باندپهن

باندپهن ثابت

July 15, 2015
19:18 چهارشنبه، 24ام تیرماه 1394
کد خبر: 71937

بدهی ۳۵۰ میلیاردی مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت

tci logo.jpg
 
شرکت ارتباطات زیرساخت، بدهی ۳۵۰ میلیاردی شرکت مخابرات ایران را دلیل عدم ارائه پهنای باند مورد نیاز این شرکت عنوان کرد.
 
روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه اینترنت از سوی مخابرات را به دلیل افت کیفیت در ۶ استان متوقف کرد؛ شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه ای نبود پهنای باند اینترنت و عدم پاسخ به درخواست از سوی زیرساخت را دلیل افت کیفیت این خدمات عنوان کرد.
 
در این باره حامد رضا اسماعیلی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت در ارایه پهنای باند هیچ گونه مشکل و محدودیتی ندارد و این شرکت به عنوان یک نهاد حاکمیتی موظف به حفظ حقوق همه مردم است و نمی تواند حقوق عمومی را فدای منافع سهامداران برخی شرکت های خصوصی کند.
 
وی درباره محدودیتهای ارائه پهنای باند در تعدادی از استان های کشور اظهار داشت: در زنجیره ارائه خدمات ارتباطی، شرکت های مختلفی فعالند و هر کدام که به وظایف و مسئولیت های خود عمل نکنند، میزان و کیفیت خدمات ارایه شده به مردم با مشکل مواجه خواهد شد .
 
به  گفته اسماعیلی شرکت ارتباطات زیرساخت از ابتدای سال ۹۳ سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی به ویژه شبکه فیبرنوری و کیفیت خدمات اینترنت در ایران انجام داده است و تنها در سال جاری ظرفیت ایجاد شده در این عرصه بیش از ۲.۵ برابر ارتقا یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه در توسعه پهنای باند کشور به گونه ای سرمایه گذاری و برنامه ریزی شدهکه نه تنها نیاز فعلی که نیاز آتی اپراتورها نیز تامین شود تاکید کرد: انعطاف این شرکت در برابر اپراتورهایی که نسبت به دیون خود بی توجهند، به شکل نامحدود ادامه نخواهد یافت.
 
مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به  بدهی ۳۵۰ میلیاردی شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات زیرساخت، انباشت این بدهی را ناشی از چند سال دریافت خدمات بدون پرداخت حقوق قانونی خدمات دهنده دانست و تاکید کرد: مدیران و سهامداران شرکت مخابرات ایران باید در این مدت واکنش شایسته و به موقعی نسبت به پرداخت دیون خود نشان می دادند.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی مستلزم سرمایه گذاری های عظیم در این حوزه است اظهار داشت: بخشی از این سرمایه گذاری ها از محل دریافت مطالبات از گیرندگان خدمات تامین می شود و هرگونه تاخیر در پرداخت این مطالبات توسعه زیرساخت ها را با کندی مواجه میکند.
 
اسماعیلی با رد ادعای شرکت مخابرات ایران در خصوص فقدان پهنای باند کافی در برخی استان ها افزود : مدیران این شرکت از ظرفیت های توسعه ای ایجاد شده در این بخش به خوبی آگاهند و بهتر است برای حل مشکلات ایجاد شده راههای بهتری را انتخاب نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.