رگولاتوری

August 24, 2015
14:30 دوشنبه، 2ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72892

معاون سازمان تنظیم مقررات: فروش اینترنت مخابرات از سر گرفته شد/ لغو توقف فروش شرکتها

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۴ استان خبر داد و گفت: هنوز مشکل مخابرات در ۲ استان حل نشده است.
غلامرضا داداش زاده در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۶ استان که حدود یک ماه اخیر صادر شده است، اظهار داشت: فروش اینترنت مخابرات در مراکزی که رفع اشکال کرده است از سرگرفته شد.
 
وی با اشاره به رفع مشکل کمبود پهنای باند اینترنت در این مراکز تاکید کرد: در ارائه خدمات اینترنت، باید نسبت میزان پهنای باند دریافتی از سوی اپراتور ارائه دهنده این خدمات، با سرویس مشترک مطابقت داشته باشد.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: براین اساس دستور توقف فروش اینترنت در ۴ شرکت مخابراتی استانی لغو شده است و این دستور در مراکزی که مخابرات هنوز نتوانسته مشکلات را حل کند، باقی است.
 
وی با بیان اینکه فروش اینترنت مخابرات در ۲ استان همچنان به دلیل کمبود پهنای باند متوقف شده است در مورد دستور توقف فروش اینترنت به ۳ شرکت اینترنتی – PAP – که به دلیل کم فروشی انجام شده بود نیز گفت: مشکل این شرکتها نیز که مربوط به برخی مراکز مخابراتی بود، حل شده است.
 
داداش زاده با بیان اینکه شرکتهای اینترنتی در نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ مرکز مخابراتی در کل کشور سرویس می دهند، ادامه داد: ممکن است از این تعداد، حدود ۱۰ مرکز مخابراتی نیز با مشکل مواجه باشد که رگولاتوری با نظارت بر هر مرکز مخابراتی درصورتی که استانداردهای مدنظر رعایت نشود اجازه فروش سرویس نخواهد داد.
 
رگولاتوری ۲۰ تیرماه امسال از توقف فروش اینترنت توسط شرکت مخابرات ایران در ۶ استان کشور به دلیل کیفیت نامطلوب این خدمات خبر داد. این سازمان اعلام کرده بود: وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکتهای مخابرات استانی در ۶ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان براساس شاخصهای تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات، در وضعیت نامطلوب است.
 
درهمین حال در ۱۸ مردادماه نیز رگولاتوری از اخطار توقف فروش اینترنت پرسرعت به اپراتورهای شاتل، های وب، نداگستر صبا به دلیل عدم تناسب میزان پهنای باند با تعداد مشترکان، ایرانسل به دلیل عدم نصب سامانه سنجش کیفیت اینترنت و ارجاع پرونده شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل عدم رعایت مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و گران فروشی خبر داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.