باندپهن

باندپهن سیار

May 9, 2015
14:46 شنبه، 19ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69869

دلیل قطعی‌های مکرر ADSL مخابرات بالاخره کشف شد: فراخوان تعویض مودم‌های معیوب!

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با اعلام شناسایی علت اختلال و‌ قطعی‌ و وصلی‌های مکرر ADSL مخابرات، گفت: این مشکل ناشی از یک ایراد فنی در مودم‌های چند برند بوده که درباره تعویض مودم‌ها به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
 
 
رضا خلیلی علت اختلال‌های سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات که به صورت قطعی و وصلی‌های مکرر نمایان می‌شود را تشریح کرد.
 
معاون فنی و مهندسی مخابرات تهران افزود: سال گذشته مشکل قطعی و وصلی‌های مکرر ناشی از مشکل کمبود IP بود که اکنون IP لازم تا حد زیادی تامین شده و بخشی نیز برای مشترکان جدید در حال تامین است.
 
وی توضیح داد: در نتیجه مشکل کمبود IP، مشترک جدید نمی‌توانست به شبکه متصل شود؛ برای مثال نمی‌توانست صفحه باز کند و برای باز شدن یک صفحه باید چند بار درخواست می‌داد.
 
خلیلی گفت: علت جدید اختلال که توسط تیم فنی شناسایی شده ناشی از اشکال در برخی مدل‌ مودم‌های مشترکان است؛‌ برخی از مدل‌ها در چند برند دارای ایراد هستند.
 
وی با بیان اینکه نتیجه اشکال با اشکال کمبود IP کمی متفاوت است، توضیح داد: در این مدل‌ها یک آدرس مک تکراری تعریف شده که برای مثال در یک منطقه در حالی که دو مشترک در حال کار هستند یکی قطع می‌شود و دیگری وصل است و این اختلال تکرار می‌شود.
 
وی با اعلام خودداری از برند این مودم‌ها، گفت: به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای پیمانکاران در خرید و فروش این برندها ایجاد شود، نام اعلام نمی‌کنم؛ اما با توجه به اینکه این مدل‌ها در حال  شناسایی و تعویض هستند، ‌این اختلال رو به کاهش است.
 
خلیلی گفت: به این ترتیب مشترکانی که از مخابرات مودم گرفته باشند با آنها تماس گرفته می‌شود که برای تعویض مودم مراجعه کنند و مشترکانی که از مخابرات مودم نگرفته باشند پس از محرز شدن علت، اشکال به آنها اعلام می‌شود.
 
معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران تصریح کرد: برای حل این مشکل قرار است یک دیتابیس ایجاد کنیم که اگر مودمی با این مشخصات وارد شبکه شد مودم مشابه دیگری نتواند وارد شبکه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.