قطع تلفن مشترکان ثابت از سوی شرکت مخابرات استان ایلام موجب سرگردانی و نارضایتی مردم در این شهرستان شد.
در این روزهای گرم و آفتاب سوزان شهرستان دهلران که دمای آن به بیش از ۵۱ درجه سانتیگراد رسیده شرکت مخابرات تعداد زیادی از تلفن های ثابت ادارات دولتی و مشترکان خانگی خود را بدون اطلاع قبلی قطع کرد و همین امر باعث شد که ظهر امروز خیل عظیمی از شهروندان برای پرداخت قبوض چند هزار تومانی خود راهی مخابرات شوند.
کم توجهی در ارائه خدمات پرداخت قبوض در مخابرات نیز مشکلات عدیده ای برای مشترکان به وجود آورد و همین امر باعث نارضایتی شهروندان از مسئولان شده است.
در این راستا خبرنگار مهر برای اطلاع از چرایی قطع تلفن مشترکان با مسئولان شهرستان گفتگو کرد که متاسفانه آنها این امر را بسیار جزئی و مربوط به عدم پرداخت به موقع قبوض از سوی مردم دانستند و پاسخ قانع کننده ای در این خصوص ارائه ندادند.
خبرنگار خبرگزاری مهر در این رابطه علت ماجرا را از مسئولان شرکت مخابرات و اداره پست شهرستان دهلران جویا شد.
علت چه بوده است
معاون و مدیر بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان ایلام گفت: عدم پرداخت به موقع قبوض از سوی مشترکان باعث شده که مخابرات اقدام به قطع تلفن های مشترکان کند.
شعبان طاهری در گفتگو با مهر گفت: شرکت مخابرات برابر ضوابط و دستورالعمل تلفن مشترکانی را که اقدام به پرداخت قبوض خود نکنند بعداز اخطار قطع خواهد کرد.
وی اظهار داشت: قبوض صادره تا تاریخ پنجم هر ماه در همه بانکها قابل پرداخت است و این شرکت برای رفاه حال شهروندان بعد از تاریخ یاده شده بین پنج تا ۱۰ روز دیگر به مشترکان خود برای پرداخت قبوض مهلت و از طریق تلفن گویا اخطار می دهد.
وی در پاسخ به این سوال چرا تلفن مشترکان که کمتر از ۵۰ هزار تومان است قطع شده است، گفت: ما تابع مقرارات و دستور العمل شرکت مخابرات کشور هستیم و تلفن مشترکانی که بدهی آنها کمتر از ۲۰ هزار تومان است را قطع نمی کنیم.
معاون شرکت مخابرات گفت: بیشتر مشترکانی که تلفن ثابت آنها قطع شده بدهی بالای ۲۰ هزار تومان داشته اند.
وی بیان داشت: شرکت مخابرات خدمات الکترونیکی برای رفاه حال مشترکان خود ارائه می کند که مشترکان می توانند چه از طریق سایت شرکت مخابرات و چه از طریق تلفن اقدام به پرداخت به موقع بدهی خود کنند تا تلفن آنها قطع نشود.
طاهری در پاسخ به این سئول که خیلی مشترکان که تلفن آنها قطع شده عنوان کردند قبض مخابرات به دست آنها نرسیده است، گفت: شرکت مخابرات در این راستا با شرکت پست استان قراردادی منعقد کرده که در کوتاه ترین زمان ممکن قبوض به دست مشترکان برساند و اگر کوتاهی در این راستا صورت گرفته قصور از جانب اداره پست بوده است.
وی بیان داشت: اگر مشترکان به موقع قبوض خود را پرداخت کنند هیچ موقع شرکت مخابرات اقدام به قطع تلفن آنها نخواهد کرد.
پاسخ مسئولان پست دهلران
رئیس اداره پست شهرستان دهلران نیز در این راستا به خبرنگار مهر گفت: قبوض که مربوط به مشترکان تلفن ثابت در سطح شهرستان بوده ما توزیع کرده ایم.
محمد علی اسدی گفت: طی قراردادی که ما باشرکت مخابرات استان داریم تعداد ۱۴هزار قبض تلفن ثابت در سطح شهرستان دهلران توزیع می شود که از این تعداد هشت هزار در سطح شهر دهلران است.
رئیس اداره پست شهرستان دهلران گفت: بعد از دریافت قبوض از شرکت مخابرات ما نیز بدون وقفه اقدام به توزیع قبوض در سطح شهرستان می کنیم و اگر ما در امرتوزیع کوتاهی داشتیم چرا در ماه های گذشته چنین اتفاقی رخ نداده است.
اسدی با بیان اینکه ممکن است در زمان توزیع کمتر از ۱۰ درصد از قبوض به دست مشرکان نرسد، گفت: وقتی ماموران ما به درب منازل مراجعه کرده و کسی حضور نداشته باشد قطعا از طریق صندوق پستی و یا از کنار درب منزل آنها قبوض به منازل ارائه می شود که ممکن است مشترک متوجه قبض نشود.
تلاش خبرنگار مهر برای دریافت آمار دقیق قطعی تلفن های ثابت بی نتیجه ماند و مسئولان از ارائه آمار خودداری کردند.