تدابیر اپراتورهای جهان برای مهار پیامرسانها
اپراتورهای جهانی دارای تجاربی در زمینه OTT به شرح زیر هستند:
1. تیموبایل نرمافزار Bobsled را پیشنهاد داده که امکان مکالمه صوتی، پیامهای گروهی با همزمانسازی ابری را دارد. در طول مدت یک سال فعالیت این نرمافزار، یک میلیون کاربر در آن رجیستر شدهاند که 95 درصد مشترکان آن از تیموبایل نیستند.
2. سرویس “One Number” اپراتور راجرز اجازه میدهد تماسهای صوتی و پیامکها از طریق رایانه ارسال شوند و امکان اشتراکگذاری تماسهای بین رایانه و موبایل را دارد.
3. تلفونیکا هم سرویس جدید “TU Me” را در می2012 راهاندازی کرد که نوار تایم لاینی هم برای مرور تماسهای صوتی و پیامکهای ارسالی دارد. این سرویس تنها برای گوشیهای آیفون فعال است.
4. اپراتور تلفونیکا O2 نیز دو اپلیکیشن را با نامهای “Social Call” و “O2 Connect” توسعه داده که اولی به تمامیساکنان انگلستان امکان برقراری تماس با دوستان فیسبوکیشان را میدهد و دومینیز برای مشترکان O2 است و اجازه میدهد تا جاییکه آنتن موبایل وجود ندارد از طریق وایفاتی به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند.
5. اپراتور تلیو سرویس “Goji” را توسعه داده که پیشنهاد تماس صوتی، ویدئویی و پیامکی را به هر مشترکی میدهد.
6. البته اپراتورهای تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، AT&T، ودافون، اِنتیتی دوکومو و سافتبانک نیز تماما همکاری با “Qik” دارند که قبلا توسط اسکایپ خریداری شده بود. این برنامه امکان تماس ویدئویی را میدهد در حالیکه درآمدهای اپراتور را نشانه نمیگیرد. چنین الگویی میتواند در زمانیکه کل شبکههای ارتباطی مبتنی بر IP شود، کارا باشد.
7. تلکامسل اندونزی روش دیگری را برای جذب مشترکان در نظر گرفته و آن هم ارائه بستههای اینترنتی برای استفاده از واتساپ است. رد واقع این بستهها با حجم و قیمت مشخص از سمت کاربران خریداری میشود.