طراحی منحصربهفرد، یکی از ویژگیهای اصلی محصولات مختلف سامسونگ است و این شرکت توجه به طراحی را مدتهاست که جزو اصلیترین سیاستهای کاری خود قرار داده است. به طوری که تعداد طراحان داخلی این شرکت از سال۲۰۰۰میلادی تا به حال،دو برابر شده است.
یونگی لی، معاون اجرایی بازاریابی جهانی بخش فناوری اطلاعات سامسونگ الکترونیکسدر این باره میگوید: «سامسونگ دارای یک پیشینیه طولانی در شراکت با طراحان مهم و برجسته است و به خوبی میداند چگونه فناوری،دنیای مد را تقویت میکند و چگونه مد، به دنیای فناوری الهام میبخشد.»
شرکت سامسونگ الکترونیکس از اوایل دهه۱۹۹۰، با شرکت IDEOوارد همکاری شد که نتیجه این همکاری، تاثیرگذاری در صنعت و همچنین کسب جوایز متعددی بود که به طور مشترک توسط این دو شرکت به ارمغان آمد. سامسونگ و IDEO با هم روی بیش از ۵۰ پروژه کار کردهاند.
تولیدات این همکاری، طیف وسیعی از محصولات را در برمیگیرد؛ از دستگاههای چندرسانهای گرفته تا نمایشگرهای قابل شارژ، تلویزیون، لپ تاپ، گوشی موبایل، دستگاههای جانبی موبایل. همچنین دو محصول سیمپل مدیا (Simple Media) در سال۱۹۹۸ و توتال مدیا(TotalMedia) در سال ۱۹۹۵ از مجموعه سیستمهای سرگرمی خانه هستند که جوایز طراحی را از طرف مجله اید (ID) و بیزینس ویک(Business Week)دریافت کردند. همچنین نمایشگر تخت SyncMaster 400TFTجایزه طراحی درکره،آلمان،وآمریکارااز آن خود کرد و در سال 2007، نمایشگری که توسط مایک نوتل بنیانگذارIDEO،طراحی شده بود،جایزه طلاییID را بهدست آورد.
سامسونگ، در طراحی آخرین نسل از سری محصولات تلفن هوشمند Galaxy S6 وGalaxy S6 edge از این نیز فراتر رفته و با شرکتهای بزرگ و مطرح صنعت مد و طراحی در جهان، برای تولید لوازم جانبی اختصاصی این دو گوشی، همکاری کرده است. یونگ لی درباره این همکاری میگوید: «سامسونگ همیشه تلاش دارد که با شرکتهای برتر دنیای مد همکاریهای نوآورانه و معنیدار داشته باشد تا از این طریق بازتاب خواستههای متغیر مشتریان باشد و به آنها پاسخ دهد.»
این مجموعه لوازم جانبی، طراحان و برندهایی را معرفی کرده که نمایانگر هدف سامسونگ برای ادغام فناوری و مد هستند و از این طریق مشتریان راههای متنوعی خواهند داشت که علاقه خود را بیان کنند و دستگاههایشان را برای خود شخصی سازند. از جمله این برندها برند محصولات اسکی و اسنوبورد «برتون»(Burton) است که با طراحی کاورهای بسیار درخشان برای این گوشیها، بر اساس دو طرح اصلی و محبوب برتون، به پیشگامی خود ادامه میدهد.
«سواروسکی»(Swarovski) دیگر برندی است که با داشتن پیشینیه طولانی مدت همکاری با سامسونگ، مجموعهایاز کاورهای مزین به کریستال را تولید میکند که نور را به شکل زیبایی انعکاس میدهند. همچنین حاصل همکاری سامسونگ و مون بلان(Mont Blonc) در تلفیق فناوری سامسونگ و هنر مون بلان، مجموعه بینظیری از قابهای چرمی و محافظ است. از دیگر شرکتهایی که با سامسونگ برای تهیه لوازمجانبی S6 و S6 edge همکاری میکنند، ربکا مینکف(Rebecca Minkoff)، یکشرکت پیشتاز در تولید کیفهای لوکس، وسایل جانبی و کفش و لباس است که با طرحهای گلدار روی کاورهای محافظ و کیفهای چرمی، به شکل بینقصی ظاهر این دو گوشی را زیباتر میکند.
همچنین همکاری با رومِرو بریتو(Romero Britto) هنرمندجهانی، اولین مورد همکاری سامسونگ با یک هنرمند است. بریتو با زبان تصویری مخصوص به خود، رنگهای درخشان و تصویرهای منحصر به فرد، طراحی خاصی برای کاورهای شفاف S6 و S6 edgeبه ارمغان آورده است.
اما این تمام داستان نیست! اخیراًسامسونگ همکاری خود را با طراح ایتالیایی "الکساندرو مندینی"(AlexandroMendini) جهت تولیدلوازمجانبیانحصاریبرایمحصولجدیدGear S2 اعلام کرده است. این محصولیک ساعت هوشمند چند کاره با طراحی دایره شکل و قابلیتهای پیشرفته اتصال و تجربه کاربری (UX)قابل تنظیم است.همکاری بین سامسونگ و "الکساندرو مندینی" مجموعهای از انتخابها را برای محصول Gear S2به ارمغان میآورد تا از این طریق مشتریان بتوانند ساعت هوشمند خود را به سلیقه خود سفارش دهندو از این طریق لذت بیشتری در استفاده از آن تجربه کنند.
"الکساندرو مندینی"که به دلیل تلفیق فرهنگهای گوناگون، جابجایی مرزهای طراحی و رها شدن از تصورات و کارکردهای سنتی شناخته شده است،میگوید: «به اعتقادمن،ساعت یکیازدقیقترین و باارزشترین کالاهایی است که بشرتاکنون خلق کرده وسامسونگ این دستگاه رابه شکلیکه بافناوری سازگار باشد مجدداًبه شکل موفقیتآمیزی تولیدکرده است. همکاری بابزرگترین شرکت سازنده موبایل دردنیابرای ساخت ساعتیکه طراحی یک ساعت قدیمیرابادنیای دیجیتال تلفیق کندبرای من سرگرمکننده واستثنایی بود،واین محصول قطعاً آینده صنعت موبایل است.»