خواهد بود.
همکاریهای مایکروسافت و یاهو تمدید شد
بیستوسوم مارس گذشت و خبری در مورد همکاریهای مایکروسافت و یاهو منتشر نشد تا مشخص شود فعالیت مشترک آنها به پایان میرسد یا آنکه برای دوره زمانی ۱۰ سال همکاریها در حوزه جستوجوهای اینترنتی ادامه میابد.
البته هماکنون مشخص شده که چرا خبر بهروز شدهای در این زمینه منتشر نشده است. این دو شرکت موافقت کردند تا تاریخ مشخص شده برای خروج یاهو از این معاهده را یک ماه دیگر تمدید کنند. بر این اساس یاهو در تاریخ ۲۷ مارس اسناد مربوطه را در «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» ارایه کرد.
در ژوئیه ۲۰۰۹ مایکروسافت و یاهو قرارداد همکاری ۱۰ سالهای را با یکدیگر به امضا رساندند که در راستای تصمیم مایکروسافت برای خرید یاهو به قیمت ۴۵ میلیارد دلار صورت گرفت. در سال ۲۰۰۸ میلادی «استیو بالمر» مدیرعامل اسبق مایکروسافت چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود.
قرارداد سال ۲۰۰۹ میلادی مشخص کرد که مایکروسافت جستوجوی اینترنتی در یاهو را تقویت میکند و یاهو نیز به عنوان بازوی فروش تبلیغات برای مایکروسافت به فعالیت خود ادامه میدهد.
این قرارداد یک بند ویژه را شامل میشد که به موجب آن یاهو این حق را داشت تا پس از گذشت ۵ سال یعنی در فوریه ۲۰۱۵ بتواند از این همکاری خارج شود؛ البته به شرط آنکه برای دوره زمانی ۱۲ ماه میانگین درآمد بهازای جستوجو(PRS) یاهو در کشور آمریکا کمتر از میانگین پیشبینی شده توسط گوگل باشد.
مایکروسافت طی چند سال گذشته برای پایین بودن درصد PRS به یاهو غرامت پرداخت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ شرکت یاهو اعلام کرد ۳۱ درصد از درآمدهای خود را به واسطه همکاری با مایکروسافت به دست آورده است که این رقم بسیار بیشتر از ۱۰ درصدی بود که یاهو پیشتر ادعا کرده بود.
یاهو روی پروژههای مختلف مربوط به جستوجوی اینترنتی کار میکند تا بتواند موقعیت خود را در این بازار حفظ کند. «ماریسا مِیِر» مدیرعامل یاهو عدم تمایل خود را به ادامه همکاری با مایکروسافت نشان داده است. در مقابل، مقامات ارشد مایکروسافت ادعا میکنند که این همکاری با گذشت زمان ثبات پیدا کرده است.
مایکروسافت از همکاری با یاهو استفاده کرد تا بتواند سهم خود را در بازار جستوجوهای اینترنتی افزایش دهد. اما در این میان مایکروسافت جستوجوگر Bing را گستردهتر از قبل با ابزارها و خدمات خود ارتقا داد و همچنین با عرضه محصولاتی مانند Windows with Bing آن را با ویندوز همسو کرد تا بتواند میزان استفاده از Bing را افزایش دهد.
مقامات مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند که معتقدند Bing در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدزا خواهد بود.