بهترین ابزارهای کاربردی اتوماسیون فروش در فضای ابری
کارمندان بخش فروش در سازمان شما برای عرضه کالاهای مختلف چقدر زمان صرف می کنند؟ این طور که مرکز تحقیقاتی CSO Insights در گزارش جدید خود اعلام کرده است، تنها 37 درصد زمانی که این افراد در محل کار خود سپری میکنند مفید است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، واقعیت این است که مسؤولان فروش بیشتر مواقع درگیر وظایف اداری و دستوپاگیر میشوند که از جمله آنها میتواند به ثبت دادههای ورودی یا مدیریت خط تامین محصول اشاره کرد.
این روزها که انواع دستگاههای موبایلی در محیطهای سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد، ابزارهای کاربردی فراوان متناسب با بخش فروش هم ارایه شده است. برخی از این ابزارها در زمینه اتوماسیون فروش فعالیت میکنند و خدمات خود را مبتنی بر فضای ابری ارایه میدهند.
طی چند سال اخیر تمایل به استفاده از ابزارهای کاربردی اتوماسیون فروش مبتنی بر فضای ابری افزایش یافته است و از آنجایی که این ابزارها با پلتفرمهای کنونی سازگاری فراوان دارند، استفاده از آنها آسان شده است. در اینجا بهترین ابزارهای کاربردی اتوماسیون فروش مبتنی بر فضای ابری معرفی شدهاند.
ابزار Zoho CRM
ابزار Zoho به عنوان بخشی از سیستم جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) قابلیتهای اتوماسیون فروش را ارایه میدهد و فرآیندهایی از قبیل مدیریت تامین محصول، سرعتدهای ارایه محصول و … را خودکار میکند. از دیگر فرآیندهای خودکار شده توسط این ابزار میتوان به تحلیل دادهای خط تولید، مدیریت سهم و پیشبینیهای وضعیت در هر لحظه اشاره کرد.
ابزار Salesforce Sales Cloud
این یک ابزار کاربردی برای اتوماسیون فروش است که به طور ویژه بر مدیریت دادهها تمرکز دارد و کمتر به دنبال رهبری سیستم مرکزی است. این ابزار تمام اطلاعات مورد نیاز شما را برای ارتقا فرآیند فروش ارایه میدهد. قابلیت Visual Workflow در این ابزار به شما امکان میدهد با انتقال ساده اطلاعات به داخل سیستم، فرآیند فروش، وضعیت کارمندان و … را به صورت خودکار زیر نظر بگیرید.
ابزار Pipedrive
این ابزار با هدف افزایش سرعت فروش محصول و کارآمدی بخشهای مربوطه فعالیت میکند. در این ابزار بخشهای ویژهای برای یادآوری اتفاقات مختلف در سیستم فروش تعبیه شده است و البته سیستم هشدار دهنده خودکار فعال است تا هر زمان که نیاز بود با مشتریان تماس بگیرید و اهداف خود را آسانتر محقق کنید. این ابزار همچنین میتواند نشان دهد که در فرآیند فروش یک محصول ویژه در چه نقطهای قرار دارید.
ابزار Infusionsoft
در این ابزار قابلیتی با نام Sales Pipeline ارایه شده است که سازمان به کمک آن میتواند نه تنها فرآیند فروش محصول را به صورت خودکار دنبال کند، بلکه میتواند آن را با استراتژیهای اتوماسیون بازاریابی خود سازگار نماید. این قابلیت به مسؤولان بخش فروش امکان میدهد تا دریابند نحوه مراجعه مشتری و خط تامین محصول چگونه است.
ابزار ForceManager
این ابزار فعالیتهای خود را در فرآیند فروش محصول در سازمان گسترش میدهد و گزارشهای فروش را به صورت خودکار و رایگان در اختیار مسؤولان میگذارد. این سیستم خودکار فروش فرآیند جمعآوری داده یا تحلیل آنها را به صورت خودکار انجام میدهد و به کارمندان بخش فروش کمک میکند تا فهم بهتری از تاثیر تعامل با مشتریان خود داشته باشند.
ابزار Pipeliner
این محصول یکی دیگر از ابزارهای حوزه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که قابلیتهای کاربردی در زمینه اتوماسیون بازاریابی و فروش را ارایه میدهد. این ابزار که کلیه خدمات خود را مبتنی بر فضای ابری ارایه میدهد، به سازمان امکان میدهد پیامهای مناسب برای مدیریت بخشهای مختلف فروش را از قبل طراحی کند و سپس به سیستم امکان دهد در زمان مناسب هر یک از این پیامها را ارسال کند. این کار به میزان قابل ملاحظه در زمان کارمندان بخش فروش صرفهجویی میکند.
ابزار RelateIQ
یکی از روشهای اصلی که این ابزار فرآیند فروش محصول را ارتقا میدهد این است که نه تنها به صورت مستقیم پستهای الکترونیکی به مشتریان و شرکا را ارسال میکند، بلکه در قالب بخشی از نرم افزارهای CRM به مدیران بخش فروش امکان میدهد به صورت خودکار با مشتریان خود در تماس باشند. این اتفاق با ایجاد فضاهای کاری روی سیستم مرکزی صورت میگیرد.
ابزار Nutshell CRM
این یک ابزار مفید برای کارمندان بخش فروش و بازاریابی سازمان است و به مسؤولان در این بخش امکان میدهد تا به صورت مداوم بتوانند تمام فعالیتهایی که هر یک از کارمندان انجام میدهند را مدیریت کنند. با این ابزار اتوماسیون میتوانید به صورت پیشفرض قابلیتهای مختلف را در اختیار کارمندان خود بگذارید، به راحتی بخش مورد نظر از یک فرآیند را بررسی کنید.