تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 9, 2015
7:42 شنبه، 19ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69839

9 مشکل عمده ساعت اپل

ساعت هوشمند اپل کمی بیش از یک هفته است که روانه بازار شده ولی در همین مدت کم اولین کاربران و کارشناسان مشکلات و اختلالات زیادی را در این ساعت پیدا کرده اند.
 
در شرایطی که بسیاری ساعت اپل را بهترین و جاه طلبانه‌ترین ساعت هوشمند تا به امروز معرفی کرده اند اما این ساعت هنوز جای پیشرفت دارد.
 
 
در این مطلب به یک سری مشکلات که اولین کاربران این ساعت به آن پی برده‌اند اشاره می‌کنیم.
 
1- حسگر ضربان قلب روی افرادی که تتو دارند کار نمی‌کند
برخی از کاربران ساعت اپل شکایت کرده اند که این ساعت برروی مچ افرادی که تتو دارند نمی‌تواند تشخیص دهد که روی دست بسته شده یا خیر! در پی این گزارشها شرکت اپل در وبسایت خود این مشکل را تایید کرد و گفت: تتو ممکن است در حسگرهای این ساعت اختلال ایجاد کند.
 
2- ساعت آخرین ارتباط با آیفون یا آی‌پد را به خاطر نمی‌آورد
ساعت اپل قابلیتی دارد که براساس آن آخرین ارتباط با آیفون یا آی‌پد را در حافظه دارد و کاربر می‌تواند از همان جا به کار با ساعت ادامه دهد. برخی کاربران در انجمن‌های وب سایت اپل گفته اند که این قابلیت در ساعت آنها کار نمی‌کند.
 
3- مشکل شارژ
در پایان ماه آوریل چندین تن از کاربران در توییتر و وب‌سایت اپل گزارش دادند که ساعت اپل به درستی شارژ نمی‌شود به طوریکه به شارژر متصل می‌شود اما شارژ نمی‌شود.
 
4- بند ساعت به درستی بسته نمی‌شود
گزارشهایی وجود داشته که اگر بند ساعت را تعویض کنید، دیگر به درستی در دست بسته نمی‌شود. یکی از کاربران سایت مک‌ریومر نوشته است این مشکل زمانیکه بند اسپورت ساعت را ببندید رخ می‌دهد و کاربر دیگری گفته که وقتی بند فلزی را استفاده کنید رخ خواهد داد.
 
5- رابط کاربری ضعیف
این مورد یکی از شکایاتی است که در اولین بررسیهای ساعت اپل مطرح شد. فرهاد مانجو، خبرنگار نیویورک تایمز در این بار می‌گوید: سر در آوردن از رابط کاربری این ساعت کمی سخت است بویژه به دلیل اینکه فراموش می‌کنید کدام عملکرد در کدام صفحه قرار دارد.
 
6- نمایشگر زمانیکه باید روشن نمی‌شود
نمایشگر ساعت اپل تنها زمانیکه لازم باشد روشن می‌شود. این قابلیت می‌تواند برای صرفه جویی در باتری مفید باشد اما برخی کابران متوجه شده اند که نمایشگر همیشه زمانیکه باید روشن نمی‌شود. گاهی اوقات یک حرکت کوچک مچ باعث روشن شدن نمایشگر می‌شود ولی بعضی وقتها با حرکات شدیدتری نیاز است. جاشوا توپولسکی، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید که مجبور شده مچ خود را چندین بار به شکل اغراق شده ای تکان دهد تا ساعت روشن شود.
 
7- کندی پردازنده
نیلی پاتل از نشریه ورج درباره این ساعت نوشت: ساعت اپل واقعا عملکرد کندی دارد و این کندی فقط در باز کردن اپلیکیشن‌ها نیست. ساعت اپل حتی در باز کردن نوتیفیکیشن‌ها و استخراج اطلاعات مکان‌یابی از آیفون کند عمل می‌کند.
 
8- اپلیکیشن‌های ثالث روی ساعت خوب کار نمی‌کند
چندین کارشناس درباره کندی عملکرد اپلیکیشن‌ها روی این ساعت صحبت کرده اند اما کارشناسان مطرحی همچون اسکات استین از سایت سی‌نت نوشته اند که عملکرد اپلیکیشنها در حال حاضر کند و محدود است. استیو کواچ از بیزینس اینسایدر نوشت: تاکنون تنها 3500 اپلیکیشن برای این ساعت معرفی شده که بسیار کم است.
 
9- بند ساعت حساسیت زا است
برخی کاربران این ساعت گفته اند که بند ساعت اپل باعث خارش دست آنها می‌شود. یکی از کاربران میگوید بند سفید اسپرت ساعت باعث خارش و قرمزی مچ دستش شده است. پایگاه اینترنتی ایسپازیو نیز تصاویری را منتشر کرده که لکه های قرمز رنگی را روی دست کاربران ساعت اپل نشان می‌دهد. این در حالیست که اپل در سایت پشتیبانی از کاربران خود اعلام کرده اند که هر یک از مواد بکار رفته در بند این ساعت مورد ارزیابی گسترده قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.