اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 15, 2015
22:53 چهارشنبه، 26ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69021

مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل به دنبال درآمد زایی از نارضایتی مشترکانش نیست

هفته گذشته خبری منتشر شد که رگولاتوری برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به کاربران ایرانسل، بخاطر عدم اعلام پایان بسته های اینترنتی دست به کار می شود.
 
در آن خبر توضیح دادیم که اپراتور دوم پایان بسته های اینترنتی ماهانه یا بلند مدت خود را به مشترکان دائمی و اعتباری اعلام نمی کند و بر این اساس، پس از پایان طرح تشویقی، مصرف اینترنت کاربران به صورت آزاد و کیلوبایتی نیم ریال محاسبه می گردد. به همین دلیل شارژ مشترکان اعتباری تمام گشته یا قبض هایی با مبالغ بالا برای کاربران دائمی صادر می شود.
 
به خاطر اهمیت این مبحث و وارد آمدن خسارت به عده قابل توجهی از کاربران، این موضوع را از مدیرعامل این اپراتور پیگیر شدیم. 
 
مدیرعامل ایرانسل در رابطه با عدم ارسال پیامک اطلاع رسانی خاتمه یافتن بسته های اینترنتی به دیجیاتو گفت: این موضوع در حال اصلاح است و از ابتدا نیز روی آن کار شده تا پایان بسته های اینترنتی از طریق پیامک اعلام گردد.
 
علیرضا قلمبر دزفولی در رابطه با جبران خسارت های وارده به کاربران ایرانسل گفت: اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار امکان مدیریت مصرف دیتا را دارند، بنابراین زمانی که فردی، سرویس یاد شده را فعال نماید، به محض آنکه حجم دیتای مصرفی اش از میزان تعیین شده فراتر رود، موبایلش به او اطلاع می دهد.
 
با در نظر داشتن اینکه کاربران عادی و غیرحرفه ای معمولا از وجود چنین قابلیتی در موبایل خود بی اطلاع اند، نظر قلمبر دزفولی در این رابطه را جویا شدیم که اظهار کرد: کاربری که حرفه ای نباشد، یک یا دو بار پس از مواجه شدن با این مشکل، چگونگی استفاده از این سیستم را فرا می گیرد؛ ضمن اینکه نباید توقع داشته باشید که تمام راه حل ها را اپراتور پیش پای شما بگذارد.
 
آهنگ پیشواز ایرانسل پس از اتمام به کاربر پیامک ارسال می کند و وی را از خاتمه یافتن سرویس با خبر می کند و این در حالی است که بسته های اینترنتی آن، چنین امکانی را در اختیار کاربر قرار نمی دهند.
 
مدیرعامل ایرانسل در این رابطه به دیجیاتو گفت: آهنگ پیشواز سرویسی است که از سال ۸۶ به مشترکان ارائه می شود که در ابتدا آن هم با ایراداتی از این قبیل مواجه بود. بسته های اینترنتی نیز به زودی و شاید در یکی دو هفته آینده از این امکان بهره مند خواهند شد.
 
مشترکان سرمایه ایرانسل هستند
وی اضافه کرد: ایرانسل تحت هیچ شرایطی به دنبال کسب درآمد از مواردی نیست که مشترکانش ناراضی باشند. کاربران سرمایه های ما هستند. هیچ انسانی به خاطر میزان ناچیزی پول با سرمایه اش بازی نمی کند. این تصورات غلطی است که دهان به دهان می چرخند و تبدیل به واقعیت واهی می شوند.
 
دزفولی افزود: هیچ اپراتوری در داخل کشور ما این همه تنوع تعرفه و ارائه بسته های اینترنتی ندارد که هر کسی بر اساس نیاز روز، هفته، ماه، فصل و سالش بتواند یک بسته مطابق مصرفش استفاده کند و هزینه های خود را کاهش دهد. شرکتی که روی مشترکش این قدر حساسیت دارد به دنبال کسب درآمد از چنین روشی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.