رگولاتوری

January 11, 2016
16:15 دوشنبه، 21ام دیماه 1394
کد خبر: 75551

دلایل قطع مکالمات نامحدود موبایل؛ شروط اجرای مجدد طرح‌های تشویقی

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه طرح های تشویقی اپراتورهای تلفن همراه را منوط به اجرای سه شرط از سوی رگولاتوری عنوان کرد.
 
صادق عباسی شاهکوه در مورد توقف طرح های تشویقی اپراتورهای تلفن همراه برای مکالمات نامحدود اظهار داشت: به طور کلی طرح های تشویقی تلفن همراه برای دوره محدود از سوی اپراتورها و با مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اجرایی می شود که در طرح مکالمات نامحدود که از سوی سه اپراتور تلفن همراه با نام های مختلفی چون «کد شگفتی ها، هدفت را بزن و دکا» برای مشترکان عرضه شده بود پایان آذر ماه پایان مهلت اپراتورها برای اجرای این طرح بود.
 
وی گفت: اپراتورها برای ادامه مجدد این طرح تشویقی باید موافقت رگولاتوری را کسب کنند که به دلیل مشکلاتی که این طرح تشویقی به همراه داشت فعلا رگولاتوری مجوز ادامه این طرح را نداده است.
 
عباسی شاهکوه در مورد مشکلاتی که طرح های شگفت انگیز مکالمات برای مشترکان اپراتورها به همراه داشت گفت: به دلیل نامحدود بودن میزان مکالمات در این طرح ها بخش هایی از شبکه به دلیل ترافیک بالا مقاطعی از ساعات شبانه روز از نظر کیفیت با مشکلاتی مواجه شده بود. همچنین در بعضی از این طرح ها به دلیل عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق مشکلاتی برای مشترکانی که از این طرح ها استفاده کرده اند پیش آمد.
 
معاون رگولاتوری اضافه کرد: بر این اساس از اپراتورها خواسته ایم تا موضوعات مربوطه را اصلاح کنند تا بتوانند طرح ها را به صورت مجدد اجرایی کند.
 
وی با تاکید بر اینکه ادامه طرح های تشویقی موبایل برای مکالمات شگفت انگیز منوط به رفع اشکالات مدنظر از سوی رگولاتوری است، گفت: مشکلات به وجود آمده هم از سوی بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و بازخوردهایی که از مشترکان اتخاذ شده بود اطلاع رسانی شده و نیز از نظر کیفیت سنجی نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
 
عباسی شاهکوه با بیان اینکه برخی طرح های تشویقی که مشکلاتی را برای مشترکان ایجاد نکرده اند مشمول این تصمیم نمی شوند تصریح کرد: حالت نامحدود مکالمه با تلفن همراه و نیز اینترنت که با طرح های تشویقی این سه اپراتور موبایل دیده شده است بار ترافیکی بسیاری بر روی شبکه ایجاد می کند و کیفیت شبکه را تحت تاثیر قرار داده است البته در این زمینه آثار ضد رقابتی این سرویس ها نیز برای رگولاتوری مهم است که در این زمینه نیز شروطی برای اپراتورها نیز در نظر گرفته شده است.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتورهای موبایل باید آماری از میزان درآمد و نیز افزایش تعداد مشترکان و افزایش ترافیک شبکه طی مدتی که این طرح را اجرایی کرده اند به رگولاتوری ارایه دهند و نیز در مورد اطلاع رسانی شفاف خود برای مشترکان توضیح قابل قبولی داشته باشند.
 
وی افزود: ادامه طرح های شگفت انگیز و مکالمات نامحدود اپراتورها منوط به ارائه این شروط از سوی اپراتورها به رگولاتوری می شود و در این زمینه این موضوع به اپراتورهای موبایل از اول دی ماه اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.