T-Mobile به خاطر قطعی سه ساعته شبکه 17.5 میلیون دلار جریمه شد
مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و ارتباطی آمریکا شرکت T-Mobile را به دنبال عدم ارایه خدمات موبایلی اورژانسی 17.5 میلیون دلار جریمه کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قطعیهای متوالی شبکه این شرکت مخابراتی در فواصل زمانی مختلف باعث شد که در مجموع دسترسی به شبکه T-Mobile برای کاربران به مدت سه ساعت غیرممکن شود و کاربران آن حتی نتوانند به سرویس تماسهای اضطراری دسترسی داشته باشند. سرویس تماسهای اضطراری رایگان در آمریکا با شماره 911 انجام میشود.
به عنوان بخشی از جریمه تعیین شده T-Mobile موظف شد زیرساختهای مربوط به تماس اضطراری 911 خود را ارتقا دهد و بررسیهای لازم روی آن صورت گیرد تا مقامات «کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا» (FCC) مطمئن شوند که این شرکت از استانداردهای موجود پیروی میکند.
«تام ویلر» رئیس هیئت مدیره سازمان FCC گفت: «در این کمیسیون هیچ اولویتی بالاتر از این نیست که مردم به سرویسهای اورژانسی دسترسی داشته باشند و بتوانند از شبکههای ارتباطی در همه شرایط استفاده کنند. ایمنی عمومی مهمترین اولویت برای ما محسوب میشود و هرگونه تخلف در این زمینه جرایم سنگین به دنبال دارد».
او در ادامه توضیح داد: «کمیسیون ارتباطات آمریکا با انجام بررسیهای لازم متوجه شد که مشترکان شرکت T-Mobile در شرایط قطعی شبکه نتوانستهاند با شماره 911 تماس بگیرند و این مسئله امنیت روانی آنها را دچار مشکل کرده است».
لازم به ذکر است سرویس تماسهای اضطراری T-Mobile در تاریخ 8 آگوست 2014 از دسترس خارج شد و پس از قطع و وصلیهای فراوان، مشترکان به مدت سه ساعت به این سرویس دسترسی نداشتند.