رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به مطالبات 7 هزار میلیارد ریالی شرکت مخابرات از دولت و ملت، همه استان ها را مکلف کرد تا پایان سال جاری، 30 درصد از این مطالبات را باید وصول کنند.
دکتر سیدهاشمی در ادامه گفت: این کار به دو روش می تواند صورت گیرد، یکی از این روشها، برنامه ریزی های خود استان برای بازگشت لاوصولی ها و دومین روش، از طریق برون سپاری انجام گیرد. به عنوان مثال، یک بانک تعهد می کند تمام لاوصولی ها را تا پایان سال به خزانه مخابرات بازگرداند و هزینه عملکرد خود را بگیرند.
رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران به ساماندهی کارگزاران روستایی اشاره کرد و گفت: با تکلیف مجلس شورای اسلامی، تعداد 6 هزار و 400 نفر از کارگزاران روستایی سراسر کشور با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد تومان هزینه پیش بینی نشده ساماندهی شدند.
دکتر سیدهاشمی به تحلیل عملکرد شرکت های مخابرات استانی پرداخت و خاطرنشان کرد: شاخص ترین عوامل موفقیت استان های سود ده ،روابط سازنده با سایر نهادها و سازمان های مرتبط در استان ، انسجام و هماهنگی بین مدیران و کارکنان استان با سرلوحه قرار دادن تعلق سازمانی ، کنترل هزینه ها و افزایش درآمدها ، بکارگیری طرح های موثر برای بازگشت لاوصولی ها از سازمان ها و مشترکان است.
وی، ضمن تشکر از استان هایی که رتبه برتر در عملکرد فعالیت های استانی کسب کرده اند گفت : حفظ رتبه برتر به مراتب دشوارتر از از کسب آن است .لذا همه استان ها باید برنامه توسعه ای مناسبی برای تحقق اهداف داشته باشند.
دکتر سید هاشمی در پایان این نشست، با تحلیل کلی عملکرد استان ها، آنها را به سه سطح تقسیم کرد و گفت : استانهایی که فعالیت خوبی داشتند و بودجه را محقق کردند و مستحق پاداش هستند. گروه دیگر، استان هایی هستند که با یک حرکت دقیق و نگاه به افزایش درآمد می توانند خود را به اهداف از پیش تعیین شده برسانند و پاداش این گروه منوط به پایان کار است. گروه سوم، استان هایی هستند که از برنامه عقب هستند و نیاز به برنامه ریزی دارند تا به وضع مطلوب برسند.
رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران ، ورود به خدمات جدید در حوزه تجاری سازی و شبکه را الزامی دانست و گفت : این خدمات باعث افزیش درآمد شرکت می شوند که ارائه خدمات ویدئو کنفرانس ، گسترش وای فای ، افزایش خدمات SLA از جمله آنهاست.
وی به موضوع تعرفه های مخابراتی اشاره کرد و از وزارت ارتباطات خواست در این زمینه به مخابرات کمک کند تا بتواند طرح های توسعه ای را دنبال کند.
شرکت مخابرات ایران در آینده دارای سه شرکت ،ارتباطات سیار ،شرکت مخابرات ایران و شرکت املاک خواهد بود
رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر اجرای فوری و دقیق ساختار جدید در تمامی استان ها گفت : شرکت مخابرات ایران در آینده دارای سه شرکت ،ارتباطات سیار ،شرکت مخابرات ایران و شرکت املاک خواهد بود که با 34 مدیر عامل اداره می شود. .
دکتر سید هاشمی در خصوص تغییر ساختار اعضای هیأت مدیره استان ها بیان کرد: با یکپارچه سازی ساختار مجموعه شرکت مخابرات ایران، تا زمان احصاء جایگاه مرتبط با اعضای هیأت مدیره شرکت های مخابرات استانی، شأن و منزلت آنان کماکان حفظ خواهد شد.
در ادامه این نشست، دکتر بقایی ، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، میانگین زیان دهی در هر استان را 2/3 میلیارد اعلام کرد و گفت : تفاوت استان های سودده و زیان ده، هفتاد میلیارد تومان است که اگر رفع نشود این روال به یک عادت نامتعارف تبدیل می شود و باید تحولی در مدیریت استان ها صورت گیرد.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به رعایت دو شاخص مهم در رویکرد توسعه ای شرکت مخابرات ایران گفت : در برنامه ریزی بودجه و عملکرد، استان ها با ید به جای تعداد پورت واگذار شده، فروش پهنای باند را مد نظر قرار دهند و همچنین همه استان ها نظام جدید بودجه ریزی که دو سال است راه اندازی شده را به طور دقیق اجرا کنند.