باندپهن

January 26, 2016
15:42 سه شنبه، 6ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75837

ساختار شرکت مخابرات ایران دوباره یکپارچه می‌شود

خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران و تبدیل‌شدن به یک بنگاه خصوصی، حضور شرکت‌های رقیب در بازار و ظهور فناوری‌های جدید و مبتنی بر IT، به‌طورکلی شرایط را برای این شرکت تغییر داد. با چنین شرایطی، عدم یکپارچگی باعث عدم توازن در رشد شرکت‌های مخابرات استان‌ها می­شد.
 
تا کنون، هر استان با توجه قابلیت‌هایی که داشت و همچنین میزان توانمندی مدیران خود، رشد کرده بود. بدین ترتیب شرایطی پیش آمد که برخی استان‌ها ازنظر ارتباطات در وضعیت بهتری قرار گیرند و برخی دیگر دچار عقب‌ماندگی‌هایی شوند.
 
این گزارش می افزاید: در سال های قبل از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران تنها یک محصول داشت و آن انتقال صوت از طریق تلفن ثابت بود. از سوی دیگر رقیبی در بازار وجود نداشت و مخابرات به‌عنوان یک شرکت دولتی انحصار بازار را در اختیار داشت. اما امروز شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و به عنوان یک بنگاه خصوصی و اقتصادی در بازار باید با توسعه شبکه خود و تنوع بخشیدن به ارایه خدمات به مشتریان، در میان رقبای خود پیروز باشد.
 
براین اساس، دیگر نمی‌توان شبکه‌هایی جزیره‌ای ایجاد کرد و لزوم ارائه سرویس یکپارچه به مشتری، داشتن یک شبکه یکپارچه و مبتنی بر IT‌ است. همچنین اکنون می‌توان سیاست‌گذاری و نظارت را بر همین بستر به‌صورت یکپارچه انجام داد.
 
گفتنی است، در سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که برای مخابرات ایجادشده، حجم بالای امور برون‌سپاری شده است. درگذشته تمامی امور از خدمات تا توسعه شبکه توسط کارمندان شرکت مخابرات ایران انجام می‌شد، اما در ادامه انجام برخی از امور برون‌سپاری شد که اقدامی در جهت چابک سازی مخابرات بود، اما کم‌کم این موضوع از قاعده، نظم و وحدت رویه خود خارج شد و هر استان، هر بخش از وظایف خود را به هر شکل و مدلی که خواست، برون‌سپاری کرد. بدین ترتیب جدا از موازی کاری و اتلاف منابع، کار به‌جایی رسید که نیروی‌های پیمانکاری مخابرات از تعداد نیروهای دائمی این شرکت بیشتر شده و به حدود دو برابر رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.