مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با عجیب خواندن ادعای شرکت مخابرات ایران در خصوص 20 برابر شدن تعرفه مکالمات بین الملل گفت :تعرفه مکالمات بین الملل هموطنان ایرانی در یکسال اخیر ، به طور متوسط 25 درصد ارزان تر شده است و در برخی مسیرهای پرترافیک نظیر عراق و افغانستان به کاهش 40 درصدی نیز انجامیده است. 
	حامـدرضا اسماعیلی افزود : مـدیـران شرکت مخابرات همانند سایر اپراتورها از این تعرفه ها آگاهی کامل دارند و  ارایه نشانی هایی این اندازه غلط برای خودداری از پرداخت حقوق مردم ، شگفت انگیز است .
	 
	وی همچنین در خصوص بدهی 350 میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران گفت :  این رقم بدهی سررسید شده این  شرکت به زیرساخت است وگرنه میزان بدهی واقعی، ارقامی به مراتب بیشتر است .
	 
	اسماعیلی در باره اینکه چرا اخیرا شرکت ارتباطات زیر ساخت ظرفیت ها و درخواست های مورد نیاز شرکت مخابرات ایران را افزایش نمی دهد   اظهار داشت : مفهوم این سوال این است که چرا به رغم بارها تذکر در این  باره و بد عهدی مکرر در خصوص پرداخت دیون دولت ، یکبار دیگر به یک شرکت بدهکار فرصت داده نشده است تا میزان بدهی خود را بیشتر کند؟ واقعیت این است که این مسیر بارها طی و  تذکرات  لازم هم ارایه شده است ، ولی  بی تفاوتی و بدعهدی مدیران شرکت مخابرات ایــران درباره پرداخـت دیـون خود ، نتیجه ای جـز  انـباشت بـیشتر بـدهـی های  ایـن شرکـت دربر نداشته است.
	 
	مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت افزود : قرارداد زیرساخت با اپراتورها و قرارداد اپراتورها با  مشترکان دو تعهد حقوقی مستقل است و  این ادعای شرکت مخابرات ایران که پرداخت تعهدات این شرکت منوط به وصول مطالبات از مشترکان است ، خلاف بدیهیات کسب و کار  تلقی شده و  مخابرات ایران نمی تواند هزینه  مدیریت قراردادهای خود با  مشترکان را از  محل بیت المال تامین کند .