بر اساس یک نظر سنجی که اخیرا توسط تولید کنندگان جهانی تکنولوژی، ایسوس، در میان افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله در ایالات متحده امریکا انجام شده است، تلویزیون به عنوان اولویت ۴۰ تا ۲۱ درصد از پاسخگویان برای سرگرمی معرفی شده است.
به گزارش شارا همزمان، آنها نمیتوانند بدون گوشیهای هوشمند خودشان زندگی کنند 22 تا 50 درصد از پاسخگویان را در بر میگیرند.
این روند به ما میگوید که تغییرات عمدهای در سراسر جهان و از جمله در آفریقای جنوبی در حال وقوع است. سیفیسو نهالایو، متخصص بازاریابی ایسوس افریقای جنوبی، معتقد است که نسل وای افریقای جنوبی در حال حاضر از حرکت به سمت کانالهای سنتی سرگرمی دور میشود. در این شرایط فشار زیادی برای منسوخ شدن شبکه های تلویزیونی در آینده است.
چشم انداز تغییر رسانه
آمار چشماندازی از تغییرات رسانهای ارائه میدهد که 91 درصد از استفاده کنندگان اینترنت از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند در عین حال 81 درصد از میان استفاده کنندگان وب، از گوشی های هوشمند برای رفتن به اینترنت بهره میبرند. پیمایش چند ملیتی نشان میدهد که 93 درصد از این نسل جدید از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و از طریق آن با بسترهای رسانهاجتماعی تماس می گیرند: 59 درصد فیسبوک، 55 درصد واتس آپ، 27 درصد توییتر، 26 درصد یوتیوب، 25 درصد اینستاگرام، 21 درصد پینترست.
نهالاپو میگوید: دستگاه های موبایل هوشمند به معنای این هستند که اطلاعات تقریبا بلافاصله در دسترس است. نسل وای اکنون تنها باید چند کلید را فشار دهند که آنچه را که دنبال آن هستند داشته باشند و برندهایی که آنها بدان وفادارند نیز همینطور است. جریانی از دستگاه به آنها اجازه می دهد که آنها هنرمندان مورد علاقه خودشان را از پیرامون جهان به طور زنده مشاهده کنند. این سهولتی که نسل وای در دسترسی به اطلاعات در اختیار دارد به شدت آنها را از رسانه هایی چون تلویزیون و رادیو بی نیاز کرده است. بدین ترتیب، برنامه نویسی زمانبندی شده به تلاش برای هماهنگ سازی سرعت نیازها به رضایت نسل وای ادامه می دهد و نسل آنها جانشین نسل بعدی می شوند.
دستگاههای رقابتی
در افریقای جنوبی، ابزارهای موبایل در حال رقابت پهلو به پهلوی رسانه های سنتی از قبیل تلویزیون هستند. در سال 2014 آمپس گزارش کرد که از سال 2009دستگاه های موبایل جایگزین تلویزیون و رادیو در کشور شده است.
وی می افزاید: تلویزیون برای حفظ ارتباط خود در جهان به سرعت حرکت می کند. در حال حاضر، محتوای فیلم ها به گونه ای ساخته می شوند که در دستگاه های کوچکتر موبایل نیز قابل مشاهده باشند. این یکی از راه هایی بوده که تلویزیون در این روند خواسته است با موبایل پیش برود. برای مثال دی اس تی وی را می توان نام برد.
نوآوری دستگاه همچنین به این معناست که سرگرمی از طریق ابزارهای موبایل به آسانی برای تماشا و به طور برابر تجربه ای را برای تماشای تلویزیون ارائه می دهد که می توان از زنفون 2 در افریقای جنوبی برای مثال نام برد. با این حال آینده تلویزیون باید از طریق نسل لنزهای در حال تغییر دیده شود.
ناهالایو نتیجه می گیرد: من فکر می کنم که نیاز است اشکال سنتی به آرامی محو شوند، همچنین پخش کننده ها نیاز دارند که جویای روش های جدید و موبایلی برای جلب مخاطبان باشند. در این میان، اشکال سنتی سرگرمی همچنان به مسیر خود ادامه می دهند. (برای یک دوره تا حدی ناشناخته این مساله ادامه خواهد داشت).