اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 2, 2016
10:11 سه شنبه، 13ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75984

اینترنت اشیاء بهبود تجربه مشتری را به دنبال دارد

مدیران شرکت‌ها می‌گویند اینترنت اشیاء (Internet Of Things) می‌تواند بهبود تجربه مشتری (Customer Experiences) را به دنبال داشته باشد، هر چند یافته‌های اخیر یک تحقیق نشان می‌دهد که وضعیت فعلی IoT در سازمان‌ها تا رسیدن به نقطه ایده‌آل راه درازی در پیش دارد.اخیراً شرکت TEKsystems از ۲۰۰ مدیر بازرگانی سوالاتی پرسیده و نظرات آنها را در مورد طرح‌های مربوط به اینترنت اشیاء جویا شده است.
 
۵۵ درصد از کسب و کارها  معتقدند IoT در درازمدت تاثیرات قابل توجهی بر فعالیت‌های آنان بر جای می‌گذارد و فقط تعداد بسیار اندکی (۲ درصد) آن را بی‌تاثیر خوانده‌اند. 
 
یکی از یافته‌های مهم این پژوهش آن است که شرکت‌ها معتقدند «مشتریان» بزرگترین گروه دریافت‌کننده خدمات IoT هستند و IoT می‌تواند مزایای متعددی به همراه داشته باشد؛ از جمله: ایجاد تجربه مشتری بهتر (۶۴ درصد)، ابتکار و نوآوری (۵۶ درصد)، ایجاد درآمدهای نو برای سازمان (۵۰ درصد)، ارتقای میزان بازگشت سرمایه (۳۶ درصد) و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه‌های سازمانی (۳۵ درصد).
 
با این حال بسیاری از مدیران در نحوه ورود به اکوسیستم IoT با ابهام و تردید روبرو هستند و از شیوه‌های موثر برای استفاده حداکثری از این پدیده نسبتاً نوظهور کمابیش اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. 
پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد که معضلات امنیتی و احتمال افشای اطلاعات، بزرگترین چالش پیش روی فراگیر شدن اینترنت اشیاء است. 
 
شاید بتوان چکیده این گزارش را این گونه عنوان کرد: شرکت‌ها به اهمیت و نقش‌آفرینی IoT واقف شده‌اند ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.