سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 24, 2016
7:09 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76324

اچ‌پی آمریکا در ایران گارانتی رسمی گرفت

پیرو اجرای طرح ساماندهی شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی بازار آی‌تی، شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در بازار محصولات آی‌تی مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفتند.
 
مصرف کنندگان کالاهای ماشین‌های اداری شامل پرینتر، چندکاره‌ها، پلاتر، اسکنر و تجهیزات شبکه مانند سرورها، سوییچ و همچنین ابزارهای الکترونیکی همانند لپ‌تاپ، رایانه، AIO و تبلت از نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شایسته خدماتی هستند که در بازار کنونی کشور متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.
 
اهمیت خدمات پس از فروش برای مصرف کننده‌های این اقلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل پیرو اجرای طرح ساماندهی شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی بازار آی‌تی که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شد، شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در بازار محصولات آی‌تی مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفتند.
 
در این ارزیابی تعداد محدودی از شرکت‌ها که از نظر استانداردهای ارائه خدمات پس از فروش (نظیر فضای کافی، پرسنل متخصص، تجهیزات کافی، انبار قطعات یدکی غنی و اتوماسیون اداری استاندارد) در سطح بالایی قرار گرفتند، موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی شدند. از ابتدای دی ماه سال جاری کلیه واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات IT موظف شده‌اند که محصولات خود را تنها با گارانتی‌های رسمی و معرفی شده از سوی این سازمان به فروش برسانند.
 
در این راستا یکی از شرکت‌های این حوزه به نام فالنیک با دارا بودن شرایط استاندارد و مورد درخواست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی محصولات اچ پی در ایران گردید.
 
اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش معتبر، اصلی و مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان از مواردی است که برای مصرف کنندگان ابزارهای الکترونیکی و اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طرح ساماندهی شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی خواهد توانست اطمینان مصرف کنندگان را به بازار کنونی کشور برگرداند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.