مدیرکل حقوقی رگولاتوری اعلام کرد: ادعای شرکت مخابرات ایران درباره عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت از سال ۱۳۸۲ درست نبوده و تعرفه تلفن ثابت از اسفند سال ۹۰ افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، همایون علی حسینی افزود: از اسفند سال ۹۰ تعرفههای شرکت مخابرات به ازای هر پالس از ۴۴,۷ ریال به ۵۱.۰۳ ریال یعنی حدود ۱۴% افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به افزایش مجدد تعرفهها پس از اجرای هم کدسازی شمارههای تلفن ثابت گفت: همچنین برای جبران هزینههای هم کدسازی، تعرفههای تلفن ثابت در استانهای هم کد شده از ۵۱,۰۳ ریال به ازای هر پالس به ۵۸.۷۱ ریال حدود ۱۵% افزایش پیدا کرد.
علی حسینی تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۳ نیز با تغییر روش تعرفهگذاری از پالس محوری به زمان محوری، افزایش درآمدی برای بخش ثابت شرکت مخابرات پیشبینی شد که البته با تغییر رفتار ترافیکی کاربران، این افزایش درآمد به شکلی که پیشبینی شده بود، محقق نشد.
مدیرکل حقوقی رگولاتوری با تاکید بر درست نبودن ادعای شرکت مخابرات ایران مبنی بر عدم افزایش تعرفههای تلفن ثابت از سال ۸۲ عنوان کرد: در بخش تلفن ثابت وضعیت به گونهای است که افزایش تعرفه راه حل چندان موثری برای جبران کاهش درآمد مخابرات نیست و این شرکت باید کاهش درآمد خود در حوزه تلفن ثابت را با اصلاح و بهبود ساختار و ارائه سرویسهای جدید ارزش افزوده و ارائه خدمات شبکه به سایر اپراتورها جبران کند.