اپراتورها

باندپهن سیار

رگولاتوری

July 13, 2015
15:37 دوشنبه، 22ام تیرماه 1394
کد خبر: 71868

وزارت ارتباطات: بیشترین اختلالات مربوط به همراه اول است و قول داده‌اند ظرف 3ماه آینده مشکلات را حل کنند

MCI-logo.jpg
 
تسنیم: مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: در حال حاضر بیشترین اختلالات مربوط به همراه اول با بیشترین مشترک در کشور است که قول داده ظرف سه ماه آینده مشکلاتش را حل کند.
 
 
وی در ارتباط با رصد اختلالات تلفن همراه و همچنین سرویس‌های اینترنتی موبایل اظهار کرد: متأسفانه در برخی اپراتورها طی سال‌های گذشته بحث‌های توسعه‌ای صورت نگرفته است؛ اکنون بیشترین اختلالات را در همراه اول داریم در حالیکه بیشترین مشترک نیز برای این اپراتور است.
 
وی با اشاره به حجم بالای مشترکان و گستردگی شبکه این اپراتور گفت: قطعا برای اینکه بخواهد سیستم‌هایش را ارتقا دهد به زمان بیشتری نیاز دارد؛ کما اینکه روز گذشته نیز مشترکان این اپراتور پیامک عذرخواهی را جهت بروزرسانی برخی سایت‌ها و احتمال اختلال دریافت کردند.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه به هر حال این اپراتور در حال ارتقا است، عنوان کرد: آنتن‌های BTS این اپراتور برای 10-15 سال پیش است.
 
او خاطر نشان کرد: رایتل با توجه به اینکه تکنولوژی جدیدتری دارد و از ابتدا با 3G شروع کرد اکنون مشکلی ندارد و راحت‌تر سرویس می‌دهد. در ایرانسل هم مشکل خاصی نداریم.
 
فرنقی‌زاد در پاسخ به این سوال که سرعت و کیفیت اینترنت ADSL متفاوت از تمامی تبلیغاتی است که در شهر مشاهده می‌کنیم، آیا وضعیت تلفن همراه هم به این شکل خواهد بود؟ گفت: رگولاتوری وظیفه نظارت بر اپراتورها را دارد و این کار را انجام می‌دهد. اگر اپراتورها براساس پروانه‌شان در هر زمینه‌ای تخلفی انجام دهند مشمول جریمه می‌شوند که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش این حوزه را هر سه ماه یکبار از طریق سایت رسمی خود اعلام می‌کند. تمام تلاش ما این است این اتفاق نیفتد و مردم سرویس با کیفیت مناسب دریافت کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه قطعا وضعیت بهتر خواهد شدف ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم که انتظارات مردم نیز تغییر کرده است؛ به عنوان مثال شاید اگر صفحه ای در زمان اینترنت دایل‌آپ با تأخیر 30 ثانیه‌ای باز می‌شد، خوب بود اما الان اگر تأخیر بیش از 5 ثانیه شود مردم حوصله ندارند و برایشان جذاب نیست.
 
وی با بیان اینکه سرویس خوب، با سرعت بالا و کیفیت خوب حق طبیعی مردم است، درباره زمان پایان یافتن اختلالات گفت: همراه اول که دارای بیشترین مشترک موبایل در کشور است، قول داده ظرف سه ماه آینده مشکلاتش را حل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.