اینترنت و شبکه

تحلیل بازار

فناوری اطلاعات

May 10, 2015
12:01 یکشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69886

گوگل: برای استخدام کارمندان توجهی به دانشگاه آنها نمی‌کنیم

شرکت‌های بزرگ توجه زیادی دارند که کارمندان آنها در کدام یک از دانشگاه‌های جهان تحصیل کرده‌اند و نام دانشگاه آنها تا چه اندازه می‌تواند پاسخگوی نیازهای شرکت باشد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما «لازلو بوک» مدیر منابع انسانی گوگل در جمع بزرگ صنعت فناوری، کارشناسان دانشگاهی و کاربران عمومی که در کنفرانس «بازسازی آمریکا» شرکت کرده‌ بودند، نظر متفاوتی را اعلام کرد.

او گفت که شرکت‌های فناوری برای جذب نیروی کار جدید به جای توجه به نام دانشگاه می‌توانند حس کنجکاوی، توانایی‌های مدیریتی، سازگاری‌های فرهنگی و توانمندی‌های شخصی هر نگاه کنند.

بوک در این خصوص گفت: «این مسئله یکی از کلیدهای اصلی برای موفقیت ما بوده است. ما با در نظر گرفتن این مسئله توانستیم با اطمینان کامل افرادی که شایسته ورود به شرکت گوگل هستن را انتخاب کنیم».

گوگل برای سال‌های طولانی این رویه را دنبال کرده است. در نخستین سال‌های راه‌اندازی، این شرکت بزرگ سراغ مرکز آموزشی مختلف می‌رفت و طی آن بهترین استعدادها را گزینش می‌کرد. در این فرآیند هیچ توجهی به نام دانشگاه نمی‌شد. سپس اطلاعات به دست آمده از این افراد جمع‌آوری می‌شد و مدیران ارشد گوگل هم از بین همین افراد انتخاب می‌شدند.

آنچه که بوک و گروهش دریافته‌اند این است که هیچ ارتباطی میان نام دانشگاه و نحوه عملکرد آنها در موقعیت شغلی ندارد و همه این مسایل به استعداد کارمندان برمی‌گردد.

همچنین باید توجه داشت که نمره فارق‌التحصیلی نیز ملاک اصلی برای گوگل محسوب نمی‌شود. اینکه یک دانشجو در سطح A، B یا C در رشته علوم رایانه، فیزیک، ریاضی یا … فارق‌التحصیل شده باشد اهمیت چندانی ندارد و در عوض معیارهای کیفی در او سنجیده می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.