سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 11, 2015
17:29 چهارشنبه، 20ام آبانماه 1394
کد خبر: 74349

تحول سامسونگ در دنیای تلویزیون‌های Curved

نزدیک دو سال از ورود اولین تلویزیون‌های Curved تولید شده توسط سامسونگ به ایران می‌گذرد. تلویزیون‌هایی که با صفحه نمایش Curved  خود توجه تعداد زیادی از منتقدان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کردند. این تلویزیون‌ها با انحنای صفحه نمایش‌شان قصد دارند تا سینمایی کوچک را به خانه مصرف کنندگان بیاورند. اما تولید یک تلویزیون به شکل Curved چه امکانات جدیدی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌آورد؟
 
pic.jpg
 
 با اینکه تنها چند سال است که تلویزیون‌های Curved وارد بازار شده‌اند، ولی استفاده از این نوع صفحه نمایش قدمتی به مراتب بیشتر دارد و پیشینه آن به اویل دهه 1950 میلادی باز می‌گردد. صفحه نمایش Curved در آن زمان برای اولین بار در Cinerama که سینماهایی بزرگ شامل سه پروژکتور برای پخش تصویر و صفحه نمایش Curved عریضی برای نمایش تصویر بودند، استفاده شد. تکنولوژی نمایش تصویر بر روی صفحهCurved  از آن زمان تا به امروز سیر تکاملی خود را طی کرده است و در مکان‌های متنوعی همچون مجموعه سینماهای IMAX، درون کابین خلبان هواپیماها و سالن‌های مبادلات بورس از این نوع صفحه نمایش استفاده می‌شود. به دلیل تطابق صفحه‌های نمایش Curved  با شکل چشم انسان و اینکه زاویه دید بیشتری از بیینده را پوشش می‌دهد و یا به عبارت دیگر به دلیل خاصیت پانوراماتیک بودن، حس غوطه‌وری در تصویر و هیجان تماشا را  افزایش می‌دهد.
 
علاوه بر این فاصله بیننده از صفحه نمایش و بزرگی صفحه نمایش نیز حائز اهمیت است. یعنی به میزانی که ابعاد صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌شود فاصله بهینه بیننده از صفحه نمایش نیز افزایش می‌یابد. این همان تجربه‌ای است که در سینما برای تماشاگران پدید می‌آید.
 
pic2.jpg
 
سامسونگ در سال 2015 با بررسی این مساله دست به ابتکار جالبی زد و این بار با توجه به بزرگی صفحه نمایش، شعاع انحنای تلویزیون های Curved  خود را تغییر داده است. طبق مطالعات صورت گرفته توسط سامسونگ، در تلویزیون‌های بالای 50 اینچ میانگین فاصله بیننده از تلویزیون برای تجربه بهترین تماشا،4200 میلی‌متر و در تلویزیون‌های سایز کوچک‌تر از آن، فاصله موردنظر 3000 میلی‌متر است که این امر در طراحی و ساخت تلویزیون‌های Curved سامسونگ موردتوجه قرار گرفته است. گفتنی است که تکنولوژی ساخت تلویزیون‌ با شعاع انحنای متنوع و متناسب با فاصله بیننده تنها در اختیار سامسونگ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.