سقوط 18 درصدی بازار جهانی تبلت در فصل سوم 2015
در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی درمجموع 50.64 میلیون دستگاه رایانه لوحی در بازار جهانی فروخته شد که این رقم 9 درصد نسبت به فروش تبلت در فصل دوم امساب بیشتر بود. ولی کارشناسان اعلام کردند که با این وجود میزان فروش رایانههای لوحی در بازار جهانی نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش یافت.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگرچه بازارهای اروپا و آمریکا رشد قابل ملاحظهای را تجربه کردند و درخواست بازار روسیه و اروپای شرقی هم به نسبت افزایش یافت، ولی در فصل سوم امسال نتیجه قابل قبولی به دست نیامد.
شرکت اپل در این دوره زمانی 9.9 میلیون دستگاه رایانه لوحی فروخت و توانست حاکمیت بازار را در اختیار بگیرد. در این فصل تبلت جدید iPad mini 4 اپل هم عرضه شد و شرکت سازنده همچنین قیمت مدلهای قبلی خود را کاهش داد.
تبلتسازان بینام در فصل سوم سال جاری میلادی توانستند بازار بهتری در اختیار داشته باشند. این شرکت در دوره زمانی مذکور گستردهتر از قبل وارد آمریکا و اروپا شدند و در فصل سوم 2015 درمجموع 20.1 میلیون رایانه لوحی ساخت شرکتهای گمنام به فروش رسید.
شرکت سامسونگ که رتبه دوم در لیست بزرگترین فروشندگان تبلت را در اختیار دارد، در فصل سوم امسال جایگاه خود را حفظ کرد و به صورت ویژه بر رایانههای لوحی 7 اینچی متمرکز شد.