اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

July 16, 2015
17:48 پنجشنبه، 25ام تیرماه 1394
کد خبر: 71964

افزایش استفاده از توئیتر و فیس‌بوک برای مشاهده اخبار

در حالی که تا به حال بسیاری از کاربران از شبکه های اجتماعی بیشتر برای تفریح و سرگرمی استفاده می کردند، استفاده خبری از این دو سایت در حال افزایش است.
 
به گزارش نکست وب، برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز بر اهمیت اخبار در نحوه چینش محتوای خود افزوده‌اند تا میان محتوای شخصی و تولیدات خبری نهادهای تجاری و موسسات خبری توازن ایجاد کنند.
 
به عنوان مثال توییتر ابزار تازه ای برای درج اخبار عرضه کرده و بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Pew هم نشان می دهد 63 درصد کاربران توییتر و فیس بوک برای دریافت اخبار به این دو سایت مراجعه می‌کنند.
 
بررسی مذکور که بر روی یک نمونه 2035 نفری صورت گرفته نشانگر افزایش استفاده از این دو شبکه اجتماعی برای دریافت اخبار است. زیرا در سال 2013 تنها 52 درصد از کاربران توییتر و 47 درصد از کاربران فیس بوک اخبار را از این دو شبکه اجتماعی دریافت می کردند.
 
در این میان استفاده خبری افراد زیر 35 سال از فیس بوک و توییتر 12 درصد افزایش یافته و از 55 به 67 درصد رسیده است. این افزایش در مورد افراد بالای 35 سال 13 درصد بوده و از 44 به 61 درصد افزایش یافته است.
 
در مجموع 41 درصد از افراد بالغ آمریکایی از فیس بوک برای دسترسی به اخبار استفاده می کنند اما این رقم در مورد توییتر تنها 10 درصد است. 28 درصد کاربران فیس بوک و 23 درصد کاربران توییتر اغلب یا گاهی از این دو شبکه اجتماعی برای ارسال اخبار هم استفاده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.