سقوط 4 درصدی بازار گوشیهای هوشمند در چین
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، در فصل نخست سال 2015 میلادی بازار گوشیهای هوشمند در کشور چین کاهش 4 درصدی را تجربه کرد تا با این اتفاق در مجموع 98.8 میلیون دستگاه گوشی در این دوره زمانی در کشور چین فروخته شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این بازار نسبت به فصل قبل از خود نیز کاهش 8 درصدی را تجربه کرد و مشکلات جدیدی را پیشروی تولیدکنندگان بزرگ گوشی قرار داد.
«کیتی فوک» مدیر شرکت IDC در چین گفت: «بازار گوشی هوشمند به میزان قابل ملاحظه در کشور چین اشباع شده است. در بیشتر مواقع چین یک بازار نوظهور معرفی میشود. اما باید توجه داشت که این بازار به بلوغ خود رسیده است و مانند دیگر کشورها از جمله بریتانیا، آمریکا، استرالیا و ژاپن بازار گوشیهای هوشمند در آن را باید اشباع شده دانست».
طی سه ماه نخست امسال اپل حاکمیت بازار گوشیهای هوشمند در چین را در اختیار داشت و آیفون 6 و 6 Plus توانستند خود را به عنوان پرفروشترین گوشیها معرفی کنند.
شرکت شیائومی در رتبه دوم این لیست قرار گرفت و هوواوی توانست رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. شرکتهای سامسونگ و لنوو که سال گذشته حاکمیت بازار گوشیهای هوشمند در چین را در اختیار داشتند، این روزها در رتبههای پایینتر به سر میبرند.