اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 4, 2015
12:16 شنبه، 13ام تیرماه 1394
کد خبر: 71687

اینترنت می‌داند رئیس‌جمهور بعدی کیست/ گوگل: هیلاری کلینتون

مردم آمریکا از هم‌اکنون کاندیداهای معرفی‌شده برای ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا را بررسی می‌کنند و برای رأی‌دادن به فرد موردنظر خود برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند. اما گوگل می‌گوید از هم‌اکنون به‌خوبی می‌داند چه کسی در این رقابت پیروز می‌شود تا به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معرفی شود.
 
اگر در جست‌وجوگر گوگل بنویسید «چه کسی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد شد؟»، به شما پاسخ می‌دهد «هیلاری کلینتون». البته باید توجه کرد این پاسخ برگرفته از الگوریتم‌های پیچیده محاسباتی ارائه نشده است و به‌عنوان یک قابلیت بهینه‌سازی‌شده در موتورجست‌وجو (SEO) منتشر می‌شود.
 
این پاسخ بر مبنای اطلاعات مختلف موجود در پایگاه داده گوگل به‌دست آمده است و حتی روی سرویس Hangout نیز ارائه می‌شود. چنین پاسخی، بخشی از گراف اطلاعاتی گوگل محسوب می‌شود که این قابلیت سرویس Google Now را برای سیستم‌عامل اندروید تقویت می‌کند.
 
این سرویس پیش‌بینی می‌کند شما به چه اطلاعاتی نیاز دارید و از قبل آنها را در اختیار شما می‌گذارد. زمانی که از طریق این سرویس سؤال مذکور را مطرح می‌کنید، ۱۰ لینک که با رنگ آبی مجزا شده‌اند، در قالب یک کارت نمایان می‌شوند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش اخیر خود توضیح داد الگوریتم‌های گوگل چگونه محاسبه کرده‌اند که «هیلاری کلینتون»، به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برگزیده می‌شود.
 
همچنین در این گزارش مشخص شد تمایل کاربران اینترنتی به ‌کلینتون بیشتر است و در نظر این گروه از افراد، دیگر رقبا در سطح پایین‌تری قرار دارند. البته به نظر می‌رسد گوگل از ارائه این پاسخ ابراز رضایت نمی‌کند. چون از ابتدای روز جاری با مطرح‌کردن سؤال مذکور، سرویس Google Now جواب خاصی ارائه نمی‌دهد.
 
نکته قابل‌توجه این است با وجود اینکه سایت‌هایی مانند گوگل اقدام به ارائه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌کنند، اما نامزدهای ریاست‌جمهوری نیز از هم‌اکنون آمادگی خود را اعلام کرده‌ و کمپین‌های تبلیغاتی خود را تشکیل داده‌اند. کارشناسان با توجه به سیاست‌های این مراکز پیش‌بینی می‌کنند انتخابات ٢٠١۶ تلاقی کلان‌داده‌ها با شبکه‌های اجتماعی خواهد بود و از این دو فناوری به میزان زیاد استفاده خواهد شد.
 
این فرایند به‌گونه‌ای دنبال می‌شود که به گفته بسیاری از افراد، در سال ٢٠١۶ میلادی شبکه‌های اجتماعی، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را انتخاب می‌کنند. کلان‌داده‌ها به‌گونه‌ای تحلیل می‌شوند که نحوه حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کنند، داده‌های موبایلی را به‌دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و به کمک ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، نشان می‌دهند هر بخش از این اطلاعات چگونه می‌تواند روی نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد و رفتار هواداران انتخاباتی را مدیریت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.