اوپراتور EE بریتانیا یک میلیون پوند جریمه شد
سازمان Ofcom به عنوان مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی بریتانیا اوپراتور موبایلی EE را به مبلغ یک میلیون پوند جریمه کرد و توضیح داد این اقدام به دنبال شکایتهای مشتریان انجام شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز Ofcom به منظور پیگیری این مسئله بررسیهای گستردهای را روی طرحهای مختلف اوپراتور EE انجام داد و طی آن شرکتهای ارایهدهنده خدمات مخابراتی، وضعیت دسترسی کاربران به سرویسهای مختلف و نحوه انعقاد قراردادهای مخابراتی با مشتریان را زیر نظر گرفت.
این مرکز رگولاتوری اعلام کرد که در طول دوره بررسی خود از تاریخ 22 ژوئن 2011 تا 8 آپریل 2014، اوپراتور EE به هیچ یک از مشتریان خود اطلاعات کافی را در مورد حقوقشان نمیداده است و شکایتهای کاربران در این زمینه صحیح بوده است.
در این زمینه همچنین گفته شد که EE هرگز گزینههای جایگزین را در اختیار مشتریان خود قرار نمیداده است و همین مسئله باعث میشده تا کاربران بریتانیایی به اجبار یک طرح ارتباطی را در اختیار بگیرند.
گفته میشود که اوپراتور EE به گروه وسیعی از مشتریان اطلاعیههای کتبی را ارسال نمیکرده است تا این افراد از حقوق خود مطلع شوند و بتوانند از مزایای مربوطه استفاده کنند.
لازم به ذکر است گروهی از مشتریان EE که طی دوره زمانی مذکور درخواست دریافت نامه کتبی را از سوی این اوپراتور داشتند، هرگز چنین نامهای دریافت نکردند و در برخی موارد EE به این مشتریان گفته بود که چنین نامهای وجود خارجی ندارد و نمیتواند برای آنها صادر نکند.