تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 4, 2015
12:36 پنجشنبه، 14ام خردادماه 1394
کد خبر: 70751

شیائومی دومین تولید کننده ابزارهای پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2015

بر اساس گزارش جدید از شرکت تحقیقاتی IDC، مجموعا ۱۱.۴ میلیون ابزار پوشیدنی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ به فروش رفته است که این رقم در مقایسه با ۳.۸ میلیون ابزار به فروش رفته در سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است. در این بین شرکت شیائومی با فروش بالای چنین گجت‌هایی، دومین مقام تولید کننده ابزارهای پوشیدنی را کسب کرده است.
 
 گزارش جدید اعلام می‌کند که ساعت‌های هوشمند اندرویدی آنطور که گوگل پیش بینی می‌کرد موفق نبوده‌ است. در مقابل، دستبدهای سلامتی فروش بیشتری را نسبت به ساعت‌های هوشمند دارند. علاوه بر این، طبق گزارش جدید تمامی کمپانی‌های برتر در زمینه‌ی فروش گجت‌های پوشیدنی را دسته بندی کرده است، البته دقت داشته باشید که این اطلاعات تنها مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ و قبل از عرضه‌ی رسمی اپل واچ است.
 
بر اساس گزارش IDC، شرکت Fitbit بزرگترین فروشنده‌ی گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه اول سال جاری میلادی است. این کمپانی در این بازه ۳.۹ میلیون ابزار پوشیدنی را به فروش رسانده که البته سال قبل ۱.۷ میلیون از این ابزارها را به فروش رسانده بود. در واقع با این رقم، ۳۴.۲ درصد از سهم بازار ابزارهای پوشیدنی را در اختیار گرفته است؛ البته در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ سهم بازار این شرکت ۴۴.۷ درصد بود. در کل می‌توان گفت زمانی که بازار ابزارهای پوشیدنی در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و شرکت‌های معدودی تمایل به رقابت دارند.
 
شیائومی در این گزارش با فروش ۲.۸ میلیون ابزار پوشیدنی در سه ماهه اول امسال، مقام دوم را ازآن خود کرده و ۲۴.۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. موقعیت شیائومی در این رتبه بندی بسیار جالب است زیرا این کمپانی تنها یک گجت پوشیدنی ۱۵ دلاری با نام Mi Band به فروش می‌رساند.
 
شرکت سامسونگ در این گزارش مقام چهارم را کسب کرده و حدود ۰.۶ میلیون گجت پوشیدنی را در سه ماهه اول امشال به فروش رسانده است. سامسونگ در این گزارش، اولین کمپانی سازنده‌ی ساعت‌های هوشمند اندروید وِر است. البته سامسونگ شش ساعت هوشمند را در اختیار دارد اما تنها یکی از آن‌ها با نام Gear Live اندروید وِر را اجرا می‌کند، سایر ساعت‌ها مبتنی بر تایزن هستند.
 
اپل واچ در ماه آوریل عرضه شد که این امر باعث می‌شود تا آمار گزارش‌های بعدی تغییر کند؛ تقریبا همه انتظار دارند کمپانی اپل در گزارش‌های آتی مقام اول را از آن خود کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.