تلفن همراه

گوشی

February 15, 2016
12:25 دوشنبه، 26ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76184

ثبت اولین شکایت رسمی از اپل به خاطر نقص Error 53

بعد از آن که روزنامه گاردین افشا کرد که اپل رسما کاربران آیفون 6 اس را به خاطر تعمیر گوشی هوشمند خود نزد خدمات متفرقه به عمد با خطایی با نام Error 53 تنبیه میکند، اولین شکایت رسمی از این شرکت در سیاتل به ثبت رسیده است.
 
بروزرسانی نرم افزاری اپل به iOS 9 که پاییز سال گذشته رسما عرضه شده است، چنانچه آیفون کاربران در بخش حسگر اثر انگشت و یا دکمه Home از نوع غیر اصلی باشد، منجر به از کار افتادن دستگاه به شکل کلی خواهد بود. در این میان برخی از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند، دستگاه های خود را نزد تعمیرکاران متفرقه تعمیر کرده بودند.
 
به همه فروشگاه های رسمی اپل نیز گفته شده بود تا به کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند گفته شود که هیچ کاری برای آنها نمیتوان کرد و همه آنها باید اقدام به خرید یک آیفون جدید کنند.
 
این ماجرا از زمانی آغاز شد که روزنامه گاردین برای اولین بار افشا کرد که تعداد بسیاری از کاربران آیفون وقتی به نسخه نهایی سیستم عامل iOS بروزرسانی کرده اند، با دستگاه هایی بدون استفاده و قفل شده روبرو شده اند. برخی مقامات قضایی در انگلستان نیز گفته اند اقدام اپل میتواند در این کشور مشابه یک جرم تلقی شود.
 
از سوی دیگر کمیسیون رقابت و مصرف استرالیا نیز از شرکت اپل خواسته است پیرامون این موضوع توضیح دهد و گفته است که در حال بررسی هرگونه نقض حقوق مصرف کنندگان در این خصوص است.
 
«دارل کوچران» وکیل حقوقی پرونده ای که به تازگی علیه اپل در سیاتل باز شده، اذعان کرده است: هدف اول در این پرونده این است که تمامی کاربران متضرر شده آیفون با گوشی های سالم خود مواجه شوند و البته این موضوع بدون در نظر گرفتن هزینه های گزافی است که طی این مدت انی کاربران به خاطر موضوع Error 53 متحمل شده اند.
 
وی در مورد بهانه اپل در خصوص امنیت گفته: اگر پای موضوع امنیت در میان است پس چرا این دستگاه ها تا قبل از بروزرسانی به نسخه جدید iOS به خوبی کار میکرده اند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.