اپل ابزار تحلیلی ویژهای برای توسعهدهندگان نرمافزار عرضه کرد
شرکت اپل ابزار تحلیلی جدیدی برای توسعهدهندگان نرمافزارهای تحت سیستم عامل iOS عرضه کرده است که به کمک آن میتوانند میزان موفقیت و نفود اپهای طراحی شده در بین کاربران را بسنجند.
شرکت اپل ابزار تحلیلی به نام App Analytics عرضه کرده است که توسعهدهندگان نرمافزار به کمک آن میتوانند میزان نفوذ و موفقیت اپلیکیشنهای تحت iOS در میان کاربران را مورد سنجش قرار دهند. توسعهدهندگان با استفاده از این ابزار میتوانند دریابند اپلیکیشنهای طراحیشده از سوی چند کاربر مشاهده شده است و کاربرانی که این اپلیکیشنها را نصب کردهاند آیا واقعاً از آنها استفاده میکنند یا نه.
این ابزار که در حال حاضر نسخه بتای آن از سوی اپل منتشر شده است به توسعهدهندگان امکان میدهد منبع ترافیک کاربرانی که به اپلیکیشنهای طراحی شده رو آوردهاند، از کجا نشات میگیرد. مثلاً میتوانند دریابند کدام وبسایت مشتریان خود را به سمت نصب و استفاده از این اپلیکیشنها راهنمایی کرده است. استفاده از این ابزار به توسعهدهندگان کمک میکنند درباره بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشنهای خود با بینش دقیقتری برنامهریزی کنند.
در حال حاضر ابزارهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که توسط شرکتهای طرف ثالث طراحی شده است، اما چون این اپلیکیشنها دسترسی کاملی به دادههای اپ استور اپل ندارند، از دقت کافی برخوردار نیستند. شرکت اپل اعلام کرده است استفاده از این ابزار برای توسعهدهندگان اپلیکیشنهای تحت iOS رایگان است. توسعهدهندگان باید برای استفاده از این سرویس ثبت نام کنند و پس از دریافت ایمیل تاییدیه از سوی اپل از آن استفاده کنند.