اپراتورها

تلفن همراه

April 23, 2015
12:59 پنجشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69267

مدیرعامل همراه اول: اختلال وایبر یا زیرساختی است یا از خود وایبر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره اختلالات وایبر گفت: با توجه به این‌که این اختلالات برای مشترکان تمام اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌کننده ADSL و وایمکس و غیره وجود دارد، به نظر می‌رسد یا از نظر زیرساختی در کشور مشکلی ایجاد شده یا در خود شرکت ارائه‌کننده سرویس اختلالی ایجاد شده است.

وحید صدوقی که در جمع خبرنگاران و در حاشیه مجمع عمومی سالیانه همراه اول صحبت می‌کرد، در توضیح بیشتر این مطلب گفت: اگر این نرم‌افزار تنها در یکی از اپراتورها دچار مشکل می‌شد این احتمال وجود داشت که اپراتور مقصر باشد، اما اکنون در کل کشور این اختلالات ایجاد شده و برهمین اساس می‌توان اعلام کرد که این موضوع به اپراتورها ارتباطی ندارد.
 
وی همچنین عنوان کرد: براین اساس یا مشکل از سوی زیرساخت‌های کشور است و یا شرکت وایبر دچار مشکلی شده است، اما تا آنجایی که من می‌دانم بخشی از این مشکلات پس از جابه‌جایی مدیریت وایبر رخ داده است.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار افزود: پس از سه سال، مدتی پیش مدیریت وایبر عوض شد و تیم مدیریتی قبلی به تلگرام رفتند که اکنون فکر می‌کنم این موضوع در اختلالات اخیر بی‌تاثیر نبوده است و شاید مشکل به وجود آمده از طرف خود وایبر بوده است.
 
صدوقی در ادامه‌ی صحبت‌های خود درباره تاثیر OTT ‌هایی مانند وایبر در درآمد اپراتورها اظهار کرد: در دنیا با OTT‌ها برخورد‌های مختلفی شده و برخی کشور‌ها این شبکه‌ها را بسته و آنها را کنترل کرده‌اند، اما من فکر می‌کنم در هیچ کجای دنیا این نرم‌افزار‌ها به مانند ایران تا این حد آزادانه فعالیت نمی‌کنند.
 
وی افزود: اکنون تمام OTT‌ها بدون هیچ نظارت و کنترلی به ارائه سرویس در ایران می‌پردازند و شاید این شرایط غیرعادلانه‌ای باشد که برای اپراتورهای یک شرکت به ازای هر پیامک 5.1 درصد عوارض دریافت شود و یک اپراتور خارجی که اتفاقا به نوعی اسرائیلی هم هست بدون پرداخت هیچ‌گونه عوارضی به ارائه‌ی خدمات بپردازد. در واقع این شرکت‌ها به نوعی از مشترکان کشور سو‌ءاستفاده می‌کنند و در حوزه‌هایی مانند ترمینیشن و پیام‌های انبوه نیز ورود کرده‌ و از نوعی آزادی کامل برخوردارند.
 
صدوقی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا خود همراه اول قصد ارائه‌ی نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل را ندارد، توضیح داد: ما پیش از این در این زمینه تلاشی کرده و ساینا را ارائه کردیم اکنون نیز در حال توسعه این نرم‌افزار هستیم، اما با توجه به آنکه هنوز این نرم‌افزار به بلوغ کامل خود نرسیده برای آن تبلیغ نکرده‌ایم. به هرحال OTT‌ ها مزیت‌های خاص خود را دارند و در صورت طراحی نرم‌افزارهای داخلی حتی قابلیت رقابت نیز برای آنها وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.