اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 15, 2015
11:03 چهارشنبه، 26ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69011

آمار خیره کننده از تغییرات رسانه‌ای در بین استفاده کنندگان اینترنت

بر اساس یک نظر سنجی که اخیرا توسط تولید کنندگان جهانی تکنولوژی، ایسوس، در میان افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله در ایالات متحده امریکا انجام شده است، تلویزیون به عنوان اولویت ۴۰ تا ۲۱ درصد از پاسخگویان برای سرگرمی معرفی شده است.
به گزارش شارا همزمان، آنها نمی‌توانند بدون گوشی‌های هوشمند خودشان زندگی کنند 22 تا 50 درصد از پاسخگویان را در بر می‌گیرند.
 
این روند به ما می‌گوید که تغییرات عمده‌ای در سراسر جهان و از جمله در آفریقای جنوبی در حال وقوع است. سیفیسو نهالایو، متخصص بازاریابی ایسوس افریقای جنوبی، معتقد است که نسل وای افریقای جنوبی در حال حاضر از حرکت به سمت کانال‌های سنتی سرگرمی دور می‌شود. در این شرایط فشار زیادی برای منسوخ شدن شبکه های تلویزیونی در آینده است.
 
چشم انداز تغییر رسانه
آمار چشم‌اندازی از تغییرات رسانه‌ای ارائه می‌دهد که 91 درصد از استفاده کنندگان اینترنت از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند در عین حال 81 درصد از میان استفاده کنندگان وب، از گوشی های هوشمند برای رفتن به اینترنت بهره می‌برند. پیمایش چند ملیتی نشان می‌دهد که 93 درصد از این نسل جدید از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و از طریق آن با بسترهای رسانه‌اجتماعی تماس می گیرند: 59 درصد فیسبوک، 55 درصد واتس آپ، 27 درصد توییتر، 26 درصد یوتیوب، 25 درصد اینستاگرام، 21 درصد پینترست.
 
نهالاپو می‌گوید: دستگاه های موبایل هوشمند به معنای این هستند که اطلاعات تقریبا بلافاصله در دسترس است. نسل وای اکنون تنها باید چند کلید را فشار دهند که آنچه را که دنبال آن هستند داشته باشند و برندهایی که آنها بدان وفادارند نیز همینطور است. جریانی از دستگاه به آنها اجازه می دهد که آنها هنرمندان مورد علاقه خودشان را از پیرامون جهان به طور زنده مشاهده کنند. این سهولتی که نسل وای در دسترسی به اطلاعات در اختیار دارد به شدت آنها را از رسانه هایی چون تلویزیون و رادیو بی نیاز کرده است. بدین ترتیب، برنامه نویسی زمانبندی شده به تلاش برای هماهنگ سازی سرعت نیازها به رضایت نسل وای ادامه می دهد و نسل آنها جانشین نسل بعدی می شوند.
 
 
 
دستگاه‌های رقابتی
در افریقای جنوبی، ابزارهای موبایل در حال رقابت پهلو به پهلوی رسانه های سنتی از قبیل تلویزیون هستند. در سال 2014 آمپس گزارش کرد که از سال 2009دستگاه های موبایل جایگزین تلویزیون و رادیو در کشور شده است.
 
وی می افزاید: تلویزیون برای حفظ ارتباط خود در جهان به سرعت حرکت می کند. در حال حاضر، محتوای فیلم ها به گونه ای ساخته می شوند که در دستگاه های کوچکتر موبایل نیز قابل مشاهده باشند. این یکی از راه هایی بوده که تلویزیون در این روند خواسته است با موبایل پیش برود. برای مثال دی اس تی وی را می توان نام برد.
 
نوآوری دستگاه همچنین به این معناست که سرگرمی از طریق ابزارهای موبایل به آسانی برای تماشا و به طور برابر تجربه ای را برای تماشای تلویزیون ارائه می دهد که می توان از زنفون 2 در افریقای جنوبی برای مثال نام برد. با این حال آینده تلویزیون باید از طریق نسل لنزهای در حال تغییر دیده شود.
 
ناهالایو نتیجه می گیرد: من فکر می کنم که نیاز است اشکال سنتی به آرامی محو شوند، همچنین پخش کننده ها نیاز دارند که جویای روش های جدید و موبایلی برای جلب مخاطبان باشند. در این میان، اشکال سنتی سرگرمی همچنان به مسیر خود ادامه می دهند. (برای یک دوره تا حدی ناشناخته این مساله ادامه خواهد داشت).
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.