تلفن همراه

گوشی

August 4, 2015
12:47 سه شنبه، 13ام مردادماه 1394
کد خبر: 72406

اپل تصمیم دارد «سیری» را به منشی شما تبدیل کند

وب سایت Business Insider گزارش می دهد که اپل، برنامه های ویژه ای برای دستیار دیجیتالی خود به نام «سیری» دارد و می خواهد دامنه فعالیت هایش را تا حد ممکن گسترش دهد. بر اساس همین گزارش، گفته شده که سیری در آینده قادر خواهد بود تا به تماس های تلفنی شما پاسخ دهد و آنها را در قالب متن نیز ذخیره نماید.
 
گفته می شود که خود اپل نام این قابلیت را iCloud Voicemail گذاشته و از لحاظ کارکرد نیز شباهت زیادی بین سرویس شایع شده و سرویس فعلی visual voicemail وجود دارد. تنها تفاوت البته در آن است که وقتی تلفن خود را بر می دارید و به سراغ پیام های از دست رفته می روید، سیری کنترل را به دست گرفته و به شما کمک می کند تا به شکلی راحت تر، آنها را مدیریت نمایید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
 
 
قابلیت مورد بحث به درخواست شما، می تواند اجازه دهد که به برخی از مخاطبین خود اجازه دهید تا موقعیت مکانیتان را نیز ببینند تا متوجه گردند که چرا قادر نیستید پاسخگوی تماس دریافتی خود باشید.
 
پس از دریافت پیام صوتی از طریق سیری، مکالمه به سرورهای اپل منتقل گشته و سپس به متن تبدیل می گردد.
 
در مرحله فعلی کاملا مشخصا نیست که سرویس تبدیل گفتار به متن چگونه کار خواهد کرد؛ اینکه همانند تشخیص گفتار سیری خواهد بود یا نیازمند همکاری اپراتورهاست.
 
در حال حاضر سرویس visual voicemail از اپل که می تواند یک نسخه از پیام ها را در آی کلاود کاربر ذخیره کند، صرفا با برخی از اپراتورها هماهنگ و قابل استفاده است. بر همین اساس، رایگان بودن سرویس تازه نیز به شکل کامل زیر سوال بوده و شاید در این میان خود اپل و یا اپراتورها اقدام به دریافت هزینه از کاربران نمایند.
 
صندوق صوتی و یا voicemail، حتی در کشورهای پیشرفته نیز آنچنان که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت اما اپل قادر گشت پس از معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ و توسعه قابلیتی به نام visual voicemail یا صندوق پیام صوتی بصری، اندکی شرایط را تغییر دهد. اکنون گزارش می شود که کارمندان اپل به شکل داخلی در حال آزمایش قابلیت مورد بحث هستند و در صورتی که مراحل توسعه طبق برنامه ریزی پیش روند، باید تا سال آینده و عرضه iOS 10 برای حضورش در میان کاربران صبر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.