اپراتورها

تلفن همراه

July 26, 2015
10:01 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72164

مدیر اپراتور اول: همراه اول پیام‌رسان طراحی نمی‌کند

مدیر کل خدمات ارزش افزوده اپراتور اول ارتباطی گفت: مدل توسعه پیام‌رسان در همراه اول به شکل مدل همکاری و براساس زیرساخت‌های موجود است.
 
 
محمدرضا سوهانیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره خط مشی همراه اول برای راه‌اندازی پیام‌رسان‌های موبایلی اظهار کرد: فعالیت در بخش پیام‌رسان‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود که مربوط به پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی است؛ معتقدیم همانطور که یکسری قوانین و مقررات از سوی رگولاتوری برای اپراتورهای موبایل وجود دارد برای OTTهای خارجی نیز که در زمینه ارتباطات کار می‌کنند، وجود داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: اگر واقعا قرار است همه اپراتورها نظارت شوند پس نباید فرقی بین نمونه داخلی و خارجی باشد؛ انتظار اما ز مجموعه‌های نظارتی این است که همان نظارت ما را در ارتباط با نمونه‌های خارجی نیز داشته باشند.
 
او خاطر نشان کرد: در کشور برای نگهداری یک شبکه ملی هزینه می‌کنیم که پول آن از جیب مردم و مشترکان تأمین می‌شود و این را به صلاح نمی‌بینیم که یک بازیگر خارجی بدون هیچ قید و بندی بیاید و اثر تمامی این سرمایه‌گذاری را از بین ببرد.
 
مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول این موضوع را آسیبی ملی دانست و تصریح کرد: این دیدگاه چیزی فراتر از همراه اول است زیرا توسعه توانمندی‌های داخلی را خنثی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را از بین می‌برد. باید نظارتی در این زمینه براساس شکل‌های مختلف صورت گیرد اما رویکرد ارائه سرویس بهتر به مردم هم حفظ شود.
 
سوهانیان با بیان اینکه دلمان می‌خواهد عدالت ایجاد شود، ابراز کرد: در زمینه OTTهای داخلی نیز رویکردمان این است که مدل همکاری داشته باشیم و براساس زیرساخت‌هایی که فراهم می‌کنیم، این مدل را می‌چینیم.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان یک اپراتور خوشحال می‌شویم که مصرف ترافیک‌مان بالا رود اما خودمان به صورت مستقل وارد مقوله ساخت و طراحی OTTها نمی‌شویم.
 
او گفت: به این مقوله با توجه به ابزارهای مختلفی که داریم به عنوان یک کار جانبی نگاه می‌کنیم و راغب هستیم مدل همکاری تعریف کنیم.
 
سوهانیان با تأکید بر اینکه در مدل همکاری خود سهم بالایی از توسعه دهندگان نمی‌خواهیم، تصریح کرد: به همان نسبت‌های عمومی موجود در قوانین کشور و نسبت‌های اقتصادی 70 به 30 راضی هستیم و شاید کمتر از 30 درصد هم بگیریم. مدل کاری عمومی‌مان هم به این شکل است که ابزارهای مورد نیاز برای بهینه کردن فرآیند اقتصادی OTTها را فراهم می‌کنیم و در اختیارشان قرار می‌دهیم.
 
مدیر کل خدمات ارزش افزوده اپراتور اول ارتباطی گفت: با ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار داریم، کمک می‌کنیم تا برندها بزرگ شوند. بعد از آن  در بلند مدت با آنها شریک می‌شویم.
 
وی عنوان کرد: این رفتار حرفه‌ای است زیرا استارت‌آپ‌ها عمدتا به سختی می‌توانند رشد کنند لذا در مراحل اول به آنها کمک می‌کنیم و بعد در برند حاصل شده با هم شریک می‌شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.