سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 18, 2015
10:13 یکشنبه، 26ام مهرماه 1394
کد خبر: 73859

iMacهای جدید غیرقابل تعمیر هستند

اگر نقدهای iMac جدید را دیده باشید، می‌دانید که اصولا سخت‌افزار آن‌ها تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی نکرده است. بزرگ‌ترین تغییر iMac جدید در لوازم‌های جانبی‌اش است.
 
به سادگی می‌توان گفت که iMac جدید قابل تعمیر نیست
کارشناسان وب‌سایت iFixit که دل و روده‌ی این کامپیوتر جدید اپل را به بیرون ریخته‌اند، می‌گویند که مدل ۲۱٫۵ اینچی، صفحه نمایش‌اش ظاهرا یک صفحه‌ی Ultra HD ساخته‌ی LG است. فن‌ها و هارد درایو هم تغییری نکرده‌اند. اسپیکرها هم مثل مدل‌های قبلی هستند.
 
بزرگ‌ترین تغییر با این حال در برد اصلی صورت گرفته است. برد اصلی هیچ کانکتوری برای اتصال ندارد. یعنی اگر iMac جدید را بدون SSD یا Fusion Drive بخرید، دیگر نمی‌توانید بعدا به دستگاه‌تان SSD یا Fusion Drive دیگری اضافه کنید.
 
حتی RAM دستگاه هم جدا نمی‌شود. به سادگی می‌توان گفت که این دستگاه قابل تعمیر نیست. البته اپل این روند را از iMacهای قبلی‌اش شروع کرده بود و این طور که می‌بینیم، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر iMacها قابل تعمیر نیستند. با این حال، میزان خرابی iMacها چندان هم زیاد نیست.
 
موضوعی که این جا در میان می‌آید، نبود نمایندگی‌های اپل در کشور ما است. یعنی اگر iMac جدیدی که خریده‌اید خراب شود، از گارانتی آن استفاده که نمی‌توانید بکنید به کنار، دستگاه‌تان تعمیر هم نخواهد شد. آیا این موضوع می‌تواند مانع از خرید یک iMac جدید از سوی شما شود؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.