سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 28, 2015
12:19 جمعه، 6ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72953

2015؛ سالی که ال‌جی عرضه تلویزیون‌های OLED را در دنیا دو برابر می‌کند

گسترش تولیدات OLED برای ارائه اولین تلویزیون HDR با وضوح 4K در نمایشگاه IFA 2015
شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG)، سازنده اولین تلویزیون OLED با وضوح 4K، چهار تلویزیون جدید OLED را هفته آتی در نمایشگاه IFA 2015 برلین رونمایی خواهد کرد. این تلویزیون‌ها OLED 65 و 55 اینچ 4K با قابلیت  HDR(مدل‌های 55EF9500، 655EF9500و 55EG9200) و تلویزیون منحنی OLED (مدل 55EG9100) هستند.
 
تلویزیون EF9500 اولین نمایشگر OLED مسطح با وضوح 4K در صنعت است و مدل‌های55EG9200  و55EG9100  ضخامت فوق‌العاده باریک 4.8 میلی‌متری دارند. با مجموعه تلویزیون‌های OLED سال 2015، ال‌جی بر تعهدات خود برای ایجاد تجربه بی‌بدیل تلویزیون OLED  و در دسترس قرار دادن آن به مشتریان گام‌های خود را مصمم‌تر برمی‌دارد. 
 
فناوری صنعتی پیشگام OLED نمایش مشکی مطلق و رنگ‌های بی‌نقص و زنده را تضمین می‌کند. این همان مسئله‌ایست که تکنولوژی OLED را همتایی بی‌نظیر برای محتواهای HDR کرده است زیرا فقط تلویزیون‌های OLED  هستند که قادرند مشکی مطلق را ایجاد کنند و در نهایت رنگ‌های روشن‌ HDR شگفت‌انگیزتر به نظر برسند. تلویزیون‌های OLED می‌توانند گستره نور HDR مورد نیاز را در کم‌ترین حد نور ایجاد کنند و تجربه بصری استثنایی و راحت‌تری را شکل دهند. افزون بر این، تلویزیون‌های OLED ال‌جی که به HDR تجهیز شده‌اند به مشتریان امکان می‌دهند تا محتوای HDR را هم از شرکت‌های طرف قرارداد استریمینگ  و هم دستگاه‌های جانبی مشاهده کنند.
 
پیشرفت در جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی در نه‌تنها متوقف نمی‌شود بلکه طراحی آن ارتقا می‌یابد . طراحی Art Slim ال‌جی الهام‌بخش پایه تقریباً نامرئی تلویزیون‌های OLED بوده است، ضخامتی که در مدلEG9200 و EG9100 وجود دارد حتی از آنچه که در تلفن‌های هوشمند دیده می‌شود ظریفتر و باریکتر هستند. پایه شفاف این تلویزیون‌ها با حذف زوائد اطراف تصویر تماشا را لذت‌بخشتر می‌کند. با حق انتخاب صفحه تخت یا منحنی، تلویزیون OLED برای هر نوع اتاق یا محیطی مناسب خواهد بود.
 
همه تلویزیون‌های 4K OLED‌ ال‌جی به پلتفرم webOS 2.0 تجهیز شده‌اند؛ این پلتفرم جدیدترین نسخه از پلت‌فرم اختصاصی ال‌جی برای تلویزیون‌های هوشمند است. پلت‌فرم webOS 2.0 با رابط کاربری بهبودیافته و امکانات پیشرفته پیمایش در تلویزیون هوشمند را ساده‌تر، راحت‌تر و ملموس‌تر می‌کند. webOS 2.0 زمان شروع به فعالیت را کاهش می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد منوی Launch Bar را شخصی‌سازی کنند تا راحت‌تر از همیشه به محتوای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.
 
همچنین، تلویزیون‌های 4K OLED‌ ال‌جی بلندگوهایی دارند که با همکاری شرکت پیشرو در زمینه صدا، هارمان/کاردون، ساخته شده است و تصاویر 4K OLED‌ بی‌عیب و نقصی را به نمایش می‌گذارد که از نظر کیفیت صدا حرف اول را می‌زند. 
 
لی این-کیو، نائب رئیس و مدیر بخش تلویزیون و مانیتور شرکت صوتی و تصویری ال‌جی می‌گوید: هر کسی که جدیدترین تلویزیون‌های ما را در نمایشگاه IFA امسال ببیند بدون ذره‌ای شک به این نتیجه می‌رسد که فناوری HDR  و OLED به خوبی مکمل یکدیگر هستند. مجموعه توسعه‌یافته تلویزیون 4K OLED‌ ما به مشتریان نشان خواهند داد که OLED برای ماندن آمده است و بدین ترتیب، ال‌جی برای پیشگامی نسل جدید از تلویزیون‌ها در بازار متعهد است.
 
تلویزیون‌های 4K OLED جدید ال‌جی در پایان ماه آگوست در کره، آمریکا، انگلستان، آلمان عرضه می‌شوند و عرضه جهانی آن به کشورهای دیگر، طی ماه‌های آتی، در بازارهای منتخب ادامه خواهد یافت. بازدیدکنندگان در نمایشگاه IFA 2015 امیدوارند تا در غرفه ال‌جی در سالن شماره 18 Messe Berlin از چهارم تا نهم سپتامبر توقف کنند تا از نزدیک جدیدترین‌های OLED را ببینند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.