رگولاتوری

August 14, 2015
10:16 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72601

معاون مرکز ملی فضای مجازی: ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی از تدوین آیین نامه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی تبادل می شود در آینده نزدیک خبر داد.
 
محمدرضا کشاورزی در گفتگو با مهر، از تدوین برنامه ملی رسانه های اجتماعی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: این طرح هم اکنون در کمیته های تخصصی مربوطه در حال بررسی و انجام است و به زودی در کمیسیون عالی محتوای فضای مجازی برای تدوین نهایی، مطرح خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه یکی از بخش های دیده شده در برنامه ملی رسانه های اجتماعی، به ساماندهی وضعیت پیامکهای انبوه در شبکه های اجتماعی مربوط می شود، ادامه داد: موضوع پیامکهای انبوه در شبکه های اجتماعی با ساز و کار متفاوت از پیامکهای انبوه در موبایل، در دست ساماندهی قرار دارد.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه موضوع پیامکهای انبوه در بستر رسانه های اجتماعی پیچیده تر از موضوع ارسال این پیامکها از طریق شبکه های موبایل اپراتورها است افزود: چرا که ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده از طریق شبکه های موبایلی طبق قوانین کشور قابل پیگیری است اما در شبکه های اجتماعی خارجی به دلیل عدم تبعیت از قوانین کشور و نیز عدم دسترسی به گردانندگان این شبکه ها، با وضعیت پیچیده تری مواجه هستیم.
 
وی گفت: با این وجود برای ساماندهی به ارسال پیامکهای انبوه و تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود و چند وقتی است که افزایش یافته، روشی را اجرایی خواهیم کرد.
 
کشاورزی با تاکید براینکه آیین نامه ساماندهی به این موضوع از سوی مرکز ملی فضای مجازی تدوین خواهد شد، افزود: پس از تدوین و تصویب این آیین نامه، ضرورت اجرای آن نیز تبیین می شود.
 
رئیس کمیسیون عالی محتوا در مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: این آیین نامه هم اکنون به عنوان یکی از سرفصلهای طرح ملی رسانه های اجتماعی در کمیته های مرتبط در دست بررسی است و دستگاههای اجرایی و حکومتی مرتبط نیز در حال اعلام مباحث خود در این زمینه هستند.
 
وی تاکید کرد: به زودی و پس از تدوین آیین نامه ساماندهی پیامکهای انبوه بر بستر شبکه های اجتماعی در مرکز ملی فضای مجازی و تصویب آن توسط کمیسیون عالی محتوا، این آیین نامه در شورایعالی فضای مجازی نیز مطرح و به تصویب خواهد رسید و سازوکار استفاده از این خدمات و مقررات مرتبط با آن اعلام و اجرایی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.