اپراتورها

تلفن همراه

May 6, 2015
21:52 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69741

تدابیر اپراتورهای جهان برای مهار پیام‌رسان‌ها

اپراتورهای جهانی دارای تجاربی در زمینه OTT به شرح زیر هستند:

1. تی‌موبایل نرم‌افزار Bobsled را پیشنهاد داده که امکان مکالمه صوتی، پیام‌های گروهی با همزمان‌سازی ابری را دارد. در طول مدت یک سال فعالیت این نرم‌افزار، یک میلیون کاربر در آن رجیستر شده‌اند که 95 درصد مشترکان آن از تی‌موبایل نیستند.
2. سرویس “One Number” اپراتور راجرز اجازه می‌دهد تماس‌های صوتی و پیامک‌ها از طریق رایانه ارسال شوند و امکان اشتراک‌گذاری تماس‌های بین رایانه و موبایل را دارد.
3. تلفونیکا هم سرویس جدید “TU Me” را در می‌2012 راه‌اندازی کرد که نوار تایم لاینی هم برای مرور تماس‌های صوتی و پیامک‌های ارسالی دارد. این سرویس تنها برای گوشی‌های آیفون فعال است.
4. اپراتور تلفونیکا O2 نیز دو اپلیکیشن را با نام‌های “Social Call” و “O2 Connect” توسعه داده که اولی به تمامی‌ساکنان انگلستان امکان برقراری تماس با دوستان فیس‌بوکی‌شان را می‌دهد و دومی‌نیز برای مشترکان O2 است و اجازه می‌دهد تا جاییکه آنتن موبایل وجود ندارد از طریق وای‌فاتی به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند.
5. اپراتور تلیو سرویس “Goji” را توسعه داده که پیشنهاد تماس صوتی، ویدئویی و پیامکی را به هر مشترکی می‌دهد.
6. البته اپراتورهای تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، AT&T، ودافون، اِن‌تی‌تی دوکومو و سافت‌بانک نیز تماما همکاری با “Qik” دارند که قبلا توسط اسکایپ خریداری شده بود. این برنامه امکان تماس ویدئویی را می‌دهد در حالیکه درآمدهای اپراتور را نشانه نمی‌گیرد. چنین الگویی می‌تواند در زمانیکه کل شبکه‌های ارتباطی مبتنی بر IP شود، کارا باشد.
7. تلکامسل اندونزی روش دیگری را برای جذب مشترکان در نظر گرفته و آن هم ارائه بسته‌های اینترنتی برای استفاده از واتس‌اپ است. رد واقع این بسته‌ها با حجم و قیمت مشخص از سمت کاربران خریداری می‌شود.
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.