رگولاتوری

April 13, 2015
11:12 دوشنبه، 24ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68916

الزام شرکت مخابرات ایران به در اختیار گذاشتن امکانات پایه‌ای به ارائه‌کنندگان خدمات حوزه ICT

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: در اصلاح پروانه شرکت مخابرات ایران ماده ۱۲ بندی برای در اختیار گذاشتن امکانات پایه‌ای و زیرساخت‌های دسترسی شبکه این شرکت پیش‌بینی شده که در اختیار گذاشتن امکانات پایه‌ای به دیگر ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را الزامی کرده است.
 
 
علی‌اصغر عمیدیان افزود: براساس این ماده، شرکت مخابرات ایران موظف است خدمات و امکانات پایه‌ای موجود مورد نیاز شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مانند فضای پسیو (فضای نصب تجهیزات غیرفعال)، برق، زوج سیم مسی، داکت و کانال را در چارچوب مقررات و تعرفه‌های مصوب کمیسیون که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ابلاغ می‌شود، ارائه کند.
 
وی تصریح کرد: سایر امکاناتی که در هر زمان به عنوان مصادیق خدمات پایه‌ای از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شود و یا برای ارائه خدمات از سوی شرکتهای ارائه‌کننده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در شبکه مورد نیاز باشد نیز از مصادیق دیگر این ماده پیش‌بینی شده در پروانه شرکت مخابرات ایران است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس ماده دو پروانه، در مواردی که به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارائه خدمات توسط سایر دارندگان پروانه، الزاماً نیاز به استفاده از فضای اکتیو باشد، شرکت مخابرات ایران موظف است مطابق با تصمیم کمیسیون اقدام کند.
 
عمیدیان تاکید کرد: اگر سایر ارائه‌کنندگان خدمات برای استفاده از سیم مسی در سمت مشترک نسبت به نصب کافو اقدام کنند، شرکت مخابرات ایران موظف است امکان اتصال با کافوی نوری خود را به نحوی فراهم کند که دسترسی بی‌سیم مسی را برای وی امکان‌پذیر سازد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در باره تعرفه‌های خدمات ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران موظف است در مدت شش ماهه اول سال ۹۴، پیشنهادات لازم را درباره مقررات و تعرفه‌های مورد نیاز برای خدمات مشمول ماده دو پروانه را به رگولاتوری اعلام کند و درصورت عدم اعلام در بازه زمانی مشخص شده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در این مورد اقدام خواهد کرد.
 
وی افزود: در استفاده از امکانات پیش‌بینی شده در این ماده از پروانه شرکت مخابرات، سهم دارنده پروانه از بازار، مورد توجه قرار می‌گیرد و در صورتی که براساس تصمیم کمیسیون در مورد خدماتی، برای دارنده پروانه سهم بازار تعیین شود، دارنده پروانه ملزم به رعایت آن است.
 
عمیدیان درباره اختلال در خدمات ارائه شده تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران تحت هیچ شرایطی بدون اجازه رگولاتوری نمی‌تواند نسبت به قطع خدمات و یا کاهش امکانات واگذار شده اقدام کند، در غیر اینصورت ملزم است خسارتهای وارده را جبران کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.